Forum.Gomoku.pl
Forum Polskiego Stowarzyszenia Gomoku, Renju i Pente

Gomoku - Gomoku standard bez SW

dobrychemik - 2008-10-26, 16:06
Temat postu: Gomoku standard bez SW
Jakiś czas temu wpadł mi do głowy pomysł na urozmaicenie gomoku. Zainspirowała mnie gra Pah Tum. Nie będę tu pisał o jej regułach. Istotne, że w tej grze tej, rozgrywanej na planszy 9x9, przed przystąpieniem do gry losowane są martwe pola, na których nie można postawić swoich kamieni. A gdyby coś takiego wprowadzić w gomoku? Zresztą można by jeszcze się zastanowić czy losowanie martwych pól powinno być przed rozpoczęciem gry, czy też lepiej np. dopiero wtedy, gdy na planszy są 4 kamienie. Do dyskusji byłaby też ilość martwych pól.
Pojawia się tu element przypadkowości, ale jedynie w warunkach początkowych - później już wszystko zależy tylko od graczy. Zalety? Każda partia jest inna i żaden schemat już nie działa. No i oczywiście, wbrew tematowi, nie musi się ta propozycja ograniczać do standardu - pro i swap powinny działać równie dobrze.

zukole - 2008-10-26, 16:10

Proponuję rzut kostką odnośnie który open ma być grany w danej grze, jak liczba oczek większa od dwóch to mój.

Post na temat.

bad_mojo - 2008-10-26, 17:34

Ja uważam, że swap 2 jest wystarczająco dobry. Chociaż dawno nie grałem, może już są takie układy, które trudno równoważyć dwoma kamieniami, albo taki nowy układ z dwóch dodatkowych kamieni, który z jednego schematu robi inny. Macie jakieś przykłady?
ermijo - 2008-11-30, 20:54

Tutaj jest przykład Arcziego

Muchal - 2008-11-30, 21:05

sw. białe ;)
zukole - 2008-11-30, 22:03

To ciekawe, arcziemu wyszły czarne :wink:
dobrychemik - 2008-12-01, 10:07

Co Wy robicie w moim temacie? ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group