Forum.Gomoku.pl Strona Główna Forum.Gomoku.pl
Forum Polskiego Stowarzyszenia Gomoku, Renju i Pente

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: bmac
2007-11-21, 09:32
Turniej w Bytomiu 10-11 lutego - ogłoszenie
Autor Wiadomość
utratos 

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 789
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-01-10, 20:32   Turniej w Bytomiu 10-11 lutego - ogłoszenie

OGŁOSZENIE

Termin: 10-11 luty 2007

Organizator: Polskie Stowarzyszenie Gomoku, Renju i Pente

Turniej rogrywany jest w ramach cyklu GRAND PRIX POLSKI 2007 (GPP) oraz jest eliminacją do Indywidualnych mistrzostw Polski 2007 (IMP)
Miejsce: Bytom, klub SEZAM Bytom ul. Chorzowska 57B


Dojazd: Jadąc od ronda katowickiego w stronę Bytomia, jedziemy przez Chorzów, i na granicy z Bytomiem mamy po prawej Media Markt a po lewej Tesco, jedziemy prosto i na pierwszych światłach w prawo (to samo tramwajem (przystanek na Arki Bożka) i od tego miejsca 1 minutka piechotą)
z katowickiego rynku jadą tramwaje 41 i 6

Nocleg: Na miejscu turnieju 15 zł/osobo doba na wygodnych materacach


Warunki udziału w turnieju:
- udział bez względu na przynależność do Stowarzyszenia, narodowość, płeć, wiek, czy umiejętności
- uiszczenie opłaty startowej
- wysłanie zgłoszenia na adres turniej@gomoku.pl

Nagrody:
GOMOKU:

- nagrody pieniężne : dyplomy dla wszytkich uczestników oraz 1 -120zł , 2- 70zł, 3- 40zł
PENTE:
- nagrody pieniężne : dyplomy dla wszytkich uczestników oraz 1 -50zł , 2- 30zł, 3- 20zł
RENJU:
- nagrody pieniężne : dyplomy dla wszytkich uczestników oraz 1 -50zł , 2- 30zł, 3- 20zł


Opłaty startowe:
Gomoku 10 zł dla członków Stowarzyszenia, 20 zł dla pozostałych
Pente10 zł dla członków Stowarzyszenia, 20 zł dla pozostałych
Renju 10 zł dla członków Stowarzyszenia, 20 zł dla pozostałych



Zgłoszenie do turnieju powinno zawierać:
1. imię
2. nazwisko
3. nick
4. e-mail
5. w jakich grach startuje (G,R,P)
6. informację skąd dana osoba będzie jechać
7. czy ma transport (tak/nie), czy może kogoś zabrać po drodze (tak (ile osób)/ nie)
8. noclegi (1 czy 2 noce)

UWAGA!!!
Prosimy wszystkich o jak najszybsze nadsyłanie zgłoszeń.
Za zgłoszenia przysłane pózniej niż 3 dni przed turniejem obowiązuje dopłata 5zł.


Wyślij zgłoszenie

Lista zgłoszeń na www.gomoku.pl :)



Zasady i plan turnieju:

A. Turniej Grand Prix Polski w GOMOKU sobota 10 lutego 2007
-zasady gry Gomoku: plansza 15x15, swap (pierwsze 3 ruchy w dowolnym miejscu, overline nie wygrywa)
- czas gry: 20 minut na zawodnika
- 5 minutowe przerwy pomiędzy rundami
- system szwajcarski
- 9 rund
- start o godzinie 09.00, zakończenie 15.40 (6h 40m) w sobotę
15.40 -16.40 przerwa obiadowa
B. Turniej Grand Prix Polski w PENTE sobota 10 lutego 2007
-zasady gry Pente: plansza 19x19, pro
- czas gry: 15 minut na zawodnika
- 5 minutowe przerwy pomiędzy rundami
- system szwajcarski
- 7 rund
- start o godzinie 16.40., zakończenie 20.40 (4h 00m) w sobotę
C. Turniej Grand Prix Polski w RENJU niedziela 11 lutego 2007
-zasady Renju(RIF)
- czas gry: 30 minut na zawodnika
- 5 minutowe przerwy pomiędzy rundami
- system szwajcarski
- 7 rund
- start o godzinie 09.00, zakończenie 16.30 (7h 30m) w niedzielę

D. "Trójbój"
Dodatkowo zawodnicy, którzy uczestniczyli we wszystkich turniejach zostaną uwzględnieni w klasyfikacji " trójboju". Powstanie ona w wyniku dodania punktów z trzech turniejów Gomoku, Renju i Pente. Zwycięska trójka otrzyma nagrody rzeczowe.



Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w planie turnieju a także do niedopuszczenia lub wyeliminowania z turnieju osób nie przestrzegających regulaminu.

Kontakt: turniej@gomoku.pl
ZAPRASZAMY WSZYSTKICH!
Ostatnio zmieniony przez utratos 2007-02-03, 22:43, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
utratos 

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 789
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-01-29, 15:05   

Ważne inforamacje :
1. W Bytomiu, jak i w pozostałych turniejach z cyklu GPP i IMP, turniej Pente będzie rogrywany na zasadach pro ( a nie jak do tej pory było anonsowane keryo).
2. W Bytomiu oprócz nagród pieniężnych pojawią się też nagrody rzeczowe ufundowane
przez Urząd miasta oraz gadżety "Tyskie" , które załatwił Darek( dragon).
Przypomina:
1. Zagłoszenia przysyłane pózniej niż 3 dni przed rozpoczęciem turnieju ( czyli po 09.00 w środe) będą obciążone dodatkową opłatą w wysokości 5 zł .
2. Nocujemy w klubie na materacach toteż lepiej zabrać śpiwór ze sobą.
3. Turniej w Bytomiu zalicza się do klasyfikacji GPP jednocześnie będąc kwalifikacją do IMP.

Czekamy na kolejne zgłoszenia ! :D
 
 
manga_21__ 


Dołączyła: 24 Lut 2005
Posty: 179
Skąd: Bytom
Wysłany: 2007-01-30, 11:31   

Hej ziomale ja będę na sto procent a czy zagram to wątpie. ale do zobaczyska :)
_________________
Hej ziomale jak leci;-)
 
 
 
Chaosu 


Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 1197
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-02, 05:11   

. . .Materace są w porządku natomiast nie wiem jak się spało w drugim pomieszczeniu (na dywanie?) więc lepiej jednak zabrać śpiwór! : )
_________________
now back to the Gene Krupa syncopated style
 
 
 
vilumisiek 


Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1611
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-02-02, 09:19   

Czyli kto pierwszy ten lepszy? :D
 
 
 
Johanka_z_arcu 
hejże :-)


Dołączyła: 28 Kwi 2004
Posty: 237
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-02-02, 16:23   

Ja sobie rezerwuję miejscówkę z ostatniego razu, czyli ostatni materac pod oknem, z lewej strony. Kto zajmie - bez ostrzeżenia wywalę :]
_________________
"Karpacka Spolka Gazownictwa Sp. z o.o. w Tarnowie Oddzial Zaklad Gazowniczy w Krakowie OGLASZA PRZERWE w funkcjonowaniu SMOKA WAWELSKIEGO z powodu awarii."
 
 
 
 
utratos 

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 789
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-02, 16:26   

Ważne inforamacje :

1. Od 19 w piątek będziemy wpuszczani do klubu.
2. Zamiast pucharu dla tryumfatora , będą dyplomy dla wszytkich.
Ostatnio zmieniony przez utratos 2007-02-02, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
angst 
Viceprezes
Kapitan IRP

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 4863
Skąd: Płock
Wysłany: 2007-02-02, 16:55   

utratos napisał/a:
Ważne inforamacje :

1. Od 19 w piątek będziemy wpuszczaniu do klubu
2. Zamiast pucharu dla tryumfatora , będą dyplomy dla wszytkich.


Prezesowi umknęła ważna informacja:

- do wygrania Puchar dla najlepszej z kobiet startujących w turnieju gomoku (ufundowany przez prywatnego sponsora) :D

Ponadto przypominam, że do wygrania również przechodni Puchar PSGRiP w ping-ponga (jak tam treningi Vilu? :] ) :)

Pozdrawiam

Angst

P.S. Zapowiada się świetny turniej - oby udało się pojawić :roll:
 
 
 
utratos 

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 789
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-02, 17:02   

1. Jeśli nie dasz rady wpaść do Bytomia to się nie martw! Nie zostawimy Cie samemu sobie. W ramach rekompensaty przyjedziemy do Płocka i zrobimy turniej. Jesli nie znajdziemy lokalu to trudno zrobimy u Ciebie w domu. Będzie niezapomniany turniej :D
2. Patrząc na listę startową tajemniczy prywatny sponsor musi czuć jakąś słabość do Olsavy bo tylko ona narazie z kobiet startuje :)
 
 
arczi 
MVP

Dołączył: 25 Mar 2005
Posty: 151
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-02-02, 17:13   

może olsava sponsoruje;)
 
 
 
angst 
Viceprezes
Kapitan IRP

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 4863
Skąd: Płock
Wysłany: 2007-02-02, 21:45   

Hmm, a Olsava to nie Joking? :P

Pozdrawiam

Angst
 
 
 
ermijo 
Nowa Prawica


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 1954
Skąd: N49°37`E20°42`
Wysłany: 2007-02-02, 23:58   

Będzie wrzało jak w tyglu (por. W. Szaranowicz TVP1, początek 1. konkursu w Zakopanem 2007)
_________________
Always: "Homo ludens"
Never: "Homo faber"
 
 
vilumisiek 


Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1611
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-02-03, 01:52   

Johanka_z_arcu napisał/a:
Ja sobie rezerwuję miejscówkę z ostatniego razu, czyli ostatni materac pod oknem, z lewej strony. Kto zajmie - bez ostrzeżenia wywalę :]

To ja 2! :D

Niestety Piotruś nie mam czasu na treningi. Nie mam także funduszy za bardzo na przyjazd.
 
 
 
utratos 

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 789
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-03, 22:29   Regulaminy

Regulamin Gomoku:

Regulamin turnieju Gomoku Bytom, 10 lutego 2007
I. Wstęp

1. Wszelkie spory wynikłe w czasie turnieju rozstrzyga komisja sędziowska, składająca się z trzech osób, spośród których jedna zostaje wybrana na sędziego głównego. W przypadku, gdy członkami komisji są również uczestnicy turnieju, żaden z zawodników nie może być sędzią we własnej sprawie.
2. Decyzje Komisji zapadają zwykłą większością głosów - w przypadku remisu decyduje głos sędziego głównego.

II. System rozgrywek i zasady gry

1. Turniej rozgrywany jest w Gomoku w wersji swap, układem wygrywającym jest dokładnie pięć kamieni w linii.
2. Limit czasu wynosi 20 minut na partię na zawodnika.
3. Turniej jest rozgrywany systemem szwajcarskim, kojarzenia par będą obsługiwane programem Swiss Perfect. Gracz ustalony przez program jako pierwszy w parze, rozpoczyna pierwszą partię rundy czarnymi.
4. Za wygraną partię zawodnik otrzymuje 1p, a za przegraną 0p. W przypadku orzeczenia remisu obaj zawodnicy otrzymują po 0.5p.
5. Jeśli liczba zawodników startujących w turniejach rozgrywanych systemem szwajcarskim jest nieparzysta, w każdej rundzie jedna osoba będzie pauzować. Każdy zawodnik może pauzować tylko raz. Za pauzę zawodnik otrzymuje 1 punkt.
6. Ustalenie miejsc w razie równej liczby punktów
- punktacja Buchholza z odrzuceniem 2 skrajnych wartości,
- punktacja Buchholza bez odrzucenia skrajnych wartości,
- progresja,
- wynik bezpośredni,
- liczba wygranych partii.
7. Jeśli powyższe kryteria nie dają rozstrzygnięcia, a jest ono wymagane w celu ustalenia miejsc w pierwszej trójce, rozgrywana jest dogrywka. Czas gry wyznacza komisja sędziowska. W pozostałych przypadkach przyznaje się miejsce ex aequo.

III. Korzystanie z zegarów, wykonywanie posunięć

1. Przed przystąpieniem do gry obydwaj zawodnicy są obowiązani sprawdzić ustawienia zegara. Jeśli w trakcie partii okaże się, że jednemu lub obydwu grającym ustawiono mniejszą ilość czasu, niż wynika to z regulaminu, gra musi być kontynuowana. Jeśli przynajmniej jednemu z graczy ustawiono większą ilość czasu, sędzia koryguje wskazania zegara.
2. Jeśli zegar przestaje chodzić jedynie dwaj grający zawodnicy mogą to zgłosić sędziemu. Ten następnie odejmuje czas, który upłynął.
3. Zawodnik nie może uderzać w zegar (chodzi tu o bezpieczeństwo sprzętu). Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli zegar jest zbyt mocno uderzany. Sędzia może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany (odejmuje się mu 3 min. czasu lub – jeśli sam ma mniej niż 5 min. – przeciwnik otrzymuje dodatkowe 3 min.).
4. Zawodnik obowiązany jest do starannego wykonywania ruchu, tzn. do układania kamieni dokładnie na przecięciu linii. Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli kamienie układane są niestarannie. Sędzia może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany.
5. Zabronione jest notoryczne sprawdzanie przyszłej pozycji poprzez przykładanie kamienia do planszy. Zabroniona jest również symulacja kolejnych ruchów w sposób mogący rozpraszać przeciwnika, np. poprzez dotykanie planszy lub wskazywanie planowanej
sekwencji ruchów. Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli zawodnik postępuje w ten sposób. Członek komisji sędziowskiej może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany.
6. Wszystkie zbite kamienie powinny być położone w widocznym dla przeciwnika miejscu.
7. Jeśli zawodnikowi wypadnie z ręki kamień i spadnie na planszę, to może go podnieść i wykonać ruch.
8. Zawodnik nie jest zobowiązany do prowadzenia zapisu przebiegu partii.
9. W przypadku przypadkowego przestawienia kamieni (rozsypania pozycji), zawodnicy zobowiązani są do odtworzenia pozycji (zegar zostaje zatrzymany).
10. Jeśli nie można odtworzyć pozycji, sędzia orzeka remis.
11. Jeśli zawodnik umyślnie rozsypie pozycję, przegrywa natychmiast.

IV. Poddanie partii oraz propozycja remisu

1. Zawodnik w dowolnym momencie może poddać partię – zatrzymuje zegar i podaje rękę przeciwnikowi.
2. Zawodnik może zaproponować remis po wykonaniu swojego ruchu, ale jeszcze przed wciśnięciem zegara. Po wciśnięciu zegara nie można wycofać propozycji remisu.
3. Przeciwnik ma na odpowiedź czas pozostały na zegarze – jeśli go przekroczy, przegrywa.
4. Przeciwnik może przyjąć propozycję remisu – zatrzymuje zegar, podaje rękę i mówi: „zgadzam się”. (Właściwie dowolna kolejność tych czynności. Warunkiem przyjęcia propozycji jest zatrzymanie zegara).
5. Jeśli przeciwnik odrzuci propozycje remisu, powinien odpowiedzieć: „nie zgadzam się” i wykonać posunięcie. (Warunkiem odrzucenia jest wykonanie następnego ruchu).
6. Jeśli plansza jest tak zapełniona, że przeciwnik fizycznie nie może ustawić 5 kamieni w rzędzie, zawodnik może zareklamować remis. Zatrzymuje zegar i reklamuje pozycję. Jeśli nie zdąży zareklamować przed końcem czasu – przegrywa. Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, reklamujący zostaje ukarany (patrz punkt 15). Jeśli sędzia odrzuci 3 kolejną reklamację – zawodnik automatycznie przegrywa.




V. Zwycięstwo w partii

1. Jeśli zawodnik jest w trakcie wykonywania ostatniego posunięcia – tj. dostawia kamień tworzący natychmiastową wygraną – lecz w trakcie ruchu skończy mu się czas to mimo wszystko wygrywa. Pozycja wygrywa nad czasem.
2. Jeśli zawodnik zauważy wygraną w 1 ruchu dopiero po upłynięciu czasu, to przegrywa (np. po tym jak przeciwnik zatrzyma zegar lub po podaniu dłoni).
3. Jeśli zawodnikowi upłynie czas, to tylko przeciwnik może to zareklamować (nikt trzeci).
4. W przypadku kiedy obu zawodnikom upłynie czas wygrywa ten, który pierwszy zauważy brak czasu na zegarze przeciwnika.

VI. Rozstrzyganie sporów

1. Zawodnicy rozstrzygają spory między sobą. Jeśli podejmą jakąś decyzje (np. będą grali dalej), żadna ze stron nie może tego reklamować po wznowieniu gry.
2. Jeśli zawodnicy nie są w stanie rozstrzygnąć sporu, jeden z nich zatrzymuje zegar i wzywa do partii dowolnego członka komisji sędziowskiej. Przedstawia on zawodnikom propozycję rozwiązania problemu. Jeśli obaj gracze przystaną na propozycję gra jest kontynuowana, w przeciwnym wypadku spór rozstrzyga komisja sędziowska w pełnym składzie. W przypadku remisu w ew. głosowaniu decyzję podejmuje sędzia główny.
3. Nieuzasadnione wezwanie sędziego może być przyczyną przyznania zawodnikowi ostrzeżenia, a w dalszej kolejności ukarania zawodnika.

VII. Zachowanie zawodników

1. Zabronione jest jakiekolwiek zakłócanie porządku na turnieju, a także zachowanie mogące w jakikolwiek sposób wpłynąć na wynik innych partii. W szczególności niedozwolone jest:
- palenie papierosów i picie alkoholu na sali gry,
- głośne rozmawianie na sali gry,
- komentowanie rozgrywanych partii,
- sugerowanie wyniku partii,
- podpowiadanie,
- rozpraszanie grających,
- korzystanie z telefonów komórkowych na sali gry.
2. Zawodnicy będący pod wpływem alkoholu nie będą dopuszczani do gry.
3. Zawodnicy obowiązani są być na sali gry w momencie rozpoczęcia kolejnych rund. Nieobecność przez czas dłuższy niż połowa czasu przeznaczonego na jedną partię dla zawodnika, traktowana jest jako niestawienie się do gry i powoduje przegraną walkowerem.
4. Po dwóch przegranych walkowerem, zawodnik jest wykluczany z turnieju.

VIII. Kary

1. Zawodników nie stosujących się do Regulaminu Komisja Sędziowska może ukarać:
- upomnieniem,
- karą odjęcia czasu do namysłu,
- walkowerem,
- wykluczeniem z gry w jednej lub większej liczbie rund,
- dyskwalifikacją.

Regulamin Pente:


Regulamin turnieju Pente - Bytom, 10-11 lutego 2007

I. Wstęp

1. Wszelkie spory wynikłe w czasie turnieju rozstrzyga komisja sędziowska, składająca się z trzech osób, spośród których jedna zostaje wybrana na sędziego głównego. W przypadku, gdy członkami komisji są również uczestnicy turnieju, żaden z zawodników nie może być sędzią we własnej sprawie.
2. Decyzje Komisji zapadają zwykłą większością głosów - w przypadku remisu decyduje głos sędziego głównego.

II. System rozgrywek i zasady gry

1. Turniej rozgrywany jest w pente w wersji pro.
2. Limit czasu wynosi 15 minut na partię na zawodnika.
3. Turniej jest rozgrywany systemem szwajcarskim, kojarzenia par będą obsługiwane programem Swiss Perfect. Gracz ustalony przez program jako pierwszy w parze, rozpoczyna pierwszą partię rundy czarnymi.
4. Za wygraną partię zawodnik otrzymuje 1p, a za przegraną 0p. W przypadku orzeczenia remisu obaj zawodnicy otrzymują po 0.5p.
5. Jeśli liczba zawodników startujących w turniejach rozgrywanych systemem szwajcarskim jest nieparzysta, w każdej rundzie jedna osoba będzie pauzować. Każdy zawodnik może pauzować tylko raz. Za pauzę zawodnik otrzymuje 2 punkty.
6. Ustalenie miejsc w razie równej liczby punktów
- punktacja Buchholza z odrzuceniem 2 skrajnych wartości,
- punktacja Buchholza bez odrzucenia skrajnych wartości,
- progresja,
- wynik bezpośredni,
- liczba wygranych partii.
7. Jeśli powyższe kryteria nie dają rozstrzygnięcia, a jest ono wymagane w celu ustalenia miejsc w pierwszej trójce, rozgrywana jest dogrywka. Czas gry wyznacza komisja sędziowska. W pozostałych przypadkach przyznaje się miejsce ex aequo.

III. Korzystanie z zegarów, wykonywanie posunięć

1. Przed przystąpieniem do gry obydwaj zawodnicy są obowiązani sprawdzić ustawienia zegara. Jeśli w trakcie partii okaże się, że jednemu lub obydwu grającym ustawiono mniejszą ilość czasu, niż wynika to z regulaminu, gra musi być kontynuowana. Jeśli przynajmniej jednemu z graczy ustawiono większą ilość czasu, sędzia koryguje wskazania zegara.
2. Jeśli zegar przestaje chodzić jedynie dwaj grający zawodnicy mogą to zgłosić sędziemu. Ten następnie odejmuje czas, który upłynął.
3. Zawodnik nie może uderzać w zegar (chodzi tu o bezpieczeństwo sprzętu). Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli zegar jest zbyt mocno uderzany. Sędzia może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany (odejmuje się mu 3 min. czasu lub – jeśli sam ma mniej niż 5 min. – przeciwnik otrzymuje dodatkowe 3 min.).
4. Zawodnik obowiązany jest do starannego wykonywania ruchu, tzn. do układania kamieni dokładnie na przecięciu linii. Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli kamienie układane są niestarannie. Sędzia może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany.
5. Zabronione jest notoryczne sprawdzanie przyszłej pozycji poprzez przykładanie kamienia do planszy. Zabroniona jest również symulacja kolejnych ruchów w sposób mogący rozpraszać przeciwnika, np. poprzez dotykanie planszy lub wskazywanie planowanej
sekwencji ruchów. Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli zawodnik postępuje w ten sposób. Członek komisji sędziowskiej może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany.
6. Wszystkie zbite kamienie powinny być położone w widocznym dla przeciwnika miejscu.
7. Jeśli zawodnikowi wypadnie z ręki kamień i spadnie na planszę, to może go podnieść i wykonać ruch.
8. Zawodnik zobowiązany jest do prowadzenia poprawnego zapisu przebiegu partii. W przypadku błędnego zapisu przebiegu partii w czasie gry, zawodnik musi poprawić zapis korzystając z własnego czasu.
9. W przypadku przypadkowego przestawienia kamieni (rozsypania pozycji), zawodnicy zobowiązani są do odtworzenia pozycji (zegar zostaje zatrzymany).
10. W przypadku nieumyślnego przestawienia kamieni (rozsypania pozycji) przez jednego z graczy, gracz ten zobowiązany jest do odtworzenia pozycji korzystając ze swojego czasu.
11. Jeśli nie można odtworzyć pozycji, sędzia orzeka remis.
12. Jeśli zawodnik umyślnie rozsypie pozycję, przegrywa natychmiast.

IV. Poddanie partii oraz propozycja remisu

1. Zawodnik w dowolnym momencie może poddać partię – zatrzymuje zegar i podaje rękę przeciwnikowi.
2. Zawodnik w partii pente nie może proponować remisu. Partia musi się zakończyć zwycięstwem jednej ze stron.

V. Zwycięstwo w partii

1. Jeśli zawodnik jest w trakcie wykonywania ostatniego posunięcia – tj. dostawia kamień tworzący natychmiastową wygraną – lecz w trakcie ruchu skończy mu się czas to mimo wszystko wygrywa. Pozycja wygrywa nad czasem.
2. Jeśli zawodnik zauważy wygraną w 1 ruchu dopiero po upłynięciu czasu, to przegrywa (np. po tym jak przeciwnik zatrzyma zegar lub po podaniu dłoni).
3. Jeśli zawodnikowi upłynie czas, to tylko przeciwnik może to zareklamować (nikt trzeci).
4. W przypadku kiedy obu zawodnikom upłynie czas przewidziany na gre wygrywa ten, który pierwszy zauważy brak czasu na zegarze przeciwnika.

VI. Rozstrzyganie sporów

1. Zawodnicy rozstrzygają spory między sobą. Jeśli podejmą jakąś decyzje (np. będą grali dalej), żadna ze stron nie może tego reklamować po wznowieniu gry.
2. Jeśli zawodnicy nie są w stanie rozstrzygnąć sporu, jeden z nich zatrzymuje zegar i wzywa do partii dowolnego członka komisji sędziowskiej. Przedstawia on zawodnikom propozycję rozwiązania problemu. Jeśli obaj gracze przystaną na propozycję gra jest kontynuowana, w przeciwnym wypadku spór rozstrzyga komisja sędziowska w pełnym składzie. W przypadku remisu w ew. głosowaniu decyzję podejmuje sędzia główny.
3. Nieuzasadnione wezwanie sędziego może być przyczyną przyznania zawodnikowi ostrzeżenia, a w dalszej kolejności ukarania zawodnika.

VII. Zachowanie zawodników

1. Zabronione jest jakiekolwiek zakłócanie porządku na turnieju, a także zachowanie mogące w jakikolwiek sposób wpłynąć na wynik innych partii. W szczególności niedozwolone jest:
- palenie papierosów i picie alkoholu na sali gry,
- głośne rozmawianie na sali gry,
- komentowanie rozgrywanych partii,
- sugerowanie wyniku partii,
- podpowiadanie,
- rozpraszanie grających,
- korzystanie z telefonów komórkowych na sali gry.
2. Zawodnicy będący pod wpływem alkoholu nie będą dopuszczani do gry.
3. Zawodnicy obowiązani są być na sali gry w momencie rozpoczęcia kolejnych rund. Nieobecność przez czas dłuższy niż połowa czasu przeznaczonego na jedną partię dla zawodnika, traktowana jest jako niestawienie się do gry i powoduje przegraną walkowerem.
4. Po dwóch przegranych walkowerem, zawodnik jest wykluczany z turnieju.

VIII. Kary

1. Zawodników nie stosujących się do Regulaminu Komisja Sędziowska może ukarać:
- upomnieniem,
- karą odjęcia czasu do namysłu,
- walkowerem,
- wykluczeniem z gry w jednej lub większej liczbie rund,
- dyskwalifikacją.

Regulamin Renju:

Regulamin turnieju Renju Bytom, 11 lutego 2007
I. Wstęp

1. Wszelkie spory wynikłe w czasie turnieju rozstrzyga komisja sędziowska, składająca się z trzech osób, spośród których jedna zostaje wybrana na sędziego głównego. W przypadku, gdy członkami komisji są również uczestnicy turnieju, żaden z zawodników nie może być sędzią we własnej sprawie.
2. Decyzje Komisji zapadają zwykłą większością głosów - w przypadku remisu decyduje głos sędziego głównego.

II. System rozgrywek i zasady gry

1. Turniej rozgrywany jest w Renju ( zasady RIF)
2. Limit czasu wynosi 30 minut na partię na zawodnika.
3. Turniej jest rozgrywany systemem szwajcarskim, kojarzenia par będą obsługiwane programem Swiss Perfect. Gracz ustalony przez program jako pierwszy w parze, rozpoczyna pierwszą partię rundy czarnymi.
4. Za wygraną partię zawodnik otrzymuje 1p, a za przegraną 0p. W przypadku orzeczenia remisu obaj zawodnicy otrzymują po 0.5p.
5. Jeśli liczba zawodników startujących w turniejach rozgrywanych systemem szwajcarskim jest nieparzysta, w każdej rundzie jedna osoba będzie pauzować. Każdy zawodnik może pauzować tylko raz. Za pauzę zawodnik otrzymuje 1 punkt.
6. Ustalenie miejsc w razie równej liczby punktów
- punktacja Buchholza z odrzuceniem 2 skrajnych wartości,
- punktacja Buchholza bez odrzucenia skrajnych wartości,
- progresja,
- wynik bezpośredni,
- liczba wygranych partii.
7. Jeśli powyższe kryteria nie dają rozstrzygnięcia, a jest ono wymagane w celu ustalenia miejsc w pierwszej trójce, rozgrywana jest dogrywka. Czas gry wyznacza komisja sędziowska. W pozostałych przypadkach przyznaje się miejsce ex aequo.

III. Korzystanie z zegarów, wykonywanie posunięć

1. Przed przystąpieniem do gry obydwaj zawodnicy są obowiązani sprawdzić ustawienia zegara. Jeśli w trakcie partii okaże się, że jednemu lub obydwu grającym ustawiono mniejszą ilość czasu, niż wynika to z regulaminu, gra musi być kontynuowana. Jeśli przynajmniej jednemu z graczy ustawiono większą ilość czasu, sędzia koryguje wskazania zegara.
2. Jeśli zegar przestaje chodzić jedynie dwaj grający zawodnicy mogą to zgłosić sędziemu. Ten następnie odejmuje czas, który upłynął.
3. Zawodnik nie może uderzać w zegar (chodzi tu o bezpieczeństwo sprzętu). Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli zegar jest zbyt mocno uderzany. Sędzia może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany (odejmuje się mu 3 min. czasu lub – jeśli sam ma mniej niż 5 min. – przeciwnik otrzymuje dodatkowe 3 min.).
4. Zawodnik obowiązany jest do starannego wykonywania ruchu, tzn. do układania kamieni dokładnie na przecięciu linii. Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli kamienie układane są niestarannie. Sędzia może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany.
5. Zabronione jest notoryczne sprawdzanie przyszłej pozycji poprzez przykładanie kamienia do planszy. Zabroniona jest również symulacja kolejnych ruchów w sposób mogący rozpraszać przeciwnika, np. poprzez dotykanie planszy lub wskazywanie planowanej
sekwencji ruchów. Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli zawodnik postępuje w ten sposób. Członek komisji sędziowskiej może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany.
6. Wszystkie zbite kamienie powinny być położone w widocznym dla przeciwnika miejscu.
7. Jeśli zawodnikowi wypadnie z ręki kamień i spadnie na planszę, to może go podnieść i wykonać ruch.
8. Zawodnicy zobowiązani są do prowadzenia zapisu przebiegu partii (na specjalnych blankietach). Gdy zawodnikowi pozostanie mniej niż 5 minuty czasu do namysłu, zawodnik może przerwać zapisywanie posunięć – jest on jednak zobowiązany do podjęcia próby uzupełnienia zapisu po zakończeniu partii. Podpisane blankiety zawodnicy przekazują po zakończeniu rundy sędziemu głównemu.
9. Zawodnik zobowiązany jest do prowadzenia poprawnego zapisu przebiegu partii. W przypadku błędnego zapisu przebiegu partii w czasie gry, zawodnik musi poprawić zapis korzystając z własnego czasu.
10. W przypadku przypadkowego przestawienia kamieni (rozsypania pozycji), zawodnicy zobowiązani są do odtworzenia pozycji (zegar zostaje zatrzymany).
11. Jeśli nie można odtworzyć pozycji, sędzia orzeka remis.
12. Jeśli zawodnik umyślnie rozsypie pozycję, przegrywa natychmiast.

IV. Poddanie partii oraz propozycja remisu

1. Zawodnik w dowolnym momencie może poddać partię – zatrzymuje zegar i podaje rękę przeciwnikowi.
2. Zawodnik może zaproponować remis po wykonaniu swojego ruchu, ale jeszcze przed wciśnięciem zegara. Po wciśnięciu zegara nie można wycofać propozycji remisu.
3. Przeciwnik ma na odpowiedź czas pozostały na zegarze – jeśli go przekroczy, przegrywa.
4. Przeciwnik może przyjąć propozycję remisu – zatrzymuje zegar, podaje rękę i mówi: „zgadzam się”. (Właściwie dowolna kolejność tych czynności. Warunkiem przyjęcia propozycji jest zatrzymanie zegara).
5. Jeśli przeciwnik odrzuci propozycje remisu, powinien odpowiedzieć: „nie zgadzam się” i wykonać posunięcie. (Warunkiem odrzucenia jest wykonanie następnego ruchu).
6. Jeśli plansza jest tak zapełniona, że przeciwnik fizycznie nie może ustawić 5 kamieni w rzędzie, zawodnik może zareklamować remis. Zatrzymuje zegar i reklamuje pozycję. Jeśli nie zdąży zareklamować przed końcem czasu – przegrywa. Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, reklamujący zostaje ukarany (patrz punkt 15). Jeśli sędzia odrzuci 3 kolejną reklamację – zawodnik automatycznie przegrywa.




V. Zwycięstwo w partii

1. Jeśli zawodnik jest w trakcie wykonywania ostatniego posunięcia – tj. dostawia kamień tworzący natychmiastową wygraną – lecz w trakcie ruchu skończy mu się czas to mimo wszystko wygrywa. Pozycja wygrywa nad czasem.
2. Jeśli zawodnik zauważy wygraną w 1 ruchu dopiero po upłynięciu czasu, to przegrywa (np. po tym jak przeciwnik zatrzyma zegar lub po podaniu dłoni).
3. Jeśli zawodnikowi upłynie czas, to tylko przeciwnik może to zareklamować (nikt trzeci).
4. W przypadku kiedy obu zawodnikom upłynie czas wygrywa ten, który pierwszy zauważy brak czasu na zegarze przeciwnika.

VI. Rozstrzyganie sporów

1. Zawodnicy rozstrzygają spory między sobą. Jeśli podejmą jakąś decyzje (np. będą grali dalej), żadna ze stron nie może tego reklamować po wznowieniu gry.
2. Jeśli zawodnicy nie są w stanie rozstrzygnąć sporu, jeden z nich zatrzymuje zegar i wzywa do partii dowolnego członka komisji sędziowskiej. Przedstawia on zawodnikom propozycję rozwiązania problemu. Jeśli obaj gracze przystaną na propozycję gra jest kontynuowana, w przeciwnym wypadku spór rozstrzyga komisja sędziowska w pełnym składzie. W przypadku remisu w ew. głosowaniu decyzję podejmuje sędzia główny.
3. Nieuzasadnione wezwanie sędziego może być przyczyną przyznania zawodnikowi ostrzeżenia, a w dalszej kolejności ukarania zawodnika.

VII. Zachowanie zawodników

1. Zabronione jest jakiekolwiek zakłócanie porządku na turnieju, a także zachowanie mogące w jakikolwiek sposób wpłynąć na wynik innych partii. W szczególności niedozwolone jest:
- palenie papierosów i picie alkoholu na sali gry,
- głośne rozmawianie na sali gry,
- komentowanie rozgrywanych partii,
- sugerowanie wyniku partii,
- podpowiadanie,
- rozpraszanie grających,
- korzystanie z telefonów komórkowych na sali gry.
2. Zawodnicy będący pod wpływem alkoholu nie będą dopuszczani do gry.
3. Zawodnicy obowiązani są być na sali gry w momencie rozpoczęcia kolejnych rund. Nieobecność przez czas dłuższy niż połowa czasu przeznaczonego na jedną partię dla zawodnika, traktowana jest jako niestawienie się do gry i powoduje przegraną walkowerem.
4. Po dwóch przegranych walkowerem, zawodnik jest wykluczany z turnieju.

VIII. Kary

1. Zawodników nie stosujących się do Regulaminu Komisja Sędziowska może ukarać:
- upomnieniem,
- karą odjęcia czasu do namysłu,
- walkowerem,
- wykluczeniem z gry w jednej lub większej liczbie rund,
- dyskwalifikacją.
Ostatnio zmieniony przez utratos 2007-02-05, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
utratos 

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 789
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-03, 22:40   

Ważne inforamacje :
1. Pojawiły się regulaminy turniejów Gomoku, Renju i Pente.
2. W skład Komisji Sędziowskiej wejdą : Darek Soliński( dragon) , Piotr Małowiejski ( angst), Maciej Nowakowski( utratos).
3. W Bytomiu pojawi się po raz pierwszy klasyfikacja " trójboju". Powstanie ona w wyniku dodania punktów z trzech turniejów Gomoku, Renju i Pente. Zwycięska trójka otrzyma nagrody rzeczowe.
Przypomnienie:
1. Zagłoszenia przysyłane pózniej niż 3 dni przed rozpoczęciem turnieju ( czyli po 09.00 w środe) będą obciążone dodatkową opłatą w wysokości 5 zł .
2. Nocujemy w klubie na materacach toteż lepiej zabrać śpiwór ze sobą.
3. Turniej w Bytomiu zalicza się do klasyfikacji GPP jednocześnie będąc kwalifikacją do IMP.

Czekamy na kolejne zgłoszenia ! :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group