Forum.Gomoku.pl Strona Główna Forum.Gomoku.pl
Forum Polskiego Stowarzyszenia Gomoku, Renju i Pente

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co z tą popularyzacją?
Autor Wiadomość
dobrychemik 


Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 640
Skąd: Europa
Wysłany: 2007-12-04, 20:44   Co z tą popularyzacją?

Właśnie przeczytałem parę postów, w których była mowa o szczytnym celu PSGRiP jakim jest propagowanie m.in. gomoku. Skłoniły mnie one do wypowiedzenia się tutaj.

W kurniku gram od roku - głównie w gomoku. W tym czasie tylko RAZ zdarzyło mi się, by jakiś gracz wspomniał coś o Waszym Stowarzyszeniu. Był to niejaki "flash_of_horizon". Nie wiem na czym polega Wasza działalność popularyzatorska, ale na pewno jest znakomicie zakonspirowana.

Zadajcie sobie pytanie: wśród kogo należy popularyzować gomoku? Odnoszę wrażenie, że popularyzujecie je w swoim własnym, niestety dość wąskim gronie. Czy Stowarzyszenie jest tylko dla bardzo dobrych graczy? Raczej nie. A przynajmniej nie powinno być.

Dlatego pytam: czemu nikogo z moich znajomych z Kurnika nikt nie próbował zachęcić do wstąpienia do Stowarzyszenia? Wydaje mi się, że jesteście (Wy, członkowie Stowarzyszenia) zbyt pasywni. Może czas wyjść do ludu? Może jednak warto byłoby czasem porozmawiać z tymi setkami zielonych i żółtych. Zachęcić do wstąpienia do Stowarzyszenia. Może docenią, może wstąpią, może sami zaczną zachęcać innych... Dużo tych "może", ale jak nic nie będziecie robić, to zawsze będziecie maleńką, hermetyczną grupką pasjonatów .

Trochę się rozpisałem. Wybaczcie. I nie traktujcie tego jako atak na Was - to raczej życzliwy głos kogoś z zewnątrz. Ze swej strony mam nadzieję, że dożyję dnia, w którym usłyszę o PSGRiP gdzieś indziej niż tylko w Kurniku.
_________________