Forum.Gomoku.pl Strona Główna Forum.Gomoku.pl
Forum Polskiego Stowarzyszenia Gomoku, Renju i Pente

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
propozycje nowych zadań
Autor Wiadomość
alicecooper 
Skarbnik

Dołączył: 06 Maj 2004
Posty: 2172
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-07-07, 03:00   propozycje nowych zadań

W tym temacie proszę pisać propozycje nowych zadań

mogą to także być luźne pomysły i spostrzeżenia
 
 
100per 


Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 883
Skąd: Łódź
Wysłany: 2005-08-16, 11:58   

Proponuję zająć się kwestią skrzynek mailowych w domenie gomoku.pl i renju.pl. Mozliwości/ograniczenia techniczne, instrukcja, bezawaryjność (czyt. procedury awaryjne, zastepstwa) itp. itd. Moje dotychczasowe doświadczenia nie są optymistyczne, być może z mojej winy. Temat siłą rzeczy przypisany chyba do Jurka.

Chyba warto byłoby to uporządkować (i w końcu mieć maile imie.nazwisko@renju.pl + np. zarzad@renju.pl z automatycznym przekierowaniem do wszystkich)...


PS. Zastanawiam się nad wprowadzeniem w tym dziale przyklejonego tematu "Log zmian", w którym każdy wpisywałby się po jakiejkolwiek aktualizacji w jakimś temacie. Sortowanie alfabetyczne uniemożliwia szybkie zauważenie nowego posta, a tak, przy zachowaniu dyscypliny, wszystkie zmiany byłyby zebrane w jednym miejscu .
 
 
 
Ece 
Wielki Admin ;)


Dołączył: 27 Kwi 2004
Posty: 1674
Skąd: Dublin
Wysłany: 2005-08-17, 22:43   

Zakladanie skrzynek pod gomoku.pl i renju.pl to nie problem - technicznie sa takie mozliwosci, a miejsca poki co takze mamy sporo na serwerze. Jeszcze przez jakis czas beda to skrzynki bez panelu administracyjnego - ogolny filtr antyspamowy i antywirusowy. Wkrotce pojawi sie mozliwosc taka, by kazdy sam zarzadzal swoim filtrem antyspamowym, forwardami, do jednego konta mogl otrzymac kilka adresow, powstanie mozliwosc tworzenia list mailowych (typu zarzad@gomoku.pl forwarduje poczte do wszystkich z Zarzadu - jedynie w ramach serwera). Byc moze jeszcze pare bajerow - kwestia co wymysle i na ile szef uzna to za dobry pomysl.

Ograniczenia skrzynek... Na razie do rozdysponowania jest jakies 3 GB, choc dla mni osobiscie 50 MB to i tak wiecej niz zuzyje. Poczte mozna sprawdzac przez www i wap, praktycznie jest niezawodna, a w razie czego mam dostep do logow serwera pocztowego i moge zdiagnozowac problem
 
 
 
100per 


Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 883
Skąd: Łódź
Wysłany: 2005-08-18, 16:44   

Kolejne propozycje nowych zadań:

1. Baza graczy - temat już kilkakrotnie poruszany... Do zrobienia:
- określenie, jakie informacje będziemy tam umieszczać
- zebranie tych informacji
- opracowanie wyglądu strony z "profilem"
- umieszczanie profili na stronie
- określenie, w których miejscach na stronie zastąpimy tekst "Imię nazwisko" linkiem do profilu
- zmiana tekstu na linki w ustalonych miejscach na stronie.

Ostatnie trzy punkty w konsultacji z Markiem


2. Porządek na forum - czyli usunięcie nieużywanych nicków. Mnie osobiście przeszkadza duża liczba "martwych dusz" i sztuczne zawyżanie liczby użytkowników. Można wysłac do wszystkich maila z prośbą o aktualizację swoich danych w profilu, z delikatną wzmianka, że w przypadku braku reakcji konto zostanie usunięte (gdzieś widziałem taką zgrabną formułkę) i po miesiącu usunąć te konta, gdzie nie było logowania. Sporne przypadki (duża liczba postów, ktoś znany) byłyby jeszcze konsultowane.


3. Opracowanie "schematów działania" jeśli chodzi o pozyskanie nowych graczy w realu. W szczególności mam tu na myśli "uderzenie" w kierunku szkół wyższych. Określenie, jak to powinno wyglądać (wizyta u dziekana, czy innej podobnej osoby z dokumentami typu ksero decycji rejestacyjnej Stowarzyszenia, zasady gier, zdjęcia z turniejów, wycinki z gazet, ponadto prezentacja sprzętu, z jakimi organizacjami się kontaktować (koła zainteresowań, inne studenckie grupy - nie jestem już w temacie :) ), wywieszenie ulotki informacyjnej (co na ulotce, jesli jest w danym mieście klub to zaproszenie na spotkanie, jesli nie ma to pewnie link do kurnika, jakieś zachęcenie - może poprzez odwołanie się do szkolnej gry na kartce...). Potem ktoś patrzyłby w takiego gotowca i wybierał się z wizytą do wszystkich uczelni w swoim mieście :) - ew. z lekkimi modyfikacjami.


4. Opracowanie listy imprez, pod które moglibyśmy się podczepić. Kiedyś Andrzej mówił coś o festiwalu szachowym w Polanicy czy Kudowie Zdroju. Był ten Festiwal Gier w Olsztynie. Marek miał kontakt ze Stowarzyszeniem Gier Popularnych, czy jakoś tak, oni pewnie tez robią jakieś zloty. Mając taką listę spróbowalibyśmy nawiązać współpracę uwzględniając nasze inne turnieje.


Proszę o komentarze do powyższych propozycji, a być może ktoś od razu jest chętny na zajęcię się którymś tematem...
 
 
 
angst 
Viceprezes
Kapitan IRP

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 4858
Skąd: Płock
Wysłany: 2005-08-18, 19:18   

O ile uzyskam odpowiednie wsparcie w dziedzinie informatycznej, to mogę zająć się stworzeniem bazy graczy (w sumie niedawno nosiłem się z zamiarem założenia takiego tematu w Hyde Parku). Jeśli dostanę oficjalny przydział, to przedstawię swoja wizję jeszcze w ten weekend, z prośba o konsultację informatyczną. Zadanie uważam za permanentne (będa dochodzić nowe osoby), z zastrzeżeniem, że jego część (opracowanie i wdrożenie Bazy) uzyska jakieś ramy czasowe. Proponuję priorytet średni i okres 1 miesiąc (no może do końca września).

Jesli zaś chodzi o kasowanie "martwych dusz" to jak najbardziej dobry pomysł. To w gestii Miłosza lub Jurka. Nie bawiłbym się w specjalne sentymenty - mail informujący o skasowaniu konta w przypadku braku logowania przez kolejne 14 dni - do osób, ktore nie logowały się dłużej niż przez dwa miesiące oraz napisały mniej niż 30 postów, z ewentualnym wyjątkiem dla znanych nicków (może krótka weryfikacja przed skasowaniem np. głosowanie Zarządu itp.). Po pierwszej czystce stała procedura - brak logowania przez miesiąc - mail kontrolny i 14 dni na reakcję. Aha, pierwszą akcję poprzedziłbym ogłoszeniem na forum - może ktoś "da cynk" innym.

Pozyskiwanie nowych graczy to temat rzeka. Swojego czasu przedstawiłem chyba analizę proponowanego przez nas na którymś z Zarządów podejścia w tej sprawie. Spróbuję znaleźć ten plik - propozycja zadania średnioterminowego - priorytet wysoki - opracowanie strategii pozyskiwania nowych członków PSGRiP oraz zainteresowania młodzieży (i nie tylko) samą grą - czas: do końca września. Potem zadanie permanentne - wcielanie Strategii w życie. Tu będziemy potrzebować osoby (zespołu) zarządzającej oraz wolontariuszy z odpowiednim sprzętem (ulotki, gazetka, itp. - sporządzenie to byc może kolejne zadanie).

Pozdrawiam

Piotrek
 
 
 
soul_reaper 
retired


Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 890
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-08-19, 08:14   

Jesli chodzi o baze graczy + strone ze skryptami do niej to rowniez moge sie tym zajac. Mysle ze mam wystraczajace kwalifikacje aby to napisac ;-)
 
 
 
Ece 
Wielki Admin ;)


Dołączył: 27 Kwi 2004
Posty: 1674
Skąd: Dublin
Wysłany: 2005-08-19, 18:15   

Mozna z forum usunac "martwe dusze". Nie wiem tylko tak naprawde po co - przeszkadza to w czyms? Na ile to mozliwe, staram sie kasowac podwojne profile, ale to ze ktos sie nie loguje przez osatni miesiac... Maile sa poprawne, wiec w razie czego mozna do wszystkich wyslac jakas informacje, zachecic do wstapienia do Stowarzyszenia, zaprosic na turniej etc. W praktyce niczemu nie przeszkadzaja te profile, a usuwanie tych ktore juz maja jakies posty, jeszcze moze namieszac.
 
 
 
jopq 
retired


Dołączył: 10 Cze 2004
Posty: 738
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-08-19, 20:25   

A gdyby zamiast usuwać konta dorobić kolejny licznik aktywnych użytkowników? Np.: podawać liczbę wszystkich zarejestrowanych w nawiasie... Po co osoba, która np.: zapraszała na turniej (obcokrajowiec), która nie logowała się przez pół roku, miałaby za każdym razem się rejestrować. Jak już, to liczba dni po której następuje wykasowanie powinna być dosyć duża (u mnie na uczelni jest prawdopodonie 500).

Pozdrawiam
 
 
_OLSZTYNIANKA_ 

Dołączyła: 21 Maj 2004
Posty: 106
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2005-08-27, 22:42   

Udalo mi sie nawiazac kontakt ze Stowarzyszeniem Gier Popularnych w Olsztynie. Poznalam osobiscie pania Elzbiete Krywko , ktora jest w zarzadzie stowarzyszenia. Stowarzyszenie w dniach 17 - 18 wrzesnia w Warszawie organizuje turniej . UWAGA - w KARUZELI ( BMACIEK sluzyl jak zwykle pomoca :) ) Serdecznie zapraszaja chetnych . Wiecej wiadomosci na www.warmia.net . Pozdrawiam Sylwia .
 
 
Ciap 
Śląski Klub GRiP


Dołączył: 08 Paź 2004
Posty: 138
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2005-08-28, 15:12   

Lista gier, oraz ceny noclegów - http://www.warmia.net "Kulek" nie wymienili :( .
_________________
Ciap
 
 
_OLSZTYNIANKA_ 

Dołączyła: 21 Maj 2004
Posty: 106
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2005-08-28, 19:40   

Nie wymienili , ale chetni sa do wspolpracy z nami :D
 
 
BlueMan 


Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 224
Skąd: CHORZÓW
Wysłany: 2005-09-05, 12:02   

moze czas tez w toruniu sie zaprzyjaznic z osobami go mam na mysli skoro jest w bytomiu mistrz swiata czy europy to przeciez musza tez grac i cwiczyc chyba wiec slask moze tez zaistniec w tej sprawie ... jak by mialo mnie nie byc w toruniu a cos czytalem ze sie podlanczamy do go to moze ktos zainicjuje temat laczenia sie .... taniej i czesciej by bylo jesli chodzi o turnieje ... wiec wypytujscie sie o slask na turnieju go Smile warto kogos poznac ... a poza tym to tez nasze "kulki" Smile jak by na to nie patrzec Smile a nawet na kurniku juz gramy na tej samej planszy co kiedys go mialo

natomiast wypowiedz angsta na temat nie logowania sie przez 2 miesiace i usuwania konta mnie martwi .... dostalem wezwanie do wojska z ktorym walcze teraz co jesli sie nie uda wygrac ... i nie bede mial czasu na forum ... wydaje mi sie ze to zbyt krotki czas i jesli juz to co najmniej 6 miesiecy a zauwazcie ze kiedy bedziemy mieli ( nie ktorzy juz maja ) rodziny dom mieszkanie nie beda moze mieli czasu albo dostepu do netu z powodow finansowych albo przyczyn technicznych ... dlaczego maja miec usuniete konta sam przez 9 miesiecy nie mialem czasu sie ani mozliwosci wiec cos o tym wiem , poza tym co komu przeszkadzaja nie aktywne konta , no ale jesli chcecie je usowac to 2 lata jak dla mnie nie aktywnosci dla uzytkownikow co maja wiecej niz 50 postow a ewentualnie 4-5 miesiecy dla tych co maja mniej niz 10 postow i okolo roku w przediale postow pomiedzy 11-50
Ostatnio zmieniony przez BlueMan 2005-09-05, 12:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zukole 
Członek Zarządu


Dołączył: 04 Paź 2004
Posty: 3780
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2005-09-09, 18:28   

Baza graczy fajnie by wyglądała . Natomiast co do forum to jak już ktoś napisał usunięcie użytkowników którzy się nie logują byłoby raczej dobre. Z nowych rzeczy to chciałbym się się dowiedzieć co sądzicie na temat blokowania tematów po tym jak są miesiąc czy dwa nie odświeżane. Przy takim czymś nikt nie będzie odświeżał tematów, gdyż jak zauważyłem są jeszcze posty z końca 2003 roku.

Na forumkurnika takie coś jest i nie ma powrotów nieaktualnych tematów..
 
 
Ece 
Wielki Admin ;)


Dołączył: 27 Kwi 2004
Posty: 1674
Skąd: Dublin
Wysłany: 2005-09-09, 19:28   

zukole, uwagi stricte dotyczace Forum, zamieszczamy w Dziale technicznym. Jak na razie nieaktywni uzytkownicy, czy stare tematy nie stwarzaja problemu dla funkcjonowania Forum.
 
 
 
lonewolf 

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 710
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-09-29, 16:03   

Czy są jakieś plany współpracy z PSG (Polskim Stowarzyszeniem Go)? Czy coś ustalono w Toruniu? Wydaje się, że byłoby to z pożytkiem dla wszystkich.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group