Forum.Gomoku.pl Strona Główna Forum.Gomoku.pl
Forum Polskiego Stowarzyszenia Gomoku, Renju i Pente

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maestro
2014-07-10, 20:44
Szkółka Gomoku
Autor Wiadomość
Horikawa 

Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 7
Skąd: Z Zionu
Wysłany: 2004-05-07, 11:13   

Ale szkoła bez Nauki jest niczym. Popieram pomysł na szkołe, ale jednak sądze iż większośc ludzi se po prostu to oleje(jak w szkole :P ). Może lepszym wyjściem było by wzięcie jakich uczniów, padawanów. Może to aburdalny pomysł, ale jednak coś w nim jest. Jeśli ktoś jest naprawde jest dobry niech napisze ogłoszenie, ze może pouczyć kogoś odpowiedzialnego. CHociarz pomysł np. Jakich kursów tesz nie jest zły. Każdy może tam dać swoje ulubione zagrania, a reszta będzie je komentować w jakiś sposób. Ale niektórzy naprzykład nie lubią sie uczyć od kogoś i wolą wszytsko robić sami, nie czytać żadnych kursów sami wymyślać rozwiązania z trudnych sytuacjii przez co stają sie cięzkim przeciwnikiem.
_________________
Dokąd to prowadzi?
 
 
 
kantpie 
jajcol :)


Dołączył: 29 Kwi 2004
Posty: 280
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2004-05-10, 20:04   

Moim zdaniem nie możesz porównywać "szkoły gomoku" z normalną szkołą. Do szkoły chodzi żeby się czegoś nauczyć, nie mieć problemów w przyszłości i dostać pracę, a tutaj uczysz się żeby umieć. Przecież za to nie dostaniesz pieniędzy. I tak pewnie Ci co chciałbyś aby uczyli nie będą mieli czasu.
 
 
Ece 
Wielki Admin ;)


Dołączył: 27 Kwi 2004
Posty: 1680
Skąd: Dublin
Wysłany: 2004-07-08, 22:56   

Odswiezam temat, bo tak wlasnie pomyslalem, ze nie mam czasu, a dobrze by bylo pocwiczyc troche. Moglbym wziac kartke, badz gobana gdzies jak jade i rozwalac jakies otwaricia na przyklad.

Na poczatek nie trzeba wielkich nauczycieli. Potrzeba troche chceci. Na przyklad adik gdybys mial czasu troche, moglbys wziac jakies ciekawe partie Jokinga wrzucic do RenLiba, albo jakies jego otwarcie i pare wariantow jakie na nie stosuje.

Moze to troche wyreczanie sie innymi, zamiast samemu usiasc i poszukac, ale taka partie moglbym chocby wydrukowac, ponumerowane ruchy sa i bez dostepu do komputera pocwiczyc.

Trzeba checi, a nie wiedzy. Po prostu wrzucac partie do RenLiba, dla slabszych moznaby podstawowe uklady, zagadki jak co rozwiazac. Mam jedna partie ciekawa w RenLibie - chetnie ja wrzuce.

Jesli ktos jest ciekawy, mozna zrobic stronke chocby tymczasowa i na niej dawac zagadki, ciekawe partie. Jesli sa chetne osoby, niech tu napisza, potem dam miejsce na serwerze i mozna zaczac dzialac.
 
 
 
Barfko 

Dołączył: 30 Kwi 2004
Posty: 556
Skąd: 49°25'N8°45'E
Wysłany: 2004-07-09, 01:23   

Najlepiej by było zrobić wspólny projekt interfejsu do gomoku renju i pente. Żeby można było zapamiętywać gry tak, jak to robi Renlib. Czy ktoś z Was jest w stanie się tym zająć ???
Wadą Renliba jest to, że się nie nadaje do gomoku, a już do pente w ogóle. Fajnie byłoby mieć taki federacyjny interfejs.
Gdyby jeszcze potrafił zasysać dane z kurnika, to mielibyśmy olbrzymią przewagę nad innymi :) .

Jakby co, to ja mam jakąś tone otwarć np. jokinga w renlibie. Ale bez żadnych komentarzy i nawet nie wiadomo kto tak zagrał.

Acha, gdyby ktoś się tym zajął, to za pieniądze :) ja bym dał na taki projekt kilka (np. 50) złotych, gdyby parę osób formalnie kupiło od twórcy tego typu program, to może by się trochę uzbierało. Skoro jakieś tam gobany kupujecie, to można by też kupić interfejs.
 
 
100per 


Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 883
Skąd: Łódź
Wysłany: 2004-07-09, 10:30   

Taki interfejs zaczął pisać Soul i nawet doprowadził to do sensownego etapu. Miał go dalej rozwijać (pente, swap), nie wiem, ile czasu może temu poświęcić, może coś tu napisz, Soul...

Dla przykładu podaję link do przeglądarki na estońskiej stronie:
http://www.renju.ee/upload/KLIMARTr01g01.htm

W zasadzie żywcem przeniesione z Renliba, może jest jakiś moduł Renliba do wykorzystania na stronach? Porozmawiam na ten temat z Estończykami...
 
 
 
soul_reaper 
retired


Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 889
Skąd: Kraków
Wysłany: 2004-07-09, 16:22   

Hmm w zasadzie interfejs dziala dla swap'a i gomoku, dla renju wymaga niewielkiego nakladu pracy, problem pojawia sie przy pente przez te znikajace kropki, ale to tez jest do obejscia. Niestety teraz jestem raczej zajety, byc moze przez weekend cos mi sie uda popchnac do przodu. Nie robilem za wiele w tym kierunku wczesniej bo nie otrzymalem od Macka (Utratosa) zadnej jasnej informacji czy bedzie to potrzebne na strone, czy tez juz cos takiego ma.
 
 
 
Barfko 

Dołączył: 30 Kwi 2004
Posty: 556
Skąd: 49°25'N8°45'E
Wysłany: 2004-07-13, 13:41   

Jest taka mądrość gomokowa, zawarta w bardzo pouczającym tekście Angsta, żeby nie wyprowadzać ataku, jeśli się jeszcze nie widzi dużych realnych szans sukcesu. W takiej sytuacji lepiej podbudować sobie przewagę. Odnosi się to do gry pozycyjnej. A np. w piłce nożnej, parafrazując: w ataku pozycyjnym nie warto podejmować ryzyka, bo grozi kontrą. Lepiej przytrzymać piłkę i lepiej się zorganizować.

Chodzić będzie o rozgrywanie przewagi. Po rozegraniu iluś tam tysięcy gier gracze całkiem nieźle radzą sobie z budowaniem pozycji. To taki atak pozycyjny. Często długie gry pozycyjne kończą się efektownym VCF-em, w czym też większość jest całkiem nieźle wyszkolona. Bardzo pożyteczne są do takiej gry różne kombinacje 4x3 wspomniane np. w którejś wypowiedzi kaka. Natomiast szybkie i skuteczne rozgrywanie przewagi wychodzi nam gorzej. Można pomyśleć, że to umiejętność nieużyteczna, bo jak przeciwnik na poziomie, to gra jest wyrównana. Jednak w wielu dyscyplinach: szachy, piłka nożna, hokej rozgrywanie przewagi to część prawie każdego treningu.
Weźmy na początek taką sytuację gdzieś w centrum planszy:

_o___
__o__
_x_x_
___x_
___o_

W tej sytuacji x mające ruch mają przewagę. To jest coś w rodzaju ataku szybkiego 3 na 3, używając terminologii sportowej. Dokładniej, x powinny zawsze wygrać w nie więcej niż 8 ruchach. To jest elementarz.
Można np. usiąść z kimś, kogo się uczy i dawać mu do rozegrania tego typu sytuacje -na początek prostsze oczywiście- w krótkim czasie -w grach na minutę. Szybkość tu jest ważna, bo potem w prawdziwej rozgrywce nieumiejętność szybkiego rozpracowywania takich sytuacji powoduje przegapianie wygranych nieco skomplikowańszych od zwykłego VCF.

Myśl tu jest taka, w szkole się uczy, ale trzeba też trenować. Takim treningiem jest np. rozwiązywanie zadanek z fizyki, choć można by po prostu wyłożyć teorię i liczyć na to, że każdy uczeń do wszystkiego sobie sam dojdzie.
 
 
soul_reaper 
retired


Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 889
Skąd: Kraków
Wysłany: 2004-07-13, 14:01   

Barfko, zdecyduj sie czy x maja przewage czy maja wina (w tym przypadku maja wina). Jesli jest win, to znaczy ze trzeba go umiec rozegrac, natomiast przewaga, to jest cos zupelnie innego, przewaga pozwala nam w sposob w miare niezagrozony dazyc do pozycji w ktorej mamy wina, i to jest najwiekszy problem mniej zaawansowanych graczy. Nie widza czy maja wina, czy tylko przewage i czesto gdy rozpocznie sie zwykly atak to przewaga moze szybko okazac sie zludna :)


PS. Z Twoich wypowiedzi Barfko, wynika ze jestes jednym z czolowych graczy w gomoku, bardzo chetnie zagralbym z Toba na kurniku, moze sie czegos naucze. Jesli bedziesz wiedzial kiedy mozna sie Ciebie spodziewac tam, to prosze o PW.
 
 
 
Barfko 

Dołączył: 30 Kwi 2004
Posty: 556
Skąd: 49°25'N8°45'E
Wysłany: 2004-07-13, 14:23   

Prawie zawsze ktoś ma wina i w takiej sytuacji często mówi się, że ma przewagę, choć w istocie bywa to mylące. Do określeń łatwo się przyczepić, bo semantyka nie jest tak do końca nauką ścisłą, hehe.

Cytat:
PS. Z Twoich wypowiedzi Barfko, wynika ze jestes jednym z czolowych graczy w gomoku, bardzo chetnie zagralbym z Toba na kurniku, moze sie czegos naucze. Jesli bedziesz wiedzial kiedy mozna sie Ciebie spodziewac tam, to prosze o PW.


Hihi, wyczuwam tu lekką ironię. Żeby było zabawniej mam jedną publikacją nt. biegania maratonów (efekt przebywania w jednym takim labie). Nie bardzo mi wychodzi bieganie. Chodzenie też zresztą nie. Mam nadzieję, że nie padniesz ze śmiechu, jak mnie kiedyś zobaczysz krzycząc: "To ten co o maratonach pisze!".
 
 
Chaosu 


Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 1229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2004-09-20, 22:54   Internetowa szkółka gomoku - wersja online

[akapit]Mam przyjemność zaprosić wszystkich początkujących graczy, którzy chętnie zwiększyliby swoje umiejętności w bardzo prostu sposób, poprzez konwersacje z innymi graczami. W ramach planu rozwojowego PSGRiP rozpoczyna działalnośc internetowa szkółka gomoku!

[akapit]Nauka będzie prowadzona przez odpowiednio dobranego gracza w każdą środę w godzinach 21-22 na kurniku w pokoju 'dobrocin' (w przypadku dużej frekwencji pokój może ulec zmianie na mniej uczęszczane 'naswity'). Lekcje będą prowadzone w formie gry ze wskazówkami, poradami i komentarzami prowadzącego. Osoba grająca z nauczycielem będzie wybierana losowo spośród uczestników zajęć. Każdy uczeń będzie mógł sugerować następnych ruch, zadawać pytania wrazie wątpliwości i zająć miejsce przy stole w przypadku rezygnacji aktualnego gracza. Rozgrywane gry będą towarzyskie, przewidziany czas na grę dla każdego gracza to 30 minut z włączoną możliwością cofania ruchów. Nick prowadzącego to trener_gomoku.

[akapit]Ze względu na świeżość tej usługi proszę wszystkich o wyrozumiałość. Stowarzyszenie jest otwarte na wszelkie propozycje, mile widziane są również wszystkie komentarze.
_________________
now back to the Gene Krupa syncopated style
 
 
 
_gnoza_ 

Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 2004-09-20, 23:38   

osobiscie uwazam inicjatywe za ciekawa, jednakze jesli chodzi o poczatkujacych graczy to sadze ze takowych na forum nie ma lub jest niewielu (oglosic powstanie szkolki mozna w juz w pokoju)

ciekawi mnie tez jacy trenerzy sa przewidywani (sam tez bym zajrzal na lekcje :) )

i ostatnia kwestia to te wskazowki itd- sadze ze jedna osoba (trener) moze miec problem z odpowiadaniem na pytania, wybieraniem ruchow i dawaniem wskazowek (dlatego przydalby sie wedlug mnie jakis dobor uczniow i ograniczenie ich liczby-gdyz 30min to nie jest wcale tak duzo)
 
 
Chaosu 


Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 1229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2004-09-20, 23:45   

[akapit]Oczywiście reklama jest przewidziana (sam trener będzie reklamował). Natomiast po pierwszej lekcji może ludzie sami zaczną reklamować to wydarzenie... : ) Co do frekwencji - niestety nie mamy pojęcia czego się spodziewać, więc zobaczymy w środę nocą ; )
_________________
now back to the Gene Krupa syncopated style
 
 
 
lonewolf 

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 710
Skąd: Kraków
Wysłany: 2004-09-21, 00:27   

Proponuję zmienić na gomoku_trener. :P
 
 
angst 
Członek Zarządu
Kapitan IRP

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 4999
Skąd: Płock
Wysłany: 2004-09-21, 01:08   

Ja tez jestem ciekaw, kto bedzie trenerem. Tak naprawde znam tylko kilku Polakow, ktorzy mogliby podjac sie tej funkcji. Chyba, ze mowimy o uczeniu niebieskich i jasnozielonych...
Wtedy takich trenerow znalazloby sie wiecej :)

Pozdrawiam

Angst
 
 
 
dusksky 
lubie zimne piwo


Dołączył: 17 Wrz 2004
Posty: 596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2004-09-21, 10:27   

Pomysl bardzo dobry z tym trenerem a moze by teraz zaproponowac powiedzmy piatke tych najlepszych trenerow. Moja lista byla by taka:
1) zakon
2) utratos
3) dein
4) minuta
5) idiotes
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group