Propozycja wznowienia ILR |
Autor |
Wiadomość |
Henry
Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 257 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2010-08-25, 11:09
|
|
|
Co do zasad to nie rozumiem czemu mielibyśmy grać RIF? Na ME grano Taraguchi, a na MŚ Yamaguchi, czemu grać coś czego się już nie gra? |
|
|
|
|
angst
Członek Zarządu Kapitan IRP
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 4999 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2010-08-25, 11:38
|
|
|
Zasady mi są raczej obojętne, najlepiej te, gdzie najmniej decyduje teoria.
Co do strony - zgodnie z sugestią Zukole optowałbym za Vint'em.
Każdy z każdym to dobry pomysł - zgłosiły się raczej osoby odpowiedzialne, więc chyba nie będzie problemu z rozgrywaniem spotkań.
Jeżeli chodzi o parametry - na start 4 spotkania po 10 minut będą chyba ok.
Pozdrawiam
Angst |
|
|
|
|
zukole
Dołączył: 04 Paź 2004 Posty: 4365 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2010-08-25, 13:57
|
|
|
Problemów z rozgrywaniem spotkań akurat nie widzę, bo wymyśliłem sobie by grać cyklem październik-czerwiec, na wzór listopad-maj z EL. Na vint jednak nie ma nic między 10, a 30 minutami, więc jak angst już napisał 4 po 10 albo 2 po 30 - chyba że umówimy się na granie 4x15 i każdy będzie pilnował czasu |
|
|
|
|
casbah
Dołączył: 20 Paź 2008 Posty: 66 Skąd: zewsząd
|
Wysłany: 2010-08-25, 18:30
|
|
|
Wstępnie mogę się dopisać do tych rozgrywek, ale pewności, że zagram jeszcze nie mam.
Interesuje mnie formuła rozgrywek.
Jeżeli ma być to liga to jak na każdą szanującą się ligę należałoby stworzyć kalendarz spotkań . Nie wiem na ile to realne i czy nie wzbudzi sprzeciwu, ale forma kolejek czy też rund wydaje mi się rozsądną opcją dla rozgrywek długoterminowych (a jak Zukol mówił w grę wchodzi nawet 8 miesięcy). Dodatkowo liga ma rozpisane wszystkie pary każdej kolejki jeszcze przed rozpoczęciem rozgrywek. Ale to taka luźna propozycja
Jeżeli nie liga, to długo wyczekiwany w naszym społeczeństwie system szwajcarski. Taka sama forma jak EL oraz inne, dobrze nam znane rozgrywki u sąsiadów.
W zasadzie system nie ma większego znaczenia, ale propozycja ligi wydaje się ciekawa i daje możliwość zmierzenia się z każdym.
Bardziej interesuje mnie sposób umawiania spotkań. Kto gra kiedy i z kim. Ile jest na to czasu. System z IRP (duża swoboda przy umawianiu spotkań) mi osobiście się nie podoba i wolałbym odgórnych wytycznych oraz zbioru zasad. W EL się sprawdza to i u Nas może. Taka kolejka 2-3 tygodniowa i każdy wie z kim ma się dogadać.
Odnośnie zasad to podzielam zdanie Henrego. Całkowicie.
Wybór serwera ograniczam raczej do możliwości spełnienia naszych wymagań, czyli zadeklarowanych zasad gry.
Mecz w formie 4 gier po 10 min też wydaje mi się OK. Sprawdza się.
Pozdr. |
_________________ http://www.forum.gomoku.p...t=1174&start=90 |
|
|
|
|
zukole
Dołączył: 04 Paź 2004 Posty: 4365 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2010-08-30, 18:58
|
|
|
Co do systemu szwajcarskiego mam mieszane uczucia, ale jeśli ta forma będzie miała poparcie to nie widzę problemu. Tu jednak czekam na propozycje i opinie od Was ( do 15. września włącznie ), żeby nie okazało się iż w temacie cisza, a później komuś nie podoba się system i nie ma zamiaru brać w tym udziału.
16. września pojawią się informacje o formie rozgrywek i parametrach oraz będzie można potwierdzić swój udział ( do końca września ).
Start 01.10.2010. |
|
|
|
|
Gacul
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 51 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2010-08-31, 22:57
|
|
|
Odnośnie serwera, co powiedzlibyście gdyby zagrać w Yamaguchi na kurniku? |
|
|
|
|
Gacul
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 51 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2010-09-01, 10:15
|
|
|
Można to rozgrywać tak, że:
-Pierwszy gracz (czarny) stawia open i podaje liczbę ruchów.
-Drugi gracz wybiera kolor.
-Gracz grający czarnym podaje propozycje ruchów i stawia a1 żeby nie tracić czasu, podczas, gdy gracz biały wybiera piąty ruch dla czarnych.
Gdy już wybierze, czarny cofa ruch (a1) i stawia tam gdzie biały sobie życzy . Dalej gra toczy się normalnie. |
|
|
|
|
casbah
Dołączył: 20 Paź 2008 Posty: 66 Skąd: zewsząd
|
|
|
|
|
Gacul
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 51 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2010-09-01, 10:24
|
|
|
Jak w gomoku widać 3x3 i 4x4, to w renju też się rzuci w oczy przy czasówkach |
|
|
|
|
crosslet
Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 496 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2010-09-01, 11:04
|
|
|
Po meczu pasowałoby wtedy sprawdzać partie jeszcze raz, ale to żaden problem. |
_________________ video meliora proboque, deteriora sequor |
|
|
|
|
zukole
Dołączył: 04 Paź 2004 Posty: 4365 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2010-09-01, 14:03
|
|
|
W realu też są czasówki i nikt nie robi z tego wielkiego halo.
Nie wiem o co chodzi ze sprawdzaniem gry - jak załóżmy w czasie gry ktoś sfauluje, a przeciwnik tego nie zauważy to stwierdzenie po grze " tu sfaulowałeś - wygrałem" jest dla mnie absurdalne. |
|
|
|
|
ermijo
Dołączył: 07 Maj 2005 Posty: 1950 Skąd: N49°37`E20°42`
|
Wysłany: 2010-09-01, 16:20
|
|
|
To takie kombinowanie :/ U mnie jeszcze dojdzie przełączenie planszy z full screen na okno standardowe (niezmaksymalizowane), bo na full screen mam rozjechane współrzędne na dole planszy(dlatego w celu podyktowania alternatywnych ruchów musze wykonać "taki krok"). Wciaż nie wiem jak to naprawić, może chodzi o to, że mam rozdzielczość ustawioną na 1280x1024 (nie mam monitora panoramicznego). Ciekawi mnie, czy u Was podobne problemy ?(proszę o podanie rozdzielczości jakiej używacie) |
_________________ Always: "Homo ludens"
Never: "Homo faber" |
|
|
|
|
crosslet
Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 496 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2010-09-01, 20:00
|
|
|
W sumie masz racje Zukol, na żywo też nikt nie sprawdza potem, aczkolwiek to są rozgrywki internetowe a nie na żywo |
|
|
|
|
Muchal
Dołączył: 12 Maj 2005 Posty: 703 Skąd: Bietigheim (DE)
|
Wysłany: 2010-09-01, 23:28
|
|
|
w grze na żywo teoretycznie mozna nawet nie zauważyć piątki, więc faulu też nie. Jeśli nie zauważyłeś wygranej, to nie wygrałeś - proste |
_________________ If the problem can be solved there is no use worrying about it, if it can't be solved worrying will do no good. |
|
|
|
|
crosslet
Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 496 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2010-09-02, 00:06
|
|
|
Tak, ale w grach internetowych czasem przypadkowo można wygrać, nie widząc. |
_________________ video meliora proboque, deteriora sequor |
|
|
|
|
|