Forum.Gomoku.pl Strona Główna Forum.Gomoku.pl
Forum Polskiego Stowarzyszenia Gomoku, Renju i Pente

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Katastrofa Smoleńska
Autor Wiadomość
alicecooper 
Skarbnik

Dołączył: 06 Maj 2004
Posty: 2233
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-19, 07:03   Katastrofa Smoleńska

nie będę przypominał że dalej nie znamy prawdziwej godziny katastrofy bo to każdy wie (ponad miesiąc PO !!!)
(naprawdę jestem ciekaw co się działo w kontroli lotów - samolot znika z radaru a oni nie wiedzą o której godzinie?)

wspomnę tylko że najpierw była informacja że poszukiwane są dwie czarne skrzynki (bo tyle jest w samolocie Tu)
potem była że znaleziono trzecią (bo Polacy domontowali trzecią)
a następnie czwartą
to już było jak z Cooperfielda - rozmnażają się czy jak ??? - po prostu dezinformacja i hucpa na całego

ale dziś o sprawie pobocznej:
proponuje przeczytać wszystkim artykuł Ziemkiewicza sprzed paru dni (ze zrozumieniem)
http://niezalezna.pl/article/show/id/34176

a potem informację
http://wiadomosci.onet.pl...,,1,drukuj.html

wnioski wysnujcie sami

PS szukając informacji o skrzynkach wpadłem w osłupienie
Cytat:
było pięć czarnych skrzynek

http://wiadomosci.gazeta....e___cztery.html

po prostu odlot
 
 
angst 
Członek Zarządu
Kapitan IRP

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 4999
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-05-19, 11:22   

To prawdopodobnie kwestia terminologii. Z założenia czarne skrzynki to takie rejestratory parametrów lotu, które są właściwie zabezpieczone przed zniszczeniem. Sam autor przywołanego artykułu wskazuje na fakt, iż ten piąty rejestrator nie mógł (i nie powinien) z założenia przetrwać takiej katastrofy i w tym sensie nie był "czarną skrzynką" (w angielskiej Wiki wspominają również, że termin "black box" nie jest oficjalną nazwą stosowaną w lotnictwie).

Pozdrawiam

Angst
 
 
 
ermijo 


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 1950
Skąd: N49°37`E20°42`
Wysłany: 2010-05-19, 12:10   

alicecooper napisał/a:
nie będę przypominał że dalej nie znamy prawdziwej godziny katastrofy bo to każdy wie (ponad miesiąc PO !!!)
(naprawdę jestem ciekaw co się działo w kontroli lotów - samolot znika z radaru a oni nie wiedzą o której godzinie?)

już znamy 9:41 czasu polskiego. Na pewno wiedzieli o tym wcześniej, ale z pewnych powodów (procedury? wątpię) nie podano tej wiadomości oficjalnie.
alicecooper napisał/a:
wspomnę tylko że najpierw była informacja że poszukiwane są dwie czarne skrzynki (bo tyle jest w samolocie Tu)
potem była że znaleziono trzecią (bo Polacy domontowali trzecią)
a następnie czwartą
to już było jak z Cooperfielda - rozmnażają się czy jak ??? - po prostu dezinformacja i hucpa na całego

niestety tak działa chaos informacyjny w mediach - to jest normalne. Ja pamiętam doniesienia mediów zaraz po katastrofie WTC. Czyli im większy rozmiar tragedii, tym większy nacisk i presja na wiadomości, a pewne media żyją z tego, żeby siać celowo zamęt. Dzięki temu zarabiają, nawet na katastroficznych wydarzeniach. Jeśli wszytko byłoby podane precyzyjnie od razu - nie byłoby o czym debatować.

Ja czytałem przed wczoraj w ANGORZE relację z czarnych skrzynek. Nie tylko media sieją zamęt. Jakby się wydawało poważni ludzie również. Np. mówią, że wciąż trwał odczyt z czarnych skrzynek, co jest oczywistym kłamstwem lub nieoczywistym idiotyzmem. Odczyt rozmów z czarnych skrzynek - czyli to nagranie dźwięków "z magnetofonu" na komputer nie może trwać dłużej niż tyle, ile trwa samo nagranie + czas na obsługę urządzeń czy programów do tego celu już zakupionych istniejących itd.

Bazując na owym nagraniu, przecież każdy - student, laik, profesor uczelni technicznej na zajęciach z rozpoznawania i obróbki sygnału mowy, mógłby sobie swoje badania robić. Czyli filtrować, wzmacniać, ekstraktować parametry, analizować. Rzeczywiście analiza materiału jest czasochłonna - bo jest to badanie. Samo nagranie nie materiału NIE! Trwa ono zwykle taki sam okres czasu w zależności od technologii czarnej skrzynki.

Co ciekawe, dowiedziałem się(od Edmunda Klicha), że będą prowadzone badania głosu załogi - a konkretnie pomiary poziomu stresu w głosie mówcy. Spotkałem się z tym pojęciem jako że, moja praca dyplomowa haczyła o tą tematykę. Przy słabej jakości tego typu badania nie sa bardziej wiarygodne niż wnioskowania losowe 0 czyli nie ma odpowiednich korelacji.
No ale cóż - niech badają, dziwne, że jeszcze do tej pory nie zostało to zrobione.

Niestety nie mogę sobie wyobrazić, że zaraz po nagraniu sygnału głosowego z czarnych skrzynek - materiał ten w oryginalnej i surowej formie oraz w całości zostanie wklejony do Internetu.

Na takie właśnie nagrania jest parcie i popyt wśród mediów, zwykłych ludzi - których nie zawsze interesuje nawet treść informacyjna rozmowy, ale ta treść emocjonalna w głosie(ponoć krzyczeli "Jezu Jezu").
_________________
Always: "Homo ludens"
Never: "Homo faber"
 
 
ermijo 


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 1950
Skąd: N49°37`E20°42`
Wysłany: 2010-06-01, 17:42   

Jestem świeżo po lekturze stenogramu z rejestratorów tupolewa.

Zwróćcie uwagę na następujące fragmenty (rozważcie też czas - jaki upłynął od ostatniej wypowiedzi w stenogramie).
10:04:11
10:11:01
10:30:32 - wypowiedź o decyzji prezydenta - nie wiadomo o jaką decyzję chodzi
10:30:45 - być może wypowiedź o niszy terenu w okolicy lotniska
10:38:00 - kto sie niby ma wkurzyć ? i o co ?
_________________
Always: "Homo ludens"
Never: "Homo faber"
 
 
ermijo 


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 1950
Skąd: N49°37`E20°42`
Wysłany: 2010-06-09, 18:49   

_________________
Always: "Homo ludens"
Never: "Homo faber"
 
 
ermijo 


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 1950
Skąd: N49°37`E20°42`
Wysłany: 2011-01-12, 15:17   

ostatnie chwile z kabiny pilotów - audio.
http://www.youtube.com/watch?v=b4KXRU7wX_0
_________________
Always: "Homo ludens"
Never: "Homo faber"
 
 
bmac 

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-21, 03:58   dość prawdopodobne, niestety...

http://sites.google.com/s...wane-stenogramy

... to tylko mały wycinek całości, kto ma uszy niechaj słucha, kto ma wolność wyboru niechaj myśli.... SAM

bmac
_________________
Gość, sprawdzeniem wartości wiedzy jest jej moc uszlachetniania i oczyszczania życia ...
 
 
 
ermijo 


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 1950
Skąd: N49°37`E20°42`
Wysłany: 2011-01-21, 12:56   

Bardzo ciekawe, nie widzialem wcześniej. Dzięki.
_________________
Always: "Homo ludens"
Never: "Homo faber"
 
 
bad_mojo 
recenzent ludzkości


Dołączył: 10 Lip 2004
Posty: 1569
Skąd: Konstancin-Jez.
Wysłany: 2011-01-21, 17:28   

_________________
Think for yourself. Question authority. / People tell me what to say, what to think and what to play.
 
 
 
ermijo 


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 1950
Skąd: N49°37`E20°42`
Wysłany: 2011-01-22, 00:28   

póki co najbardziej świerz informacją jaką posiadłem jest zeznanie technika pokładowego Jaka-40, który wylądował, że wieża w Smoleńsku mówiła nie o 100 m lecz o 50 m (chodzi o wysokość odejścia na 2 krąg) Iłowi też zasugerowali 50m. Wypowiedź chyba z maja -czerwca. Ponoć polska strona ma zapis radiowy tej rozmowy.
_________________
Always: "Homo ludens"
Never: "Homo faber"
 
 
bad_mojo 
recenzent ludzkości


Dołączył: 10 Lip 2004
Posty: 1569
Skąd: Konstancin-Jez.
Wysłany: 2011-01-22, 14:25   

Ja pamiętam wypowiedź pilota Tupolewa do pilota Jaka, żeby patrzył "jak lądują debeściaki". Nie wiem, dlaczego się teraz to zdanie jakoś omija... To co mówiła wieża ma tu w ogóle raczej drugorzędne znaczenie, pilot na pokładzie samolotu jest suwerenny, jak głowa państwa czy kapitan statku (zresztą samolot to okręt powietrzny). Ja nawet jak prowadzę samochód pamiętam, że "nie jadę tam gdzie nie widzę".
_________________
Think for yourself. Question authority. / People tell me what to say, what to think and what to play.
 
 
 
ermijo 


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 1950
Skąd: N49°37`E20°42`
Wysłany: 2011-01-22, 15:59   

Dokładnie. Zresztą na początku rozmowy (stenogramy czarnych skrzynek) załoga rozmawiała o pogodzie oraz o lądowaniu - że tam mu się tak udało. Interpretuję to jako potwierdzenie u pilota jego wysokiej samooceny i możliwości nawet w mniej sprzyjających sytuacjach. Nakręcali się nawzajem. nie tylko w obrębie kabiny, ale również pilot Jaka-40 po udanym wylądowaniu, powiedział "możecie spróbować" - czyli to następne poklepywanie się mentalne po swoich umiejętnościach. Jest to pozytywne zjawisko - rywalizacja. Rywalizacja na pewno nie była przyczyną katastrofy.
_________________
Always: "Homo ludens"
Never: "Homo faber"
 
 
vilumisiek 


Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1604
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-26, 15:48   

http://www.youtube.com/wa...player_embedded
 
 
 
bbj 


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 558
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2011-02-03, 13:50   

http://www.youtube.com/watch?v=26YwnQijaOg
 
 
ermijo 


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 1950
Skąd: N49°37`E20°42`
Wysłany: 2011-05-17, 16:09   

http://w934.wrzuta.pl/aud..._slyszalne#none

w weekend bawiłem się takim jednym programem
_________________
Always: "Homo ludens"
Never: "Homo faber"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group