Forum.Gomoku.pl
Forum Polskiego Stowarzyszenia Gomoku, Renju i Pente

Gomoku - Nowa opcja w gomoku

bad_mojo - 2005-04-27, 01:10
Temat postu: Nowa opcja w gomoku
Co wy na to, żeby wprowadzić opcję liczenia gier na stole. Często ludzie patrzą, czy rozegrali parzystą liczbę gier i ile ich było.... A tak można by na bierząco to śledzić. Albo w ogóle zrobić opcję pojedynków, że od razu pokazywałby się wynik i np ile gier zostało do końca... Ciekawe tylko jak to wygląda od strony technicznej...

P.S. to jest 11 000 post ;)

explorer - 2005-04-27, 06:13

Może lepiej wprowadzić przymusową liczbę gier, np. op. stoł ustawia na 4 gry i jest przymus zagrania 4 gier. Dzięki temu osoby które uciekają z punktami lub jak przegrają to wieją nie mieli by takiej możliwości. ;-)
giętki - 2005-04-27, 06:58

dobry pomysl, odechcialo by sie lamom uciekac po jednej partii :)
sekta - 2005-04-27, 08:18

explorer napisał/a:
Może lepiej wprowadzić przymusową liczbę gier, np. op. stoł ustawia na 4 gry i jest przymus zagrania 4 gier. Dzięki temu osoby które uciekają z punktami lub jak przegrają to wieją nie mieli by takiej możliwości.


Kiedyś to już było poruszone w hyde parku, ale nie wypaliło :(
bad_mojo napisał/a:
Co wy na to, żeby wprowadzić opcję liczenia gier na stole. Często ludzie patrzą, czy rozegrali parzystą liczbę gier i ile ich było.... A tak można by na bierząco to śledzić.


Dobry pomysł :wink:

bad_mojo napisał/a:
P.S. to jest 11 000 post


Bad, to był 14 041 post a nie 11 000 :mrgreen:

przemek_nh - 2005-04-27, 09:01

explorer napisał/a:
Może lepiej wprowadzić przymusową liczbę gier, np. op. stoł ustawia na 4 gry i jest przymus zagrania 4 gier. Dzięki temu osoby które uciekają z punktami lub jak przegrają to wieją nie mieli by takiej możliwości. ;-)


Powinno tak byc. Jest tak na chinczyku tryktraku to i na gomoku powinno.

dusksky - 2005-04-27, 14:35

A co zrobicie jak ustawicie 4 gry i siec wam padnie po 1 rundzie? - 3 porazki?

Pozdrawiam
Zbyszek

przemek_nh - 2005-04-27, 15:27

dusksky napisał/a:
A co zrobicie jak ustawicie 4 gry i siec wam padnie po 1 rundzie? - 3 porazki?



Przypadek losowy. Rzadko sie zdaza.

Ece - 2005-04-27, 17:11

Cytat:
A co zrobicie jak ustawicie 4 gry i siec wam padnie po 1 rundzie? - 3 porazki?

Propozycja byla kiedys, zeby chociaz ustawic koniecznosc rozegrania parzystej liczby pojedynkow, co rozwiazuje ten problem.

despair - 2005-04-27, 19:41

jak ktos zwiewa po1 partii, to najlatwiej mu ignora walnac i wiecej z nim nie grac, to rozwiazuje problem. ;)
ciekawe jakby w statystykach wygladal przebieg partii 'do 4'. ;)

dusksky - 2005-04-27, 20:24

despair napisał/a:
jak ktos zwiewa po1 partii, to najlatwiej mu ignora walnac i wiecej z nim nie grac, to rozwiazuje problem. ;)
ciekawe jakby w statystykach wygladal przebieg partii 'do 4'. ;)


Mozna by zrobic tak ze jesli np. ustawiamy ilosc gier na 8 i powiedzmy net nam padl po 3 grach to mamy tylko 1 porazke poprstu zaokragla do najblizszej liczby parzystej. A jesli rozegralismy 4 z 8 i net nam padl to niemy zadnej porazki. A najlepszym rozwiazaniem bylo by jak by system naliczal punkciki tylko za parzysta liczbe gier czyli jesli zagramy jedna gre wygramy i zwiejemy to niedostaniemy punkcika jesli zagramy 3 gry i wygramy 3 i uciekamy system nalicza tylko punkciki za dwie partie. Natomiast jesli zagramy 3 gry i w trzeciem pojednyku mamy przegrana i zwiejemy to normalnie serwer nalicza punkciki za dwie parie + ta 3 jako ucieczka. Ciekawe czy ktos mnie zrozumial :lol:

Pozdrawiam
Zbyszek

jopq - 2005-04-27, 20:24

Ignor rozwiązuje problem jeżeli grasz na 1 nicku.
Mat_xp - 2005-04-27, 22:34

Jak już Ece powiedział propozycja kiedyś już była i przepadła.

:? Jeśli nie pojawi się jakaś sensowna argumentacja, która przekonała by Mafa to i ten temat przepadnie a gomoku na Kurniku się nie zmieni. :cry:


Pozdrawiam, Mateusz

sekta - 2005-04-28, 07:33

despair napisał/a:
jak ktos zwiewa po1 partii, to najlatwiej mu ignora walnac i wiecej z nim nie grac, to rozwiazuje problem. ;)
ciekawe jakby w statystykach wygladal przebieg partii 'do 4'. ;)


Nie lubie dawać ignorów (musiałbym dać ignory połowie gomokowców :mrgreen: ) bo np. nie widze co ktoś póżniej pisze na czacie głownym a nie przepadam za czytaniem "wycinków" :roll:

dusksky napisał/a:
despair napisał/a:
jak ktos zwiewa po1 partii, to najlatwiej mu ignora walnac i wiecej z nim nie grac, to rozwiazuje problem. ;)
ciekawe jakby w statystykach wygladal przebieg partii 'do 4'. ;)


Mozna by zrobic tak ze jesli np. ustawiamy ilosc gier na 8 i powiedzmy net nam padl po 3 grach to mamy tylko 1 porazke poprstu zaokragla do najblizszej liczby parzystej. A jesli rozegralismy 4 z 8 i net nam padl to niemy zadnej porazki. A najlepszym rozwiazaniem bylo by jak by system naliczal punkciki tylko za parzysta liczbe gier czyli jesli zagramy jedna gre wygramy i zwiejemy to niedostaniemy punkcika jesli zagramy 3 gry i wygramy 3 i uciekamy system nalicza tylko punkciki za dwie partie. Natomiast jesli zagramy 3 gry i w trzeciem pojednyku mamy przegrana i zwiejemy to normalnie serwer nalicza punkciki za dwie parie + ta 3 jako ucieczka. Ciekawe czy ktos mnie zrozumial :lol:

Pozdrawiam
Zbyszek


Pomysł nawet dobry ale czy coś takiego jest do wykonania ? :roll:
Nawet jak jest to nie wiadomo czy MAFowi chciało by się to robić..
Może uznać, że ten pomysł za mało "wnosi" a za dużo czasu zajmuje jego wykonanie.. :(

ermijo - 2005-05-11, 08:50

A co myślicie o tym, żeby gdzieś w okienku na lub w opcjach była wyświetlana informacja o lagach. Czasem ludzie się tłumaczą, że mają lagi jak przegrywają, co nie zawsze może oznaczać prawdę. Fajnie by było wiedzieć jakie się ma połączenie. Oczywiście można to zrobić komendą "ping", ale wydaje misię to głupie. Na wp.pl w grach jest takie info, jakie kto ma opóźnienie, można zobaczyć swoje i przeciwnika.

Mam pytanie, czy lagi są uwzględniane w czasie gry? Jeśli ktoś miałby lagi 2sec. to gra na minutę by się wydłużyła. MOze było by to nie fair, bo przeciwnik mógłby dłużej myśleć, i miałby problemy tylko z przesyłaniem wiadomości.

ermijo - 2005-05-15, 09:51

Co sądzicie o tym, żeby po blokadzie konta ( np. za nabijanie, lub oddawanie punktów) , można było używać tego nicka tylko do gier towarzyskich + możliwość czatu. Taka decyzja należałaby do operatora pokoju, czy dać blokadę "twardą" ( niemożność logowania się na nick), czy też blokadę "lekką" ( zakaz grania gier rankingowych ) . :?:
martin1234 - 2005-05-15, 10:25

A co by to dało? Przecież do gier towarzyskich mogę sobie zrobić nowego nicka i na jedno wyjdzie.
A jak wyglądałoby to po sześciu miesiącach? Dalej możnaby grać na tym nicku? Jeżeli tak, to taka blokada nie jest właściwie żadną karą...
Radziłbym proponować opcje, które mogłyby być wprowadzone przez Mafa. Wątpię, aby wprowadzał jakiekolwiek "bajery" na Kurnik...

bad_mojo - 2005-05-15, 18:39

Ja sądzę, że jak już blokować nicka, to na stałe.
ermijo - 2005-06-05, 09:00

Fajnie że wprowadzili ustawianie stołu np. 1200+, 1800+. Wolałbym żeby to jednak było precyzyjniejsze. Lepiej by było, aby właściciel stołu mógł sam ustalać minimalny ranking swojego przeciwnika z dokładnością co do 1 punktu. Wpisywało by sie po prostu np. 2123 i nikt by nie wszedł na fotel z niższym rankingiem. Może ten pomysł jest lekko przesadzony, ale ja bym tak wolał - mniej opcji, ale wiecej możliwości. Kto za kto przeciw ???
piotruncio - 2005-06-05, 09:31

opcja jest ok, tylko fotele mogłyby być wygodniejsze
despair - 2005-06-05, 16:11

moim zdaniem to bez sensu. wiekszosc stolow mialaby minimalna wartosc rowna rankingowi zalozyciela.
ermijo - 2005-06-05, 16:15

Czemu, jeśli ktoś ma 2200 a widzi pare osób 1900+ z którymi chciałby zagrać ( a nie chce żeby mu wchodzili 1800 ledwo nabite) to ustawia sobie na 1980 + i po sprawie
soul_reaper - 2005-06-05, 19:31

Rozumiem ze 1980+ dlatego ze Ty masz 1979? :P

A tak wogole to chyba jednak nie jest dobry pomysl z tym poziomem wejscia na stol. Nie wiem czemu ale niezbyt mi sie podoba ;-) Wolalbym za to przywrocenie sortowania po rankingu w statystykach.

Chaosu - 2005-06-05, 20:54

. . .Jest ok, MAF dobrze robi zachowując dystans do nowych opcji (choć mógłby przywrócić stare, zgadzam się Soul)
bad_mojo - 2005-06-05, 21:36

też brakuje mi tej opcji - sortowania według rankingu w statystykach
angst - 2005-06-05, 22:24

Mi rowniez. Moze jak wyslemy duzo maili w tej sprawie, to MAF zrozumie, ze popelnil blad, kasujac taka opcje? :roll:

Pozdrawiam

Angst

jopq - 2005-06-05, 23:14

Jak MAF nie chce się zgodzić na sortowanie, to może niech udostępni ściągnięcie tych statystyk, a każdy sobie w Excelu posortuje, ew napisze się jakiś mały programik w Javie.
ermijo - 2005-06-06, 17:08

Czasem sobie tak myslę: " Fajnie by było zrobić gigantyczną bibliotekę Renlib, ze wszystkich partii gomoku". Chętne bym zobaczył taką bazę danych ( ciekawe ile by ten plik zajął miejsca na dysku ). To by było bardzo edukacyjne przedsiężwięcie, choć jak wiadomo - nierealne, ale moze MAF ma gdzie zapisane wszystkie partie gomoku kto wie?
Barfko - 2005-06-06, 17:37

Ja robilem bardzo gigantyczne biblioteki. Nie ma teoretycznie problemu (od kiedy nowy RenLib dobrze czyta hurtowe zapisy partii na kurniku) azeby zrobic biblioteke wszystkich gier, ale bedzie ona kolosalna.

Najwieksza, jaka zrobilem zawierala kilkaset tysiecy gier i bardzo trudno bylo ja obslugiwac.

Lepszym pomyslem jest robienie bibliotek odpowiadajacych poszczegolnym graczom. Naprawde ciekawych rzeczy sie czlowiek dowiaduje. Dla mnie odkryciem bylo to, ze tzw. blokersi ZAWSZE GRAJA TAK SAMO, a tak zwani schematowcy stosuja bardzo szeroka game ruchow w poczatkowych fazach gry. Jest to paradoks, bo podobno schematowcy graja schematami, a tu prosze, wychodzi, ze to blokersi graja schematami, co horsza caly czas zyja w przeswiadczeniu, ze za kazdym razem cos inaczej robia...

ermijo - 2005-06-06, 18:07

Barfko, prosze o udostępnienie tej biblioteki
P.S. Jak udało Ci sie zgromadzić taką bibliotekę (parę tysięcy gier) ?

bad_mojo - 2005-06-06, 18:28

Jak już o tym mówimy, to ci lepsi mogliby zrobić sobie specjalne nicki do grania np tylko jednym układem. Wtedy nie chodziłoby o nic innego jak właśnie zbudowanie dość dużej biblioteki ruchów bez ślęczenia nad renlibem, a po prostu grając. Wtedy każdy mógłby się zmierzyć z takim gościem, bo wiedziałby, co tamten by mu grał, i wtedy mógły zastosować przeciw niemu jakiś nowy ruch na przykład. Hmmm, nie chce mi się kasować tego postu, więc pisze dalej - właśnie doszedłem do wniosku, że to jednak dość dziwny pomysł, bo przeciwnicy nie grali by przecież ciągle tego samego....Ale może dałoby się wziąć po prostu co drugą gre? hmmm, nie, chyba już lepiej stworzyć biblioteke :] Tak, to by było na tyle.
Barfko - 2005-06-06, 19:25

ermijo napisał/a:
Barfko, prosze o udostępnienie tej biblioteki
P.S. Jak udało Ci sie zgromadzić taką bibliotekę (parę tysięcy gier) ?


Na samym poczatku napisalem robota sciagajacego gry ze statystyk, ale sie cos popsulo i porzucilem. Potem Potem sciagnalem gry z online renju class - tam liczby ida w miliony chyba (przynajmniej jesli chodzi o renju). Gdy na kurniku powstala opcja sciagania WSZYSTKICH gier danego gracza z szesciu ostatnich miesiecy jego gry, wzialem RenLiba i sprawdzilem, czy to lyka. Ale nie lykal, bo nie rozumial poczatkowej czesci zapisu. To se napisalem funkcyjke w C, ktora te zapisy zamieniala na takie, jakie RenLib lubil Po kilku dniach dostalem maila od Gawo (tworcy RenLiba), ze nowa wersja juz czyta te zapisy bez problemu. Sprawdzilem, czyta.

Nie rozumiem zatem w czym klopot. Sciagasz sobie RenLiba nowego, z kurnika sciagasz WSZYSTKIE partie twoich ulubionych graczy i ladujesz je polecenmiem "Read" do RenLiba. Zapisujesz to na dysku i masz.

Ot cala historia nieciekawa...

P.S. Bibliotek mam wiele. Moge to przeslac na mail, jak skrzynka wyrobi. Aktualnie nie mam tego szajsu pod reka, zostawiam takie bzdety na dysku domowym, komputer wylaczony, a ja daleko...

jopq - 2005-06-06, 20:15

Ja swojego czasu zrobiłem bazę wszystkich czerwonych kont. Teraz już spora część gier z nich znikła, a na niektórych zostały same rankingi :) Wcale to nie jest trudne, a redów było ok 100, chociaż słabo pamiętam tę liczbę - niektóre pomijałem m.in. konta blokersów, bo te gry nic nie są warte. Z renjuclass też zgrałem sobie do jednej wielkiej bazy danych...

Kilka razy nawet z tych wszystkich gier pokasowałem zbędne ruchy i zostawało mi np.: 5000 ruchów z interesującego mnie debiutu. Fajna sprawa, czasami wolno działa, ale jak ma się dużo ramu to idzie całkiem ładnie.

Pozdrawiam

kashon - 2005-06-06, 20:31

troche materialow jest dostepnych do renju - jezeli kogos to interesuje. Jak sie zbierze wiekszosc ogolnodostepnych baz, to biblioteka renliba liczy ponad 30 mega i zawiera okolo 4,2 miliona ruchow...

kashon

ermijo - 2005-09-30, 13:23

Co myślicie o opcji, która by numerowała ruchy na kamieniach w gomoku?

Domyślnie było by normalnie bez numeracji, ale można by było taką opcję wprowadzić :)

lonewolf - 2005-09-30, 16:06

A po co?
bad_mojo - 2005-09-30, 18:12

Ja jednak najpierw najchętniej zobaczyłbym pod dobrocinem zamiast pustych pokoi oddzielne pokoje do Renju i Pente. To by na pewno chociaż troche spopularyzowało te gry.
Chaosu - 2005-09-30, 18:12

. . .Cóż, może w renju gdzie nie raz się mówi "po x ruchu" ale w gomoku to też nie wiem po co...
ermijo - 2005-10-13, 20:45

Ehh te ucieczki.... przydało by sie coś z tym zrobić.
Wiele graczy ucieka ze stołu i wchodzi na innego nicka. A moze by tak wprowadzić blokadę logowania sie na inny nick, dopóki nie skończy sie czas przeznaczony na powrót gracza.
Mam na myśli sytuacje, kiedy ktoś zakłada nowy nick(szary) i ma dobre staty, nagle widzi przegraną i ucieka. Planuje wrócić za te 6 minut, a tym czasem zacznie robić następnego nicka, no i sytuacja może sie powtarzać.
Albo zakaz logowania sie za pomocą wielu przeglądarek. Wyświeltałby sie komunikat - "jesteś juz zalogowany"

martin1234 - 2005-10-13, 21:29

Pomysł może i dobry, ale wątpię, żeby Maf go wykonał. Taka blokada to nic innego jak blokada na IP chyba, a blokada na IP jest całkiem bez sensu. Tak samo można chyba zrobić ograniczenie co do ilości nicków na jednym IP, a czegoś takiego nie ma.
jopq - 2005-10-13, 21:30

ermijo napisał/a:
Mam na myśli sytuacje, kiedy ktoś zakłada nowy nick(szary) i ma dobre staty, nagle widzi przegraną i ucieka. Planuje wrócić za te 6 minut, a tym czasem zacznie robić następnego nicka, no i sytuacja może sie powtarzać.

To mnie rozśmieszyło. Wyobraziłem sobie osobę, która cały dzień zakłada nicki i gra do pierwszej przegranej. Nie wiem jak wydaje się innym, ale tego nawet nie można zakwalifikować do wybryku, a tym bardziej kurnikowego poblemu.


ermijo napisał/a:
Albo zakaz logowania sie za pomocą wielu przeglądarek. Wyświeltałby sie komunikat - "jesteś juz zalogowany"

Jak chcesz to zrobić? Może pobierać nazwę użytkownika (co jeśli 1000 osób na nazwę "home"?)? Sprawdzać IP(Jedna osoba na blok ma mieć monopol? :) )? A może zainstalować na dysku specjalny program z unikalnym kluczem dla każdego użytkownika? Przecież tego się nie da, a właściwie nie ma sensu, dla zwykłej gierki on-line.

Ja mam inny pomysł :) Może opcja ustawiania minimalnej ilości partii przeciwnika? Też bezcelowe, ale przynajmniej realne.

ermijo - 2005-10-15, 13:46

Mam juz dość wyskakujących okienek prive podczas gry albo paneli ze stołami na których sie nie gra. To chyba nie byłoby trudne dla MAF`a ażeby rozpoczęcie rozmowy albo komunikat " Wygrały białe/czarne" pojawiał się na pasku pulpitu, najlepiej miganiem na jakiś kolor. tak jak to jest zrobione w Gadu Gadu. Jeśli kogoś będzie interesowało, poczeka, skończy grę i kliknie na pasek zadań - proste.
A najbardziej mnie wkurza, że jak pisze do kogoś, nagle wyskakuje mi okienko ipół zdania napisałem tam gdzie nie trzeba :/

ondik - 2005-10-15, 14:15

fajnie by bylo, jakby byla opcja grac 2 vs. 2
ermijo - 2005-10-15, 15:13

towarzysko można sobie zagrać nawet 10 vs 10 :) A RANKINGOWO to chyba bez sensu :/
Ece - 2005-10-15, 18:08

Towarzysko - jak na ORC. Bardzo fajnie zreszta sie gra, jak na przyklad Ando sie wkurza, ze osoba grajaca z nim w parze psuje mu jego misternie ulozony na 80 ruchow do przodu plan :]
dusksky - 2005-10-17, 09:08

Ece napisał/a:
Towarzysko - jak na ORC. Bardzo fajnie zreszta sie gra, jak na przyklad Ando sie wkurza, ze osoba grajaca z nim w parze psuje mu jego misternie ulozony na 80 ruchow do przodu plan :]


To chyba niemozliwe :)

Pozdrawiam
Zbyszek

adik - 2005-10-17, 13:35

dusksky napisał/a:
Ece napisał/a:
Towarzysko - jak na ORC. Bardzo fajnie zreszta sie gra, jak na przyklad Ando sie wkurza, ze osoba grajaca z nim w parze psuje mu jego misternie ulozony na 80 ruchow do przodu plan :]


To chyba niemozliwe :)

Pozdrawiam
Zbyszek


To chyba było celowe wyolbrzymienie :]

Pozdrawiam, Adik.

ermijo - 2005-10-19, 09:01

No i wreszcie doczekaliśmy sie nowych opcji gomoku:

- możliwość ustawienia na stole 1650+ (fajnie, ale było by lepiej wpisywać samemu)
(opcja się zawiesza, tzn. nie można usiaść na stół 1650+, chyba że wyjdzie sie i wejdzie z powrotem)
- nicki tymczasowe(nowe) o nowych zależościach na kolor (opcja mi sie nie podoba, bo trudno znaleść na liście jakiegoś poma, nie koniecznie z rozegranymi tylko 30 grami)
- komunikat o zmianie parametrów gry (super !)

dusksky - 2005-10-19, 09:46

Wszystkie opcje sa cudowne normalnie miodek. MAF to ma pomysly :)
Brakuje mi tylko opcji parzystosci rozgrywania gier.

Pozdrawiam
Zbyszek

angst - 2005-10-19, 09:58

ermijo napisał/a:

- nicki tymczasowe(nowe) o nowych zależościach na kolor (opcja mi sie nie podoba, bo trudno znaleść na liście jakiegoś poma, nie koniecznie z rozegranymi tylko 30 grami


Można prosić troszkę jaśniej? :)

Pozdrawiam

Angst

ermijo - 2005-10-19, 10:35

angst napisał/a:
Można prosić troszkę jaśniej? Smile

Jasne, że jaśniej ;)
Nicki tymczasowe (nazwane od dziś przez MAFA "nowymi") uzyskają kolor według jak narazie nie jawnych kryteriów - tak samo jak z możliwością pisania na ogólnym czacie.
MAF zrezygnował z kryterium ilości gier (np.dusk,gollum - zieloni:)). Zamienił je za częstotliwości przesiadywania na kurniku chyba.
Jak dla mnie, to ta nowość ma wadę - trudno zauważyć redów i pomów, bo są to gracze dobrzy, ale szarzy i znajdują sie na końcu listy - łatwiej sie będzie ukryć (dla niektórych to zaleta, bo nagle pojawią się z 2200+). Zaletą i to sporą, jest obrzydzenie do zakładania nowych nicków(kwestia sporna, bo może niektórzy lubią się ukrywać).
Liczę na to, że w turniejach oficjalnych tez pojawią się nowości.

kashon - 2005-10-19, 11:05

dusksky napisał/a:
Ece napisał/a:
Towarzysko - jak na ORC. Bardzo fajnie zreszta sie gra, jak na przyklad Ando sie wkurza, ze osoba grajaca z nim w parze psuje mu jego misternie ulozony na 80 ruchow do przodu plan :]


To chyba niemozliwe :)

Pozdrawiam
Zbyszek


Z wywiadu z zawodowcem w go:)

Q: How many moves ahead you read before you play a move?
A: Usually professional players, including me, read around 100 moves ahead. But that's not the case for every move. First select 10 candidate moves and then read ahead for each of them. After reading ahead 20 to 30 moves for a candidate move, one could reach a tentative conclusion like "this is a bad shape" or simply "this is not it." At that point, I stop any further reading for that candidate move and look for another. This is a process of elimination that usually leaves one or two candidate moves. For each of these final candidate moves, I read ahead about 100 moves. This might surprise amateur players, but the more difficult thing is not reading ahead 100 moves, but deciding which of the final candidate moves gives a better result. .... The most painful moment is when I realize that I am on the wrong way a few moves after my original decision. That gives me an agony beyond description.

kashon

dusksky - 2005-10-19, 12:16

kashon napisał/a:


Z wywiadu z zawodowcem w go:)

Q: How many moves ahead you read before you play a move?
A: Usually professional players, including me, read around 100 moves ahead.
...
kashon


Jak dla mnie to naprawde niemozliwe tak wielka ilosc ruchow i to jeszcze w Go niema szans ogarnac ludzki umysl.
Raczj obstawial bym na kolejne czastkowe kontynulowanie otwarc dajacych najlepsza szanse na wygranie niz przewidywanie czegos na 100 ruchow do przodu :)

Pozdrawiam
Zbyszek

ermijo - 2005-10-19, 12:59

To nie jest chyba na temat ale odpowiem - sa tacy ludzie owszem, którzy w wieku 10 lat potrafią mnożyć, dodawać jak kalkulator, w ciągu paru sekund odpowiedzieć, jaki dzień będzie 12.maja.2301 roku itp.
Oni po prostu inaczej tak jak ludzie autystyczni myślą - Einstein też był autystykiem. Takie osoby potrafią nie tylko perzewidzieć ruchy do przodu, ale rozgrywać wiele parti jednocześnie w pamięci, ich mózg ciągle pracuje, choć nie są tego świadomi. Ciekawe byłoby zastosowanie snu do nauki, podczas snu człowiek lepiej sie uczy, bo po pierwsze nie odczuwa normalnych bodźców zewnętrznych - takie badania juz były przeprowadzane tzn. "nauka podczas snu".

zukole - 2005-10-19, 13:27

Jak dla mnie zmiany było niepotrzebne z kilku powodów:

a) nie widać redów i pomów którzy nie mogą pisać na chacie
b) jest więcej szarych w pokoju
c) mając szary nick, nie usiędziesz na stołach +xxxx , ja mając ponad 2000 nie usiadłem na +1800 - lol

kashon - 2005-10-19, 13:57

ermijo napisał/a:
To nie jest chyba na temat ale odpowiem - sa tacy ludzie owszem, którzy w wieku 10 lat potrafią ... w ciągu paru sekund odpowiedzieć, jaki dzień będzie 12.maja.2301 roku itp.


Jakies 2 lata temu zalozylem sie z kolezanka, ze tez tak zrobie, z tym tylko, ze limit mialem 20 sekund. Oczywiscie wygralem:)

I autyzm nie ma tu nic do tego - jest pewien system, ktory pozwala okreslic jaki dzien tygodnia bedzie np 12.maja.2301 . Jak go kiedys dopadlem, to jeszcze go troche dopracowalem i teraz dziala sprawnie i bez zarzutu. Dla osob liczacych szybko w pamieci, okreslenie dnia tygodnia zajmuje ok 10 sekund.

Nauczenie sie tego, to w sumie jakies 2 godziny ( powiedzmy 1 godzina na poczatku + 10 powtorek pozniej ), bo troche jest pamieciowki.

z pozdrowieniami,
kashon

jopq - 2005-10-19, 16:45

System nie jest trudny i dosyć często spotykany choćby w skryptach js, które ludzie w ciemno kopiują na strony. Sam nigdy nie miałem, aż tyle zapału, aby się go nauczyć, ale gdybym się z kimś założył? :)
bałtyk_gdynia - 2005-10-19, 17:05

zmiana z "szarakami" mi sie jak najbardziej podoba poniewaz nie lubie grac z fast nickami(przewaznie sa to jakies lamy bedace anonimowe az do momentu zrobienia reda) a poza tym jak ktos ma szary nick treningowy to nie zagra w turnieju wiec moze choc troche zmniejszy sie ilosc "szarych graczy" na oficjalnych turniejach (na ktorych i tak nie gram ale innych to denerwowalo). A jesli ktos placze (patrz zukol) ze ma 2000+ i nie moze usiasc na stole z ograniczeniem punktowym to niech zmieni nick na taki na ktorym moze usiasc i po problemie.
ermijo - 2005-10-19, 18:13

Zauważyłem śmieszną rzecz - grając w turnieju prywatnym, podczas gry, nie moge mówić na ogóle bo wyświetla sie na czerwono komunikat :

* masz nie dokończoną partie turniejową
LOL
moze ktoś jeszcze coś nowego zauważy ?:)

losiu - 2005-10-19, 20:35

Zauważyłem że gracz który ma 189 gier ma napis nowy...
Ten pomysł chwale z tego względu ze zmniejszy się ilośc zakładania nowych nickow przez użytkowników ktorzy juz go mają...:)
Ale Ermijo tez jak grasz a zawodnik ci ucieknie mozesz rozmawiac na czacie tak samo jak grasz w pente na zalewo to tam nei mozesz rozmawiac a na dobrocinie mozesz normalnie pisać ;-) Jest też noew opcja jak zmieniasz ustawienia na stole to wszystko ci się pokazuje na Czacie na twoim stoliku do gry;-) Niedługo maf wprowadzi ile 1 osoba miec nickow tzn. ilość
.
Pozdrawiam

jopq - 2005-10-19, 20:46

losiu napisał/a:
Niedługo maf wprowadzi ile 1 osoba miec nickow tzn. ilość

Ciekawe jak to wprowadzi, mogę się domyślać, ale czy chce ktoś się założyć, że to nie jest możliwe?

adik - 2005-10-19, 21:05

jopq napisał/a:
Ciekawe jak to wprowadzi, mogę się domyślać, ale czy chce ktoś się założyć, że to nie jest możliwe?


Chodzi o zmienne IP, serwery proxy, itp.. czy jakieś twoje sztuczki? :P

Pozdrawiam, Adik.

ermijo - 2005-10-19, 21:06

heheh
no właśnie, załóżmy że w moim akademiku, który ma około 300 osób, każdy gra w gomoku, i ma po 10 nicków. Wtedy, bazująca IP (Ip wewnętrzne nie jest znane, liczy sie tylko brama główna akademika), przy każdym nicku wyświetlało by sie 3000 nicków :)
No ale załóżmy, że większość osób ma indywidualne IP zewnętrzne :)

jopq - 2005-10-19, 22:35

IP to bzdura... ale, są też inne sposoby identyfikacji i mam nadzieje, że MaF w swoich apletach ich nie wykorzystuje, bo prawdopodobnie miałby każdy mój nick przy nicku głównym w bazie :/ Ja bym tak zrobił :) Albo ban na wszystkie 30 pare pomów - to by bolało, mimo, że już nie wchodze na kurnik :)

IP powinno zostać jako ostateczność dla opa, nic więcej. Moim zdaniem z zakładaniem nowych nicków można walczyć tylko zniechęcając, ale to też może denerwować nowych graczy (kto by chciał grać na szaraku przez np.: miesiąc?).

Mam nadzieje, że ktoś wie o czym pisałem i zdaje sobie sprawę, że i to można raz-dwa oszukać.

dusksky - 2005-10-20, 00:18

jopq napisał/a:
IP to bzdura... ale, są też inne sposoby identyfikacji [...]


A chodzby MAC sieciowki kiedys kvassek zasadzil mi bana na "IP" za zakladanie nickow z podtekstem kvassowym zmienilem MACa i voila :]

Pozdrawiam
Zbyszek

ermijo - 2005-10-20, 17:55

Co myślicie o opcji, polegającej na zakazie rozmów osób oglądających gry, dokładnie tak, jak to jest w turniejach(prywatnych, oficjalnych). Czasami ludziom przeszkadza, jak ktoś komentuje ruchy, albo obraża innych. takie rozwiązanie przydało by sie w Eurolidze.
Co wy na to ?

martin1234 - 2005-10-20, 19:18

Ermijo napisał/a:
Co myślicie o opcji, polegającej na zakazie rozmów osób oglądających gry, dokładnie tak, jak to jest w turniejach(prywatnych, oficjalnych).


Może i dobry pomysł, ale tylko jeśli ta opcja będzie do wyboru. Tyle, że należy się tez zastanowić, czy tych wszystkich zmian nie jest za wiele i czy to dobrze wpływa na ludzi grających na Kurniku.

ermijo - 2005-10-20, 19:30

Owszem, tych zmian jest ostatnio dużo, w moim mniemaniu nie potrzebnych. Ja by wycofał stoły "chronione", wprowadziłbym ręczne ustawnianie rankingu przeciwnika do gry(np. ustawiamy 4000 i nikt nam nie usiądzie, zapraszenie do stołów było by wyjątkiem, np. zaproszony gracz z rankingiem 1010 mógłby usiąść na dowolnym stole). Wywalając opcję "chroniony", wprowadziłbym opcję "dyskretny" (nie można gadać obserwatorom stołu, tylko graczom).
jopq - 2005-10-20, 21:16

Ja bym dodał jakieś kody, np.: GOD MODE i takie tam.
dusksky - 2005-10-21, 00:25

martin1234 napisał/a:


Tyle, że należy się tez zastanowić, czy tych wszystkich zmian nie jest za wiele i czy to dobrze wpływa na ludzi grających na Kurniku.


A niby jaki to wplywa na ludzi ma miec ilosc opcji? Wg. mnie poprawia to komfort gry. A parametr wylaczania rozmow przy grze jest bardzo ciekawy bo nie kazdy ma ochote sluchac pierdzielenia bandy pajacow co sie zbiegnie na stol.
Mysle ze mozna jeszcze wiele ciekawych opcji wykombinowac na kurniku.

Pozdrawiam
Zbyszek

freitaag - 2005-10-21, 23:51

dusksky napisał/a:
martin1234 napisał/a:

Tyle, że należy się tez zastanowić, czy tych wszystkich zmian nie jest za wiele i czy to dobrze wpływa na ludzi grających na Kurniku.

A niby jaki to wplywa na ludzi ma miec ilosc opcji?

Dobrze może wpływać jedynie na starych wyjadaczy Kurnika, którzy urozmaicenie co jakiś czas traktują jako swoiste novum. Jednak są jeszcze pozostali gracze (grajacy od czasu do czasu), ktorym wielość opcji może troche komplikowac zycie, bo zamiast grac beda sie zastanawiac co i jak wybrać. To mowa oczywiscie o skrajnym przypadku. Wedlug mnie na kurniku jest jeszcze troche miejsca dla nowych opcji. Wazne, tak jak mowie, zeby nie przesadzić.

Nie chcialem wyciagac starego tematu, ale widze ze tutaj propozycje zeszly do ogolno kurnikowych, wiec i ja cos skrobnę. Proponuję wprowadzić "status". Zdarza sie ze nie jestesmy obecni duchem w pokoju, bo np. gadamy z kims na gg, wyjdziemy do kuchni. Mysle, ze wprowadzenie czegos w rodzaju "Here" - "Away" mogloby kurnikowców pozbyć kilku problemow :)

kantpie - 2005-10-22, 06:59

Taa czerwony kwadracik z chmurką :D

Mnie tez brakuje sortowania w statystykach według rankingu. Komu to przeszkadzało? :|

Pozdrawiam.

adik - 2005-10-22, 08:49

jacol91 napisał/a:
Taa czerwony kwadracik z chmurką


Hehe, Jacol - ja myślę po prostu, że kolor nicka by się zmieniał.. Dotychczas wygląda to mniej więcej tak:

[] jacol91 2387

Gdybyś nie miał ochoty na grę pojawiłoby się "jacol91" tyle że na przykład siwe..
Gdybyś natomiast pragnął gry, "jacol91" byłoby granatowe..

Można kombinować przecież, aczkolwiek pomysł słuszny.

Pozdrawiam, Adik.

dusksky - 2005-10-22, 09:11

Chcecie zrobic z kurnika GG ? :lol: :lol:
Lepiej pomyslcie za opcjami poprawiajacymi komfort gry a nie takie
pierdoly jak status usera.

Pozdrawiam
Zbyszek

adik - 2005-10-22, 09:17

Status użytkownika to akurat dodatek bardzo przydatny, który - zapewne - szalenie usprawniłby cały system gier.. Po co bowiem psuć sobie nerwy, kiedy to nikt nie chce grać albo szukać ze świecą odpowiedniego partnera? Będzie jasno pokazane - on chce grać, a on nie..

To, w mojej opinii, zmiania znacznie ważniejsza niż na przykład "1650+".

Pozdrawiam, Adik.

martin1234 - 2005-10-22, 10:31

Propozycja zdecydowanie jedna z lepszych, jakie się ostatnio pojawiły. Czasem rzeczywiście denerwujące jest szukanie partnera do gry, zwłaszcza, gdy na Kurniku siedzi pełno osób, które "nic nie robią".
jopq - 2005-10-22, 14:40

adik napisał/a:
To, w mojej opinii, zmiania znacznie ważniejsza niż na przykład "1650+".

Dla Ciebie tak, ale znajdą się osoby, którym brakowało takiej opcji. Po co komu chmurka, która pojawia się co np.: 2 min ? Ustaw sobie co 2 min. wygaszacz ekranu i zobacz jakie to irytujące. Wystarczy, że wywala po 15 min.

Poza tym można robić wiele innych rzeczy, a nie tylko czekać na przeciwnika, a jak trochę ogra, to zwiać po paru partiach. Jak chce się więcej grać niż czekać, to trzeba samemu rozgrywać z każdym więcej partii, a chmurki i inne cuda nie pomogą. Mnie zawsze irytowało, jak ktoś kończy po np.: 4 partiach.

adik - 2005-10-22, 14:43

Jaka chmurka? To symbol z GG, zbyt oklepany, żeby korzystał z niego MAF..

Prostszym pomysłem byłby np. zmieniający się kolor nicków, czy cokolwiek innego - chodzi o to, ze jak ktoś ma ochotę pogadać, to status na to wskazuje, a jeśli ktoś ma wielką ochotę na grę, to też inni o tym wiedzą. Tylko wówczas nie będzie takim problemem szukanie przeciwników.

Pozdrawiam, Adik.

kantpie - 2005-10-22, 16:20

Wtedy będzie chyba troche za kolorowo.:)

Pozdrawiam.

adik - 2005-10-22, 16:34

Cytat:
Wtedy będzie chyba troche za kolorowo.


Fakt, ale możliwości jest wiele. Najważniejsza jest idea, a ta jest dobra i należy nad nią popracować.

Pozdrawiam, Adik.

dusksky - 2005-10-22, 21:24

adik napisał/a:
Cytat:
Wtedy będzie chyba troche za kolorowo.


Fakt, ale możliwości jest wiele. Najważniejsza jest idea, a ta jest dobra i należy nad nią popracować.

Pozdrawiam, Adik.


Dla kogo dobra dla tego dobra dla mnie zbyteczna. Zakładam stół i czekam na przeciwnika a nie bede przewijal paskiem w gore i dol by szukac przeciwnika i jeszcze prowadzic z nim konwersacje czy laskawie zagra zemna a i tak moze mnie olac bo moze wlasnie rozmawiac z kims na GG itp.
Znacznie lepsza opcje tak mi sie bynajmniej wydaje jest "nakaz" gry parzystej liczby parii by tepic lamuchow :)

Pozdrawiam
Zbyszek

lonewolf - 2005-10-22, 21:35

Gomoku i tak zawsze pozostanie tylko zabawą. Jak ktoś chce się pozbyć lamerstwa, niech zacznie grać w renju na 20 minut. :wink:

Fajne jest zapraszanie na prywatne stoły poprzez bezpośredni adres. Przydałaby się jeszcze w grach towarzyskich możliwość wyłączenia liczenia czasu.

crazy_knight - 2005-10-24, 11:45

Mi przydałoby się wprowadzenie ręcznegoi wpisywania rankingów na stole i osoba z takim rankingiem bądź wyższym mogłaby wejść na stół ew. pojawiałby się komunikat: np. "xxx zamieraz usiąść na Twoim stole, czy wyrażasz na to zgode?". Niemożnośc wchodzenia na stół osobom ignorowanym bądź niektóry m pozostałym.
Podoba mi sie opcja z kopiowaniem tekstu, a statusy, które chcielibyście wprowadzić to wielkie G.

jopq - 2005-10-24, 17:22

A co sądzicie o algorytmie blokującym piątki?

Dla bardziej pracowitych ciekawą opcją mogłoby być napisanie czegoś, co będzie blokowało i chamsko wymuszało po przeciwnych stronach w ostatnich fazach gry na krótkim czasie. Ile by było użytkowników takiego programiku..., aż nie mogę sobie wyobrazić.

Generalnie im więcej opcji, tym kurnik bardziej mnie odrzuca. Tego nie mogę, tamtego, tu mam za niski ranking, tam za mało dni, ... Może przydały by się jeszcze filtry poprawności składni wpisywanych tekstów, więcej kolorów, granie z graczami co mają np.: przedrostek irp i masa innych bzdur, które z założenia traktują człowieka jak matoła, chama, który wszystkich chce oszukać i obrazić.

P.S.
Nie czytam tego co pisze.

ermijo - 2005-11-04, 10:55

jopq napisał/a:
A co sądzicie o algorytmie blokującym piątki?


hmm... piątki juz niczym nie zablokujesz :) (zakładam że miałeś na myśli czwórki)
Po co taki algorytm ? To chyba wyszukiwanie VCF-ów było by lepsze, ale większośc graczy widzi potencjalne Vcf-y. Lepij było by napisać jakiś inteligentny program, który sam by sobie ściągał ruchy z bazy danych, i je analizował, gorsze by wyrzucał, lepsze zapisywał do pliku. Ale to tylko sugestia.
P.S. Warto założyć taki temat na forum, a tak to muszie o tym pisać w tym wątku nie na temat.

jopq - 2005-11-05, 16:54

@ermijo
Czy wiesz, że aplet nie ma dostępu do zasobów komputera? ORC instalujesz na dysku i gdyby autor chciał, to może Ci rozwalić system kilkoma linijkami. Maf generalnie w tej kwestii nic nie może...

ermijo - 2005-11-06, 16:44

** korzystanie z ogólnego czata jest niedozwolone przed rozpoczęciem turnieju i w czasie jego trwania, jeśli w pokoju przebywa więcej niż 3 osób
LOL
co to ma znaczyć ????? i dlaczego tak, nie potrafię tego zrozumieć

Chaosu - 2005-11-08, 14:58

. . .Dlatego, że gdy są 4 to turniej może się odbyć.
ermijo - 2005-11-08, 17:31

Chaosu napisał/a:
. . .Dlatego, że gdy są 4 to turniej może się odbyć.

i co w związku z tym ? To powód, żeby wywalać gadanie ?
Nawet na prive nie można zagadać, jeśli sie nie wciśnie start, gdy pojawi sie okienko o nowej rundzie. Dla mnie to największa porażna ostatnich zmian !

_gnoza_ - 2005-11-08, 19:28

jak dla mnie to narastajaca ilosc opcji i ograniczen co kto kiedy i dlaczego moze zrobic (zagrac) robi sie juz troche groteskowa

przeciez k..... kurnik jest do grania !!!!

a pewnie niedlugo po wlaczeniu wszystkich opcji na stole 1 osoba na 100 bedzie mogla usiasc i zagrac :evil:

100per - 2005-11-08, 20:08

ermijo napisał/a:
Nawet na prive nie można zagadać, jeśli sie nie wciśnie start, gdy pojawi sie okienko o nowej rundzie. Dla mnie to największa porażna ostatnich zmian !
Zostało to wprowadzone celowo i z rozmysłem, chodzi o to, żeby na turnieju ludzie GRALI, a nie gadali czy oglądali partie innych - później runda się kończy i 60 osób nudzi się albo denerwuje, czekając na kogoś, kto nie zaczął równo ze wszystkimi. Jak dla mnie start powinien następować automatycznie i wtedy, jeśli ktoś ma ochotę, niech sobie gada na privie...
ermijo - 2005-11-14, 20:12

Po co jest przycisk "nowy stół do gry" w pokoju turniejowym KURNIK ?
jopq - 2005-11-14, 20:17

Żebyś zobaczył informacje, że nie możesz go założyć.
ermijo - 2005-11-15, 09:49

A tak na poważnie ?
Nie wiem, czy pozostał po jakiś testach MAFa, czy działa dla full opów. Za to przyglądając sie bliżej okienkom, zauważyłem też, że zniknął przycisk "Udział w turnieju" - który jak sie kliknie, pojawia sie okienko "czy naprawdę chcesz zrezygnować z udziału w turnieju". (w pokoju Kurnik)

wicherek - 2005-11-15, 15:42

a tak na powaznie, zeby ludzie sie nie pytali na priv, czemu nie moga zalozyc nowego stolu
sicior - 2005-12-05, 15:57

Ciekawa nowa opcja jest taka że nie można wejść w ogóle do statystyk i obejrzeć sobie partii albo ludzi z którymi sie grało ;) Czy Wy też tak macie?? Jeżeli tak to, ta sytucja już jest od 3 dni i zaczyna mnie denerwować... Szczególnie ze maf nic nie pisał że są jakieś "problemy"

Pozdrawiam
Sicior

angst - 2005-12-05, 16:07

Nie wiem, czy to ten sam problem - wczoraj zauważyłem, że po kliknięciu na "pełne statystyki" w okienku profilu gracza nic się nie dzieje... Do tej pory myślałem, że to jakieś moje kłopoty...

Czy u innych wszystko działa jak należy?

Pozdrawiam

Angst

Minuta - 2005-12-05, 17:03

W popularnej przegladarce internetowej Internet Explorer wystepuja powyzsze problemy. :)
bad_mojo - 2005-12-05, 17:40

To prawda, w Firefoxie wszystko chodzi :)
angst - 2005-12-13, 18:44

Mam wrażenie, że można sortować statystyki wg rankingu :)

Pozdrawiam

Angst

ermijo - 2006-07-19, 18:06

Bywa, że jak gramy, nagle dzwoni telefon, dzwonek do drzwi, piękna sąsiadka jest w potrzebie :) lub chce nam się siku i co w tedy robimy ?

Ja najczęściej wychodze z kurnika podczas niecierpiącej zwłoki sprawy. Ale nie wiadomo, ile ta nieobecność potrwa (sąsiadka może być bardzo wymagająca) więc gracz może się niecierpliwić i posądzać o celową ucieczkę. Mam na myśli najbardziej nieufnych graczy, które w myślach wypowiadają po 10 razy na sekunde słowo LAMA.

Dlatego przydała by się opcja, która pozwala anulowac grę. Wtedy nikomu się krzywda nie stanie. Anulowanie takie w skutkach oznaczało by sytuację, jakby do meczu nie doszło.

Mówię głównie o grach na 1min. Jeśli przeciwnik nagle ucieknie, to zamiast czekac na niego 6 minut, możemy czekać dalej lub w każdym momencie anulować grę.

Opcja ma tez wady. Wyobraźmy sobie mecz Volvo - Paveo o 2700 no i komuś brakuje 1 punkt, ale ma przegraną, więc ucieka i nic nie traci.

Z drugiej strony, oczekiwanie na przeciwnika jest stresujące, zwłaszcza jak się ma zwycięstwo i 2 sekundy na dostawienie piątki.

Alternatywną lub tez paralelną opcją mógłby być taki offset, że jak ktoś wraca a my sobie gadamy na GG lub robimy kawkę w kuchni, odliczanie czasu od momentu pojawienia się sygnały dźwiękowego zaczynało by się za kilka sekund, żeby spokojnie przygotowac się na reakcję.

connex - 2006-07-19, 18:49

Nie chce ci sie czekac...inne..rezygnuj.
ermijo - 2006-07-19, 20:12

Czemu mam tracić punkty tylko dlatego, że :

a.) musze nagle gdzieś wyjść
b.) bo jakiś punktożerca ucieka i wraca 10 sekund przed końcem czasu albo wystarczy że wyjdzie rozsądnie domyślając się, że nei będziemy trzymać przez te 6 minut w gotowości myszki na polu oznaczającym zwycięstwo

Są ważniejsze sprawy, ale chciałem obudzić ten temat, bo ostatnio dużo się mówi o wprowadzeniu zmian, ale odnośnie nowych wariantów.
Obsługa też jest ważna.

Dziś na przykład parę razy musiałem uciekać i wracać za 2 minuty.

Można albo napisac na priv jak się wróci, żeby sie gracz przygotował, oczywiście jeśli zawodnik jest fair albo doczekać te ostatnie 10 sekund - to juz zależy od sytuacji czy mamy tolerancyjnego szefa, czy się gdzieś pali czy tylko domokrążca dzwoni do drzwi.

Ece - 2006-07-19, 20:40

Po prostu brak mi słów na Twoje poczucie "sprawiedliwości". Serio, zatkało mnie...
bad_mojo - 2006-07-19, 23:05

Znaczy, że co? Ja sobie pójdę, a przeciwnik ma czekać w nieskończoność, aż ja wrócę? Zdajesz sobie sprawę z tego, że sodam, volvo czy paveo wtedy już w ogóle by nie uciekali? Poza tym przestało by istnieć pole informujące o ilości ucieczek. Myślę, że te 6 minut to i tak za długo. Sprawa jest łatwa - musisz coś zrobić, coś Ci wypadło, musisz gdzieś wyjść - to nie jest i nie powinna być sprawa Twojego przeciwnika, tylko Twoja, i to Ty masz mieć problem i tracić punkty. Łatwe, proste, nieprzyjemne.
zukole - 2006-07-20, 11:16

Na turniejach w pana jak grają "kumple" i jeden z nich ma porażkę to po prostu wychodzi
a drugi gracz odznacza mu by nie liczyło się to jako porażka, mija 6 minut i pierwszy nie traci a drugi nie zyskuje, w tym czasie można robić co się chce...

Może także być że jak musisz wyjść to drugi gracz też wychodzi, jak nie ma żadnego gracza na stole to gra się chyba nie liczy

Paveo - 2006-07-21, 20:02

ermijo napisał/a:


Opcja ma tez wady. Wyobraźmy sobie mecz Volvo - Paveo o 2700 no i komuś brakuje 1 punkt, ale ma przegraną, więc ucieka i nic nie traci.


ermijo napisał/a:


Czemu mam tracić punkty tylko dlatego, że :

a.) musze nagle gdzieś wyjść

Są ważniejsze sprawy

Emijo zastanow sie co piszesz
A tak na marginesie to z volvem nie zagram nawet jak by mial rank 3000
Tyle na ten temat.

ermijo - 2006-12-12, 17:54

Swap 2 zaczyna się coraz bardziej popularyzować na kurniku i bardzo dobrze, gdyż drzemią w nim jeszcze nie odkryte do końca możliwości.

Pozwolę sobie podzielić się nową opcję rozgrywania początku partii, która mogłaby urozmaicić grę na środku planszy.
O ile swap2 daje większe pole manewru i teoretycznie wprowadza więcej możliwości na konstrukcję pierwszej fazy gry, o dziwo ceną za to nie jest w ograniczenie poprzez faul lub overline, ale przeciwnie - przyzwolenie dla obydwóch graczy na wspólną odpowiedzialność za otwierający rozgrywke układ. Charakter swap2 dotyczy tworzenia nowych sekwencji, które nie mogłyby być z wiadomych powodów realizowane w normalnym swap.

Jak już parę osób powiedziło na tym forum, swap2 przy otwarciach w rogu w małym stopniu urozmaica grę. Dołożenie kamieni nie będzie wielce zaskakujące dla przeciwnika i nie zmusi go do większego wysiłku intelektualnego. Otwarcia w rogu mają tę wartość, że kierunek ataku jest zablokowany lub poważnie ograniczony poprzez bandę i róg planszy.

Nowa opcja wprowadzała by ograniczenie, które pozwoliłoby wykorzystać zalety znanych wszystkim "otwarć w rogu" w sytuacji postawienia debiutu w centralnej części planszy. Ów ograniczenie, pozwalające redukować przewagę jednego z kolorów w debiutach centralnych i rozrzuconych, dotyczyłoby miejsca, gdzie na należy postawić wygrywającą piątkę.

Oto regóła: Piątka da zwycięstwo tylko wtedy, jeśli kamienie ją tworzące będą leżeć poza środkowym "MAŁYM KWADRATEM" o zdefiniowanych wymiarach.

Czyli np. jeśli ów "mały kwadrat" będą stanowić pola centralne -

G9+H9+i9
G8+H8+i8
G7+H7+i7


to wówczas żadna piątka(czy to białego czy czarnego koloru), której choć jeden kamień leży w wyżej zdefiniowanym "małym kwadracie"(jedno z tych dziewięciu pól) nie da wygranej. Jedynie wygrają piątki "poza nim".

Oczywiście należy się zastanowić nad wymiarami kwadratu, choć 9 elementowe pole przytoczone w przykładzie wydaje się być wystaczające a nawet za duże (można ograniczyć je tylko do pola h8)

Zalety:
- atak rozchodzić się może w dowolnym kierunku(góra, dół, prawo, lewo) ale należy go przeprowadzać uważniej
- zmusi gracza do przewidywania ruchów aż do postawienia piątki a nie tylko do pewnego zagrożenia np. 3x3
- nauczy planować atak nie tylko bacząc na odpowiednią kolejność stawianych zagrożeń, ale również wymusi przewidywanie miejsca tych zagrożeń na planszy
- wprowadzi efektowne dla niektórych obrony i kontrataki poprzez overline
- nawet najprostrze otwarcie standard zagwarantuje wiele możliwości ataku, sporo niespotykanych dotąd układów
- analogia do "otwarć w rogu" tak lubianych przez graczy z tym, że bandy i rigi będą "wirtualne"
- wciąż będzie to gomoku, bez fauli i overline z dowolnym każdym ruchem, gdyż ograniczenie nie ma "znamiona kary"(takiej jak przegrana w renju poprzez faul)
- gracz będzie szanował nie tyle każdy ruch, ale każdy fragment planszy

Wady:
- ograniczy się rozmiar użyteczny planszy(pomniejszony będzie o pole "małego kwadratu")
- skomplikuje zasady gry
- nie jest sprawdzony

UWAGA!

Ta opcja ma największy sens wtedy, jeśli otwarcia będą grane w centrum, poniewaz jeśli nadal będą grane w rogu atak będzie podwójnie ograniczony - od bandy oraz od środka. Z drugiej strony - nie jestem zwolennikiem ograniczeń otwarć w gomoku więc trzeba by było te problemy pogodzić.

Na koniec. Moja propozycja jest tylko próbą teoretycznych rozważań nad sposobem wyrównania szans graczy - prototypem równie dobrze mogącym znaleść się w koszu na śmieci jak i dającym nową jakość gry gomoku.

Pozdrawiam - Ermijo.

Chaosu - 2006-12-12, 18:18

ermijo napisał/a:
...Oto regóła: Piątka...

utratos - 2006-12-12, 18:30

Dość ciekawe ćwiczenie z wyznaczaniem "nie wygrywających pól" lecz kompletnie nieużyteczne jako reguła gdyż opiera się na sprzecznym rozumowaniu:

ermijo napisał/a:
UWAGA!

Ta opcja ma największy sens wtedy, jeśli otwarcia będą grane w centrum, poniewaz jeśli nadal będą grane w rogu atak będzie podwójnie ograniczony - od bandy oraz od środka


ermijo napisał/a:
Oto reguła: Piątka da zwycięstwo tylko wtedy, jeśli kamienie ją tworzące będą leżeć poza środkowym "MAŁYM KWADRATEM" o zdefiniowanych wymiarach.



Po co stawiać kamienie na środku(otwarcie) skoro i tak nie można ich wykorzystać do robienia piątki.

vilumisiek - 2006-12-12, 18:36

Zamiast krytykować sami byście napisali chociaż połowę tego co Ermijo :]
szarlott - 2006-12-12, 19:53

Mają pisać coś bezsensownego byle tylko napisać? Poza tym krytyka jest konstruktywna i w ogóle jestem pod wrażeniem,że komuś się chciało to przeczytac :D
angst - 2006-12-12, 20:46

Też przeczytałem i obawiam się, czy sam Ermijo przemyślał swoją propozycję. Jeśli kamień w środku (o ile dobrze zrozumiałem) nie może należeć do zwycięskiej piątki, to tak naprawdę wystarczy zacząć blokować 4 pola + od brzegu środkowego "zakazanego" obszaru, czyli gdzieś w pobliżu bandy :)

Pozdrawiam

Angst

ermijo - 2006-12-12, 22:37

utratos napisał/a:
Po co stawiać kamienie na środku(otwarcie) skoro i tak nie można ich wykorzystać do robienia piątki.


Pisząc "w środku" miałem na myśli ogólnie - centrum planszy przeciwieństwie do otwarć w rogu i przy bandzie. Analogicznie w pzrypadku otwarć w rogu - nie stawia się ruchów na bandzie tylko jak najdalej od niej atakuje.

Propozycja jeszcze raz powtarzam teoretyczna. Otwarcie może być np. rozrzucone na środku i pola potencjalnie wykorzystywane do postawienia piątki będą mogły być - choć nie koniecznie - wykluczone. TO zalezy od wymuszeń przeciwnego koloru.
szarlott napisał/a:
Mają pisać coś bezsensownego byle tylko napisać?

Zatem nie rozumię, czemu napisałaś swój post. Mogłaś zostawić tą nic nie znaczącą (bez urazy) wypowiedź dla siebie lub jeśli koniecznie chcesz coś napisać - wkleić do opisu od gadu gadu - pożytek taki sam a przynajmniej zyskasz na oryginalności.
angst napisał/a:
o tak naprawdę wystarczy zacząć blokować 4 pola + od brzegu środkowego "zakazanego" obszaru, czyli gdzieś w pobliżu bandy



Angst, jesli zaczniesz blokować pasywnie po jednej stronie, to ja mogę zaatakować dokładnie po przeciwnej :) ) I jestem o 1 ruch do przodu :) Przyznaję - sam tego do końca nie przemyślałem, nie grałem takiego wariantu, ale wydaje mi się, że nie jest gorszy nić otwarcia w rogu.

szarlott - 2006-12-12, 22:54

Cytat:
Zatem nie rozumię, czemu napisałaś swój post. Mogłaś zostawić tą nic nie znaczącą (bez urazy) wypowiedź dla siebie lub jeśli koniecznie chcesz coś napisać - wkleić do opisu od gadu gadu - pożytek taki sam a przynajmniej zyskasz na oryginalności.


Może jak przeczytasz go ponownie i post poprzedzający mój to zrozumiesz :] Mogę też Ci uprościć i wytłumacze Ci osobiście.Otóż uważam,iż temat ten nie jest tylko po to by pisać takie wywody jak Ty to czynisz i krytyka Utratosa jest jak najbardziej na miejscu,natomiast post Miśka,żeby zamiast krytyki "napisać chociaż połowę tego co Ermijo" no cóż...moim zdaniem jest śmieszny :) .
Nie rozumiEM po co ta złośliwość Ermijo?

utratos - 2006-12-12, 23:04

Wyprowadź mnie z błędu jeśli Twoja propozycja obrazowo ujmując to wycięcie z gobanu pola środkowego 3X3.
Praktycznie uniemożliwia to graczom na odpowiednim poziomie rozegranie gry nie remisowej.

angst - 2006-12-12, 23:12

ermijo napisał/a:
Angst, jesli zaczniesz blokować pasywnie po jednej stronie, to ja mogę zaatakować dokładnie po przeciwnej :) ) I jestem o 1 ruch do przodu :) Przyznaję - sam tego do końca nie przemyślałem, nie grałem takiego wariantu, ale wydaje mi się, że nie jest gorszy nić otwarcia w rogu.


Nie jesteś o jeden ruch do przodu - niby dlaczego? :wow:

Pozdrawiam

Angst

ermijo - 2006-12-12, 23:33

Czyli wyrzucamy ten prototyp do kosza:) rzeczywiście 9 pól to za dużo do wycięcia. W końcu 15x15 to nie taka duża plansza. Ale przypominam, nikt nie mówił, że otwarcia mają się zaczynać lub zawierać w tym ograniczonym kwadracie - on może pozostać pusty. Ważne, żeby móc unieszkodliwiać overlinem albo tymi nic nie dającymi piątkami.
7robercik7 - 2006-12-13, 06:15

ermijo idziesz na ilość a nie na jakość

błędy jak z podstawówki, worda nie masz?

Paveo - 2006-12-13, 08:24

7robercik7 napisał/a:
ermijo idziesz na ilość a nie na jakość

błędy jak z podstawówki, worda nie masz?


Wiecie co, Ermis jako jedyny "opisuje" jakies openy itp itd, stara sie chlopak a wy tak po chamsku go krytykujecie...

templar - 2006-12-13, 12:16

Paveo napisał/a:
Wiecie co, Ermis jako jedyny "opisuje" jakies openy itp itd, stara sie chlopak a wy tak po chamsku go krytykujecie...


Paveo, skoro Ermijo zamieścił tu swój pomysł to musi się liczyć z tym, że bedą osoby, którym się nie spodoba. No sorry... życie! Akurat ten pomysł nie był najlepszy (mi też się nie podoba), no ale może kiedyś będzie jakiś dobry pomysł i życze tego z całego serca. No ale nie dziś...

Pozdrawiam

templar - 2006-12-13, 12:40

Natomiast co do nowych opcji w gomoku, to ostatnio gdzieś na necie znalazłem coś co nazywano Gomoku+. Nowa opcja polegała na tym, że piątka wygrywa, o ile z żadnej strony nie jest blokowana, tzn. nie wystarczy ułożyć pięciu kamieni, ale trzeba zadbać o to, że po każdej stronie piątki nie ma kamienia przeciwnika.

Nie zmienia to bardzo rozgrywki, ale zawsze jest to jakiś sposób do dodatkowej obrony zwłaszcza w standardzie. Jak już mówiłem to nie jest mój pomysł, ale bardzo mi się podoba.

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam

vilumisiek - 2006-12-13, 13:11

Mój umysł podpowiada, że w przypadku pojedynku dobrych graczy w 99% przypadkach był by remis.
Ece - 2006-12-13, 19:18

Nie zmienia bardzo? Z tego co napisałeś, to wolna czwórka wcale nie oznacza wygranej :|
bad_mojo - 2006-12-13, 22:26

templar napisał/a:
Nie zmienia to bardzo rozgrywki, ale zawsze jest to jakiś sposób do dodatkowej obrony zwłaszcza w standardzie. Jak już mówiłem to nie jest mój pomysł, ale bardzo mi się podoba.

Żeby wygrać, trzebaby zrobić jednocześnie przynajmniej dwie otwarte czwórki, co zdarza się raczej niezmiernie rzadko :] Popraw mnie, jeśli się mylę.

Co do ermijo, to naprawdę z dobrej woli proponuję Ci popracować nad logiką swoich wypowiedzi, ludzie Cię będą lepiej traktować, mniej będzie niekonstruktywnej krytyki typowych błędów logicznych no i więcej Twojej satysfakcji. To właściwie przydałoby się bardzo wielu ludziom, pewnie czasem też mi. :] W każdym razie mniej będę musiał przeklinać, czytając Twoje posty. Dzięki!

templar - 2006-12-14, 02:39

Yyyy... chyba nie załapaliście o co chodzi. Wolna czwórka nadal wygrywa jak najbardziej - jak sobie wyobrażasz, Ece, że jest inaczej? Bo nie jaże. I nie trzeba mieć dwóch czwórek, żeby wygrać. Po prostu dostajemy możliwość jednego bloku więcej.

Nie przesadzajmy.... większość partii kończy się winem piątką nie blokowalną z obu stron. Tzn. ile widzieliście partii w których postawiona piątka ma przed sobą i za sobą kamień przeciwnika? Bo ja sobie nie przypominam, żebym jakąkolwiek widział.

Akurat to co poruszyliście to nie bardzo przemawia do mnie, ale proszę o rozwinięcie wypowiedzi - może wtedy pojmę to lepiej.

Pozdrawiam

Johanka_z_arcu - 2006-12-14, 09:34

Nie chodzi o cos takiego?

Może dziwny win, ale jednak, 5 blokowana z obu stron :)

http://www.kurnik.pl/prze...=25500778&app=1

templar - 2006-12-14, 10:36

Johanka_z_arcu napisał/a:
Nie chodzi o cos takiego?

Może dziwny win, ale jednak, 5 blokowana z obu stron :)

http://www.kurnik.pl/prze...=25500778&app=1


Heh... no nie przesadzajmy. :) Rzeczywiście w myśl tej nowej zasady partia by się nie zakończyła, ale wówczas pamiętając o nowej zasadzia nie zagrałabyś piątki, tylko rozwinęła trójkę. ;) A więc ta zasada w żaden sposób by nie wpłynęła na wynik tej partii.

No ale tak czy owak to jest dobry przykład jak ta zasada by funkcjonowała.

Pozdrawiam

Ece - 2006-12-14, 11:55

Myślałem że wiem o co Ci chodzi, ale jednak nie wiem.
templar napisał/a:
[...]piątka wygrywa, o ile z żadnej strony nie jest blokowana, tzn. nie wystarczy ułożyć pięciu kamieni, ale trzeba zadbać o to, że po każdej stronie piątki nie ma kamienia przeciwnika.
1. Skoro "z żadnej strony nie jest blokowana", to musi to być "wolna piątka". Blokowana z jednej strony nie odpowiada tej definicji.

2. Potworek językowy: "po każdej stronie". Ja (widać nie tylko) zrozumiałem to jako "po żadnej ze stron piątki nie ma...". Mówimy "żadnej gry nie wygrałem na czas", a nie "każdej gry nie wygrałem na czas". Zresztą na początku sam użyłeś "żadnej strony". Chociaż już sam nie wiem, bo może chodziło Ci o to, że piątka musi mieć przynajmniej jeden koniec wolny. Notabene w takim przypadku również wolna czwórka może się okazać niewystarczająca (np. xxxx_o).

templar - 2006-12-14, 12:47

Uhhh... Rzeczywiście coś nie tak napisałem. :D Rozchodzi się o to, że istnieje strona z której piątka nie jest blokowana, tzn. układ o_xxxxo niewygrywa, ale układ _xxxxo już wygrywa (obydwa przy ruchu x). Właśnie dokładnie o to mi chodziło, że piątka musi mieć jeden koniec wolny. Wówczas układ xxxx_o przy ruchu x jest jak najbardziej winem. Zaś przy ruchy o nie jest winem, ale w zwyczajnym gomoku też by nie był winem.

Heh... musze popracować nad wysławianiem się. :lol:

Pozdrawiam

templar - 2006-12-14, 12:53

Hmm... sprawdziłem jeszcze raz w necie i Gomoku+ to jednak było, że z żadnej strony piątka nie może być blokowana. ;) Już sam się pogubiłem, no ale tak czy owak są dwa warianty (pewnie Gomoku+ by mocno skomplikowało rozgrywke, ale czy aż tak bardzo?). Ja polecam wariant, że przynajmniej jeden koniec musi być wolny.

Pozdrawiam

utratos - 2006-12-14, 13:04

Opcja "Piątka musi być nie blokowana z przynajmniej jednej strony aby była wygrywająca" jest dość ciekawa . Dodaje nową możliwość blokowania trójek ___ooo_X . Ale raczej nie jest to rewolucja drastycznie zmieniająca przebieg gry...
templar - 2006-12-14, 13:12

utratos napisał/a:
Opcja "Piątka musi być nie blokowana z przynajmniej jednej strony aby była wygrywająca" jest dość ciekawa . Dodaje nową możliwość blokowania trójek ___ooo_X . Ale raczej nie jest to rewolucja drastycznie zmieniająca przebieg gry...


Hmm... Tak też pisałem, że to nie zmienia mocno rozgrywki, ale osobiście chętnie bym to wypróbował jak to działa w praniu, bo to co się nam wydaje, a to jak jest naprawdę to mogą być dwie różne rzeczy. ;)

teletombola - 2006-12-14, 17:33

swap 2 nie przyjął się niemal wcale wiec to zupełnie zginęłoby śmiercią naturalną...
Ece - 2006-12-14, 18:52

templar napisał/a:
Wówczas układ xxxx_o przy ruchu x jest jak najbardziej winem. Zaś przy ruchy o nie jest winem, ale w zwyczajnym gomoku też by nie był winem.
W zwyczajnym Gomoku byłby winem, bo w kolejnym ruchu robisz piątkę (oxxxxxo lub xxxxxoo).
templar napisał/a:
Hmm... sprawdziłem jeszcze raz w necie i Gomoku+ to jednak było, że z żadnej strony piątka nie może być blokowana.
Generalnie jest to opcja chora, bo jeżeli zakładać że w tym wypadku overline wygrywa, to jest to jeszcze trudniejsze do wygrania niż "kółko i krzyżyk do 6". Potrzeba dwóch wolnych czwórek żeby wygrać, czyli trzeba być maksymalną pierdołą żeby coś takiego przegrać.
templar - 2006-12-14, 21:31

Ece napisał/a:
templar napisał/a:
Wówczas układ xxxx_o przy ruchu x jest jak najbardziej winem. Zaś przy ruchy o nie jest winem, ale w zwyczajnym gomoku też by nie był winem.
W zwyczajnym Gomoku byłby winem, bo w kolejnym ruchu robisz piątkę (oxxxxxo lub xxxxxoo).


Nom... masz racje... coś ostatnio mi szwankuje logiczne rozumowanie. ;)

Ece napisał/a:
templar napisał/a:
Hmm... sprawdziłem jeszcze raz w necie i Gomoku+ to jednak było, że z żadnej strony piątka nie może być blokowana.
Generalnie jest to opcja chora, bo jeżeli zakładać że w tym wypadku overline wygrywa, to jest to jeszcze trudniejsze do wygrania niż "kółko i krzyżyk do 6". Potrzeba dwóch wolnych czwórek żeby wygrać, czyli trzeba być maksymalną pierdołą żeby coś takiego przegrać.


No cóż... skoro taka gra istnieje, to znaczy, że ludzie w to grają... Z resztą nie wiem.

ermijo - 2007-01-03, 21:43

Z innej beczki.

Co myślicie o opcji wyłączenia czasu ? Czyli nie będzie nam tykał zegrar a tym samym czas przestanie być elementem gry. Może dla większości, wygrana na czas ma taką sama rangę jak poprzez postawienie piątki. Jednak ja uważam, że wygrana na czas jest zwycięstwem gorszej jakości(wielu może tutaj polemizowac).

Jeśli by dodać regulację rozmiaru planszy(domyślnie i tak jest 15x15, a 19x19 prawie juz nikt nie gra) to mielibyśmy gotowy "warsztat" nie tylko do rozgrywania gier rankingowych, ale równiez do ćwiczeń, eksperymentów itd.

Oczywiście priorytet tej nowej opcji jest niski i nie ma potrzeby wprowadzenia jej, ale nie miałbym nic przeciwko możliwości grania bez czasu.

Pozdrawiam - Leszek.

Ece - 2007-01-03, 23:23

Ale rozumiesz, że wtedy partie rankingowe nie mają sensu?

Dla zabawy czemu nie.

zukole - 2007-01-04, 14:25

Tylko zauważ że np. czasu 30 minut na gracza jest chyba wystarczającą dużo do eksperymentów itp, a nikt z niego nie korzysta...
vilumisiek - 2007-01-05, 10:14

Nieograniczony? Hmmm... To dopiero była by broń u "tajm plajerów". Ci zamiast ruszać jak najszyciej zaczęliby ruszać jak najwolniej by tylko dostać wymarzone punkty. O ile mam cierpliwość do ciągłych ale szybkich porażek o tyle nie miałbym jej na pewno by czekać pół godziny na ruch :wink:
Chaosu - 2007-01-05, 14:05

. . .Mogę Cię zapewnić że opcji bez czasu w grze rankingowej nie będzie. Inną opcją jest za to możliwość ustawiania własnego czasu (w tym nieograniczony)(także tylko w grze towarzyskiej) ale do tego chciałbym, żeby nie wykopywało z pokojów (mógłbym sobie zostawić partyjkę na noc) : ).
zukole - 2020-09-04, 18:31

Magda napisał/a:
uwaga info :D na kurniku będzie Fischer :D i teraz rozmawiam z Mafem na temat komunikatu, żeby nie zasłaniał planszy

macie jakies pomysły, żeby było to sensowne na kompie i tele?
mi przychodzi tylko jeden do głowy: półprzezroczysty komunikat

już jest :D od 0 do 7


Jakby ktoś nie zauważył :)

amber_gold - 2020-10-15, 15:28

Najlepszą opcją w gomoku jest obecnie napis na kurniku mówiący o tym ze po założeniu więcej niz 3 kont zostanie zgłoszone to do operatora :) :):):):) Już widze jak operator kóremu gruba kase płacę przejmie sie tym ze na kurniku założyłem np. 11 kont :D Juz widze odpływają tam na tym kurniku :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group