Forum.Gomoku.pl Strona Główna Forum.Gomoku.pl
Forum Polskiego Stowarzyszenia Gomoku, Renju i Pente

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maestro
2014-07-11, 04:22
Do wszystkich, którzy chcą rozpowszechnić grę GOMOKU.
Autor Wiadomość
jas1992 

Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2009-12-31, 20:28   Do wszystkich, którzy chcą rozpowszechnić grę GOMOKU.

Witam!
Jestem nowym uzytkownikiem tego forum, a stało sie tak z powodu jednego dzisiejszego wydarzenia. Podczas gry z Ermijo, o którym wiadomo, że jego wkład w gomoku jest niemały doszliśmy wspólnie do wniosku, że w koncu trzeba zacząć robić coś, co przyczyni sie do rozpowszechnienia gry gomoku. Być może nie jest to odpowiedni dział - jednak mam nadzieje, że odzew na mój post (obojetnie czy pozytywny czy negatywny) - będzie. Mimo młodego wieku ostatnio zauważyłem, że cieszy mnie fakt, że moge podzielić się swoją dotychczasową wiedzą z innymi graczami. Stąd też doszedłem do wniosku, że gracze, którzy grają na podobnym poziomie jak ja, a także znacznie wyższym jak Arcz, Zukol czy Attila i Popovich - wspolnie powinnismy zaczac tworzyc historie tej gry. Gry grane na kurniku, a takze wiedza zdobyta przez mistrzów jest dość ulotna.
Mimo długiego wstępu chciałem zaproponowac stworzenie ogromnego poradnika, do tworzenia którego każdy wniósłby cos od siebie. Być może jestem głupi myśląc, że jest to mozliwe, jednak po rozmowie z Ermijo chciałem poradzić sie innych. Mam na mysli osobny dział lub nawet stworzenie strony, gdzie wykorzystując np. wstęp do książki Ermijo można by zacząc realizowac szerzenie tej pięknej gry. Posiadam różnego rodzaju materiały, przydatne do udzielania rad tym początkującym, a także tym którzy mimo najwyższego poziomu potrzebuja takze świeżych nowinek, by dalej zwiększać swój poziom. Chciałem także, aby wkład w ten pomysł mieli nie tylko Polacy. Będąc na stronie Rosjan, widziałem jak wiele pomaga wspólna analiza. I wierze też, że gracze tacy jak Popovich z pewnością widząc to chetnie przyłączyliby sie do popularyzacji GOMOKU.
Myślę, że jednyą z najwazniejszych potrzeb jest umieszczenie RENLIBA na naszej wspolnej stronie tak, by kazdy mial dostep do nowych posuniec, czy gier. Wiedząc też, że Arcz posiada zmodyfikowany program Renliba, który znacznie poprawia jakosc analizy również byloby genialnie, gdyby podzielił sie nim z innymi, bo przecież nie ma nic lepszego od mozliwosci przekazywania swojej wiedzy innym. Widząć, że wspólnie tworzymy nową erę (smiesznie brzmi;-)) dla gomoku, z pewnoscia przylaczyloby sie wiele osob do tej akcji. Kazdy z dobrze grających graczy posiadając chwile czasu wzbogacałby nas o nowe wiadomości, a tych którzy są graczami początkujacymi zafascynował magicznością i złożonoscią posunięć.
Wiem również, że ludzi z kurnika można podzielić wg openów, które graja. Jednak kazdy z nich mógłby wniesc cos nowego do danego openu przez co stałby sie on bardziej kompletny. Moją ideą jest stworzenie bazy, która byłaby zaczątkiem do spopularyzowania Gomoku w Polsce, czy też w Europie. Wiedząc również, że pod względem EUROLIGI, czy też IRP sporo osób może dość niechętnie dzielić się swoją analizą, również znalazłem rozwiązanie - tworzenie wspólnej biblioteki zmusi każdego z graczy do szukania nowych pozycji skoro te rozwiązane są dostępne dla każdego. Jest to jeszcze bardziej atrakcyjne. Wiemy, że w internecie spotkać mozna bilblioteki standartu, można wprowadzić je równiez. Ja jestem gotów poswiecic także pół roku moich analiz po to, by każdy mógł poprawić swoją grę. Posiadam prawie kompletne analizy 3 openów, które sprawiają bardzo dużo problemów graczom. Kazda z nich ma około 7 tys. możliwych ruchów, które koncza sie zwyciestwem co uważam za dosc sporo. Być może jestem idealistą, ale myśle że gracze tacy jak Arcz, Zukol,Popovich, Attila, Kedlub, Dupsky , Bano, Alice podzielą się takze swoimi dotychczasowymi osiądnieciami. Staram sie jednoczesnie zmotywowac Ermijo, bysmy wspólnie poszerzyli wiedze każdego gracza na temat gry srodkowej, debiutu, czy gry końcowej. Bo widząc jego poczatkową niechęc zrozumiałem, że po prostu w pojedynke nie można nic osiągnąć - A CO NAJWAZNIEJSZE - KAZDY CHCE BY JEGO PRZECIWNIK BYŁ JAK NAJBARDZIEJ WYMAGAJĄCY, więc wspólnie powinniśmy wnieść coś od siebie do tej gry.
Kończąc, pprzepraszam za popełnione w trakcie szybkiego pisania błędy, a także życze wszystkim graczom SZCZESLIWEGO NOWEGO ROKU!!! ;) Mam nadzieje ze spotkam się z miłym i poważnym odbiorem ;) )
 
 
zukole 
Członek Zarządu


Dołączył: 04 Paź 2004
Posty: 3838
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-31, 20:49   

jas1992 napisał/a:
z Ermijo


Ermijo zawsze miał wiele pomysłów żeby publikować analizy itd, a jakoś nigdzie czegoś takiego nie ma.

jas1992 napisał/a:
Będąc na stronie Rosjan, widziałem jak wiele pomaga wspólna analiza. I wierze też, że gracze tacy jak Popovich z pewnością widząc to chetnie przyłączyliby sie do popularyzacji GOMOKU


Tylko, że to była tylko rosyjska analiza, a konkretniej chyba analiza samego popovicha a następnie wrzucenie tego na stronę - jeśli myślimy o tym samym.

jas1992 napisał/a:
zmodyfikowany program Renliba


Jak to zmodyfikowany? W sumie podczas WC widziałem jak Iec też miał program na wzór renliba ale o wiele lepszy, nie wiem co to było, ale coś tam miał.

jas1992 napisał/a:
Kazdy z dobrze grających graczy posiadając chwile czasu wzbogacałby nas o nowe wiadomości, a tych którzy są graczami początkujacymi zafascynował magicznością i złożonoscią posunięć


Jak dla mnie początkujących trzeba zachęcić do samej gry, więc najlepiej niech poznają grę standard, a nie od razu ich rzucać na głęboką wodę ze schematami i wyuczonymi ruchami, bo to raczej nic nie da.

jas1992 napisał/a:
tworzenie wspólnej biblioteki zmusi każdego z graczy do szukania nowych pozycji skoro te rozwiązane są dostępne dla każdego


Albo zadowoli tych, co sami nic by nie zrobili a tak mają wyłożonego gotowca.

jas1992 napisał/a:
Być może jestem idealistą, ale myśle że gracze tacy jak Arcz, Zukol,Popovich, Attila, Kedlub, Dupsky , Bano, Alice podzielą się takze swoimi dotychczasowymi osiądnieciami


Jesteś idealistą, jeśli nawet coś takiego by było to nie wierzę że taki "prezent" dostałby każdy, a tylko jakaś tam grupka i na 100 % nie byliby to początkujący.
 
 
jas1992 

Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2009-12-31, 20:55   

Czyli nie jesteś za takim pomysłem?? I czy jestes zdania, że takie analizy jedynie ułatwiłyby prace tych którym sie nie chce?
Ja tylko na swoją obronę moge odpowiedzieć pytaniem - dlaczego duzo madrzejsi ludzie przykładowo w ksiazkach o szachach ukazuja droge do zwyciestwa i własne przemyślenia. Ja pisząc ten temat zainspirowałem sie właśnie książką Kotowa ,, Myśl jak arcymistrz" ;) No i myśle też, że taka baza zostawiłaby po nas ,,ślad", bo do tej pory nie spotkałem sie jeszcze z żadnymi powaznymi publikacjami dotyczacymi GOMOKU. A propos rosyjskiej analizy - zerknij sobie na całą stronke, w której - masz racje - znajduja sie nie tylko analizy Popovicha, ale też porady dla początkujących graczy na konkretnych przykładach. A o zmodyfikowanym renlibie słyszałem i wiem tylko że podpowiada dobre ruchy i pokazuje wiecej zagrozen chyba ;)
 
 
zukole 
Członek Zarządu


Dołączył: 04 Paź 2004
Posty: 3838
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-31, 23:09   

W tej książce są zanalizowane debiuty szachowe/ pozycje czy tylko Kotow "analizuje sposób myślenia szachisty, który powinien prowadzić do wyboru optymalnego posunięcia" ?.

Publikacji chyba nie było, ale publikacja o grze to nie książeczka z openami :wink:

P.S Porady na konkretnych przykładach były na szkole gomoku, która niebawem powinna ruszyć.
 
 
jas1992 

Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2010-01-01, 00:07   

Kotow w swojej ksiazce ukazuje sposób postępowania, które wiedzie do osiągniecia najwyzszego poziomu i pokazuje jak powinna wyglądać gra w poszczególnych etapach... Głownie mam na mysli wstep do ksiazki Ermijo, w ktorym mozna pokazac jak nalezy postepowac w poszczególnych otwarciach, które troszke roznia sie o od standardu, który rowniez dla 95% grajacych jest nierozwiazany. Natomiast biblioteki przydalyby sie do nauocznienia każdemu jak skomplikowana jest sekwencja ruchów wiodących do zwyciestwa, co pomogłoby też w zrozumieniu tej gry i dostrzeżeniu, że nie jest ona tak oczywista jak sie pozornie wydaje. Po drugie te biblioteki wlasnie zostawiłyby dla kolejnych graczy baze na której moga opierac swoje kolejne posuniecia, otwarcia. Chodziło mi o rozwój gomoku. Bo przeciez nie wiesz czy bedziesz grał w te gre za np. 10 lat,a twoje analizy te 10 lat mogą przetrwac ;) Analizy Zukola ;-)
 
 
Kubica10 

Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 217
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2010-01-01, 02:25   

Jeżeli wy początkującym graczom chcecie dać jakieś wielkie biblioteki, wyuczone ruchy, specjalne openy to ja dziękuje bardzo. :D
I teraz przykład z życia wzięty. Moja siostra zaczyna właśnie grać w gomoku (Od jakiś chyba 2,3 tygodni), zaczyna od zera. Wie tylko że wygrywa ten kto pierwszy ustawi 5 kulek i że trójkę trzeba blokować. Wiesz jaka była jej reakcja jak pokazałem jej renliba, specjalne openy itp?
Odechciało jej się gry bo uważała, że to nie dla niej.
2 dni temu przestałem jej pokazywać openy tylko powiedziałem, żeby grała sam standard i pokazałem parę zwyczajnych ruchów jak np. co to jest zagrożenie. I ona uważała że to już dużo. I od tego trzeba zaczynać.
Gadanie, że zrobienie czegoś takiego jest dla początkujących jest... śmieszne.
Żaden z uczących się graczy nawet Ci tego nie przeczyta, a jak to zrobi to nawet nie będzie wiedział o co Ci chodzi. Ludzie nie wiedzą co to zagrożenia, VCF a co dopiero rozpracowywać open mają.
Niestety taki poradnik jest dla graczy z co najmniej niezłymi umiejętnościami a wybacz, żeby najlepsi zdradzali swoje tajniki gry.
 
 
ermijo 


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 1954
Skąd: N49°37`E20°42`
Wysłany: 2010-01-01, 12:11   

jas1992 napisał/a:
Podczas gry z Ermijo, o którym wiadomo, że jego wkład w gomoku jest niemały doszliśmy wspólnie do wniosku, że w koncu trzeba zacząć robić coś, co przyczyni sie do rozpowszechnienia gry gomoku.

Zacząć robić = jest już wiele zrobione. Tylko należy przekonać dobrych graczy, że warto dzielić się swoimi analizami z innymi. Odnoszę wrażenie, że większość z nas chce w pojedynkę rozwiązywać gomoku albo na przykład tylko w gronie swojego zespołu Euroligi, regionalnego klubu itd. Ale czy tak na prawdę ma to głęboko wymierny sens ? Ok. Zgodzę się, że dzięki trzymaniu pewnych ruchów w tajemnicy wygrywa się gry, mecze i sezony Euroligi. Patrząc jednak z szerszej perspektywy, wygranie otwarcia typu sure win, które zna się idealnie, nie sprawiało by mi dużo radości, bo wiedziałbym, że muszę je wygrać (chyba że przyjemność może mi sprawić to, że nie popełnię błędu w sw).
Może ciężko to wytłumaczyłem, ale to trochę filozoficzna płaszczyzna: "Po co w ogóle grać w gomoku, co daje graczowi zwycięstwo i w jaki sposób była wygrana ?"

jas1992 napisał/a:
Stąd też doszedłem do wniosku, że gracze, którzy grają na podobnym poziomie jak ja, a także znacznie wyższym jak Arcz, Zukol czy Attila i Popovich - wspolnie powinnismy zaczac tworzyc historie tej gry.


Wyobraźmy sobie, że się udało. Attila z chęcią pomaga, nawet mi, ale także innemu Polakowi i tłumaczy mu ruchy w przededniu meczu Euroligi z jego drużyną albo meczu międzynarodowego. Jakby wtedy wyglądały gry ? Kto miałby braki - pamięciowe np. - ten przegrywa. Liczba grywanych otwarć ograniczyła by się jeszcze bardziej ? Czy na pewno ? Właśnie nie, pod warunkiem, że mówimy o swap2. Mam mało wiedzy na temat swap2, choć wciąż podejrzewam, że nawet kiedy nie jest możliwe idealne wyrównanie otwarcia, sensem swap2 jest zmiana zamiarów przeciwnika i zaskoczenie go.

Co do współpracy z obcokrajowcami - wydaje mi się to wątpliwe, no chyba że na prawdę się kogoś zna albo się z kimś przyjaźni(w realu). Wcale nie potrzeba zasięgać wiedzy u Attili czy Andry`a. Po pierwsze mamy zdolnych Polaków, po drugie - analizując dogłębnie dane otwarcie jestem pewien, że niczego się nie pominie i znajdzie się wynik otwarcia: sw + kolor albo możliwość remisowej gry.
jas1992 napisał/a:
Mimo długiego wstępu chciałem zaproponowac stworzenie ogromnego poradnika, do tworzenia którego każdy wniósłby cos od siebie.


Dlaczego Linuks dorównuje albo przewyższa funkcjonalność Windowsa ? Bo tworzony jest jako Open Source. Albo Wikipedia - ludzie na świecie dzielą się wiedzą. Myślę, że jeśli co 100-ny człowiek grałby w gomoku, gra swap 1 szybko została by rozwiązana.
jas1992 napisał/a:
Mam na mysli osobny dział lub nawet stworzenie strony, gdzie wykorzystując np. wstęp do książki Ermijo można by zacząc realizowac szerzenie tej pięknej gry

www.gomoku.pl
Jeśli ta gigantyczna baza otwarć w renlibie by powstała, każdy mógłby sobie ją umieścić. Węgier na www.gomoku.hu (z tego co mi wiadomo Attila już od dawna posiada dużą bazę danych. Co do Attili - to powątpiewam, żeby chciał czymkolwiek się dzielić :) )) ) Czech na www.piskvorky.cz itd. A na tych stronach opisywałby sobie już we własnym języku.

Jeśli chodzi o ten spis treści mojej niedoszłej książki - on mnie przerasta. Więc najpierw tylko ruchy w renlibie. Dopiero później komentarze i wyjaśnianie początkującym graczom.
jas1992 napisał/a:
Będąc na stronie Rosjan, widziałem jak wiele pomaga wspólna analiza. I wierze też, że gracze tacy jak Popovich z pewnością widząc to chetnie przyłączyliby sie do popularyzacji GOMOKU.


Czy można wiedzieć jaka to strona ? Proszę o link. Tak, Andrey z pewnością jest wiele bardziej skłonny do czegokolwiek niż Attila (choć to tylko moje subiektywne zdanie).
jas1992 napisał/a:
Wiedząc też, że Arcz posiada zmodyfikowany program Renliba, który znacznie poprawia jakosc analizy również byloby genialnie, gdyby podzielił sie nim z innymi, bo przecież nie ma nic lepszego od mozliwosci przekazywania swojej wiedzy innym.


Mi w zupełności wystarcza normalna wersja renliba poza jedną rzeczą. Niestety w przypadku, kiedy chcemy umieścić renliba jako plugin Javy, można tylko używać opcji pojedynczych gier - czyli tak jak jest na www.renju.net/games. W kodzie nie będę grzebał bo nie jestem programistą a już na pewno nie będę grzebał w cudzym kodzie.
Ale nie jest to wielki problem, bo można ściągać *.lib nie potrzeba go oglądać w javie.
jas1992 napisał/a:
Moją ideą jest stworzenie bazy, która byłaby zaczątkiem do spopularyzowania Gomoku w Polsce, czy też w Europie.


Zawsze mnie interesowało, dlaczego tak mało graczy pochodzi z Japoni, Chin - skąd ponoć gomoku się wywodzi :/
jas1992 napisał/a:
Wiedząc również, że pod względem EUROLIGI, czy też IRP sporo osób może dość niechętnie dzielić się swoją analizą, również znalazłem rozwiązanie - tworzenie wspólnej biblioteki zmusi każdego z graczy do szukania nowych pozycji skoro te rozwiązane są dostępne dla każdego.


Dokładnie. Coś za coś. O wiele więcej przyjemności sprawia wygrana, kiedy ma się świadomość, że przeciwnik jest wymagający. Trzeba zatem o więcej wymagających przeciwników. Można zawsze użyć swap2 - nie nie, nie policzę ile wynosi liczba wszystkich możliwych niepowtarzalnych otwarć z użyciem swap 2 :) Z pewnością liczba ogromna !
jas1992 napisał/a:
A CO NAJWAZNIEJSZE - KAZDY CHCE BY JEGO PRZECIWNIK BYŁ JAK NAJBARDZIEJ WYMAGAJĄCY, więc wspólnie powinniśmy wnieść coś od siebie do tej gry.


Ta argumentacja przekonuje mnie NAJBARDZIEJ.
Kubica10 napisał/a:
Jeżeli wy początkującym graczom chcecie dać jakieś wielkie biblioteki, wyuczone ruchy, specjalne openy to ja dziękuje bardzo. :D
I teraz przykład z życia wzięty. Moja siostra zaczyna właśnie grać w gomoku (Od jakiś chyba 2,3 tygodni), zaczyna od zera. Wie tylko że wygrywa ten kto pierwszy ustawi 5 kulek i że trójkę trzeba blokować. Wiesz jaka była jej reakcja jak pokazałem jej renliba, specjalne openy itp?
Odechciało jej się gry bo uważała, że to nie dla niej.
2 dni temu przestałem jej pokazywać openy tylko powiedziałem, żeby grała sam standard i pokazałem parę zwyczajnych ruchów jak np. co to jest zagrożenie. I ona uważała że to już dużo. I od tego trzeba zaczynać.
Gadanie, że zrobienie czegoś takiego jest dla początkujących jest... śmieszne.
Żaden z uczących się graczy nawet Ci tego nie przeczyta, a jak to zrobi to nawet nie będzie wiedział o co Ci chodzi. Ludzie nie wiedzą co to zagrożenia, VCF a co dopiero rozpracowywać open mają.
Niestety taki poradnik jest dla graczy z co najmniej niezłymi umiejętnościami a wybacz, żeby najlepsi zdradzali swoje tajniki gry.


Dokładnie. Po prostu nie można na siłę nikogo pchać ani ciągnąć. Albo się komuś podoba albo nie. To już zależy od zdolności i od czerpania przyjemności z gry (albo z wygrywania). Większość z nas zaczynała sama i samemu udało się osiągnąć jakiś pułap.
Dopiero później możliwe jest rozumienie otwarć, ruchów.
_________________
Always: "Homo ludens"
Never: "Homo faber"
 
 
bmac 

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-01, 13:52   Ale sie ruch zrobił...

... w starym 2009 roczku...
... Pod koniec miesiąca /jeśli będzie duży odzew!/ przeniosę ten temat do działu Gomoku, tam jest jego miejsce. Ale doceniam chęć Jasia 1992 do maksymalizacji skuteczności wezwania...
Mam do Jasia pewnie niepotrzebne pytanie... materiały i wskazówki + Szkoła na stronie PSGRiP to zdecydowanie ZA MAŁO na początek?
Jeśli odpowiedź brzmi Tak to trzeba po sprecyzowaniu tego co chcecie osiągnąć zabrać się do roboty... czemu nie, dołóżcie swoja cegiełkę do Gomoku, w końcu po to powstała Nasza Stronka PSGRiP w takiej postaci, w jakiej jest teraz...

...to nie jest odpowiedź, wzmianka zaledwie, ale mam słówko do Kubicy 10...

jest pewna dość naturalna droga dochodzenia do wyższego poziomu w gomoku i nie tylko... wyobraź sobie, iż jesteś wewnątrz wielkiego walca, jest ciemno, widzisz tylko mały wycinek powierzchni... ewoluujesz, albo jak wolisz wznosisz się na coraz wyższy poziom wirując wokół własnej osi jednocześnie poznając coraz to nowe wycinki powierzchni, które mają coraz to inne aspekty, masz świadomość coraz to większej wiedzy, ale ciągle daleko Ci widzenia całej powierzchni wewnętrznej walca... obok Ciebie są inni, każdy wiruje z inną prędkością i z różną też podróżuje w górę, też patrzą i widzą, zazwyczaj każdy inny wycinek powierzchni, każdy też ma za sobą inna drogę dochodzenia do, ale są czasami blisko Ciebie ...

Jeżeli wy początkującym graczom chcecie dać jakieś wielkie biblioteki, wyuczone ruchy, specjalne openy to ja dziękuje bardzo. :D... a wybacz, żeby najlepsi zdradzali swoje tajniki gry.

My to Ty także.... czemu początkujący mieliby sobie nie poćwiczyć, podnieść się na wyższy poziom "teoretycznie łatwiejszą" drogą ? a najlepsi, jak przychodzi co do czego, mają też coraz wyższą świadomość gry i wiedzą, iż na najwyższym poziomie dobry open wystarcza tylko na pewien czas....

pozdrawiam wszystkich w Nowym 2010 roczku


bmac
_________________
Gość, sprawdzeniem wartości wiedzy jest jej moc uszlachetniania i oczyszczania życia ...
 
 
 
zukole 
Członek Zarządu


Dołączył: 04 Paź 2004
Posty: 3838
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-01-01, 15:20   

bmac napisał/a:
czemu początkujący mieliby sobie nie poćwiczyć, podnieść się na wyższy poziom "teoretycznie łatwiejszą" drogą


Kubica napisał o tym w swoim przykładzie, jak ktoś zna tylko podstawy, to co mu da że obejrzy sobie ileś tam otwarć w renlibie? Skoro z samego patrzenia guzik zrozumie, a tu chodzi o zrozumienie i sens, a nie o oglądanie.
 
 
jas1992 

Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2010-01-01, 16:20   

Zukole napisał:
,,Skoro z samego patrzenia guzik zrozumie, a tu chodzi o zrozumienie i sens, a nie o oglądanie."
I właśnie w tym miejscu pojawiłyby sie intrukcje,poradniki dotyczące poszczególnych faz gry w gomoku, bo nie ma chyba nic lepszego jak poparcie wiedzy teoretycznej tą praktyczną i na odwrót. Ja rozumiem, że sporo osób może byc na NIE uważajac, że osoba która podzieli się swoją wiedzą zostanie w pewien sposób wykorzystana, ale nie widze innej drogi do rozpowszechniania i zarazem zgłębiania tajników gomoku. No i każdy gracz niekoniecznie z najwyższej półki musiałby sie stale rozwijać i szukać nowych pomysłów na gre, by zagrozić swojemu przeciwnikowi.
A odpowiedź na pytanie BMAC'a czy to co do tej pory zostało zrobione to mało, bo tak można je zrozumiec odpowiadam przecząco, ponieważ szkoła zdecydowanie pomaga wszytskim graczom chcącym poprawić swoją grę, a przede wszystkim zrozumiec ją. Chciałem, żebyśmy zostawili trwały ślad i podzielili się swoimi dotychczasowymi wiadomosciami, bo być moze kiedys nasza gra stanie sie jeszcze bardziej POPULARNA, a nasze analizy staną się FUNDAMENTEM dla nowego pokolenia graczy.
 
 
jas1992 

Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2010-01-01, 16:53   

Można też mój pomysł zrealizować na 2 sposoby:

1. Tworzymy biblioteke w której kazdy zamieszcza swoje analizy, tworzymy te tzw. ,,podwaliny" i ukazujemy gre z strony teoretycznej jednak w profesjonalny sposób. Widze tylko mały problem - każdy z graczy chce osiągnac korzysci jezeli ma juz podzielic sie swoimi analizami. I to nie taki mały problem ;) Jezeli swoimi bibliotekami podzieliłoby sie naraz kilka osób to istnieje szansa, że zachęcą one i zmobilizują graczy do własnej analizy.
Jednak zrodził sie takze inny pomysł, awaryjny i troche sprzeczy z poczatkowa ideą:

2. Tworzymy dział na forum.gomoku na którym dostęp do analiz i bibliotek będą mieli tylko ci gracze, którzy podzielą się swoimi spostrzezeniami i osiagnieciami. Taka zasada ,,Kija i marchewki" ;) Jednak mysle ze znalazłoby sie sporo osób, które skuszone analizami byłyby gotowe poswiecic sie i zrobic biblioteke danego openu, po to żeby miec dostep do wiekszej bazy analiz. A mija sie to z poczatkowym celem mojego tematu, ponieważ wtedy nie mieliby dostepu do analiz początkujący gracze. Dlatego kontynuujac drugi pomysl taki system funkcjonowalby np. rok, a później biblioteki zostałyby opublicznione, a gracze przyzwyczajeni już, że działała zasada ,,coś za coś" dalej dzieliliby sie swoimi pomysłami i uwagami dotyczącymi gry. Ten pomysł faktycznie mija sie z startowymi założeniami, dlatego napisałem go jako taki alternatywny do pierwszego.
 
 
zukole 
Członek Zarządu


Dołączył: 04 Paź 2004
Posty: 3838
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-01-01, 16:55   

Co ma poradnik dotyczący poszczególnej fazy gry do zrozumienia ruchów ?. Poradniki są na gomoku.pl, sam nawet coś napisałem ( choć nie jest to raczej dla początkujących).

http://psgrip.byethost16....prowadzenia-gry - poradnik Ermijo - też opisane fazy itd - gdzie tu praktyka? Gdzie napisanie co ma sens, a co nie ?

Może ktoś lubi mieć wszystko wyłożone na tacy, ja wolę dochodzić do czegoś po kroku i mieć satysfakcję że sam do czegoś doszedłem - zrozumiałem.

jas1992 napisał/a:
Tworzymy biblioteke w której kazdy zamieszcza swoje analizy, tworzymy te tzw. ,,podwaliny" i ukazujemy gre z strony teoretycznej jednak w profesjonalny sposób


A co się stanie w momencie gdy po latach każdy open zostanie rozwiązany/dopracowany do perfekcji ? Już teraz w wielu przypadkach trzeba grać swap2 bo wiedza o danym openie jest ogromna u znacznej ilości graczy. Chcesz zrobić z gomoku warcaby gdzie przy optymalnej grzy musi być remis ?

Co do tego mają początkujący ? To nie jest popularyzacja gry, to darmowa publikacja dla pomów, czerwonych kredek którzy mogą sobie skorzystać, a nie krok dla popularyzacji.
 
 
jas1992 

Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2010-01-01, 17:01   

Po zapoznaniu z linkiem który zarzuciłeś chce Ci powiedzieć tylko, że tam masz tylko suche informacje, które kompletnie nie pokrywają się z moim założeniem. Chodziło mi o synchronizacje gry praktycznej z zastosowaniem wiedzy teoretycznej. Przykładowo:
1. Gra środkowa:
a.) krótki wstep
b.) system gier granych ofensywnie lub defensywnie
c.) przyładowe partie np.: Zukol-Jas :
. Jak myślą gracze
. Co dla nich jest ważne
. Jakie rzeczy powinni dostrzegać
. Jak postąpili, a jezeli popelnili blad to dlaczego powinni zagrać inaczej
Troche atrakcyjniejsze od tego co zawierał link...
 
 
zukole 
Członek Zarządu


Dołączył: 04 Paź 2004
Posty: 3838
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-01-01, 17:03   

Sądzisz że osobę mało wtajemniczoną interesuje co sobie myślałeś grając ten ruch ?
Takiego wtajemniczonego co od dość dawna zgłębia grę pewnie tak, ale początkującego nie.
 
 
jas1992 

Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2010-01-01, 17:10   

Może nie będzie zainteresowana równie bardzo jak osoba, która jest wtajemniczona w gomoku, ale bedzie wiedziała jak musi postepować zeby być dobrym. Czego sie wystrzegac i że np. takie elementy gry jak niedoczas moga zadecydowac o przewazeniu szal zwyciestwa, kiedy wiecej taktyki a mniej strategii.
Jednak czuje, że zaden z moich argumentow nie trafia do Ciebie i nie wiem czym to jest spowodowane;)
A co do popularyzacji - to dzieki poważnemu podejsciu do tej gry sama w sobie stanie sie poważna - przykladowo mowiac znajomym ze gram w ,,kolko i krzyzyk" reaguja usmiechem, myslac ze to żart ;) Wiec dlaczego na słowo ,,szachy" tego uśmiechu nie zobacze? Bo stały się one grą POWAŻNĄ, co nie oznacza ze nie musi ona dawac przyjemonosci...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group