Pente- problem wyrownania szans |
Autor |
Wiadomość |
utratos
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 789 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2004-04-30, 11:33 Pente- problem wyrownania szans
|
|
|
W pente tak samo jak w gomoku czarne maja ogromna przewage. Nowe odmiany ktore powstaja maja nei tylko na celu urozmaicenie gry lecz takze wyrownanie szans. Polskich graczy i fanow pente zachecam do pomyslenia nad taka zmiana zasad ktore umozliwilaby gre bardziej wyrownana( lub przynajmniej dluzsza niz teraz:). W momencie kiedy w przyszlosci posiadac bedziemy wlasny serwer(sen:) bedzie mozna eksperymentowac w praktyce.
UTRATOS!! |
|
|
|
|
Chaosu
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 1229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2004-04-30, 11:44
|
|
|
Masz na myśli D Pente i G Pente z pente.org? Jeśli tak ro napewno przydałoby się przetłumaczyć te zasady i można by zacząć tak grać na kurniku (towarzysko, dla rozeznania). Gdyby się nam spodobało to można prosić MAF-a o dodanie...
Inną sprawą jest to, że chyba niewiele osób dostrzega tą "dużą" przewagę czarnych nad białymi : ) |
|
|
|
|
utratos
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 789 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2004-04-30, 11:48
|
|
|
D i G Pente wzniosly cos do gry lecz nie rozwiazaly problemu. Powstaja ciagle nowe odmiany(dosc niedawno proof pente czy jakos tak). Jednakze nadal tylko urozmaicaja gre lecz nie stanowia recepty na przewage czarnych.
UTRATOS! |
|
|
|
|
Chaosu
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 1229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2004-04-30, 12:11
|
|
|
Poof pente... jakieś pół roku : )
Zgadzam się, że nadal porblem nie jest rozwiązany ale po co wyważać otwarte drzwi, najpierw należy się zapoznać z poprzednimi odmianami, może podsuną jakieś pomysły czy co : )
Poza tym poof pente to trochę coś innego, z tego co wiem może wyjść remis 10:10 w zbiciach... : ) |
|
|
|
|
utratos
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 789 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2004-04-30, 12:21
|
|
|
Nie zapoznalem sie z ta odmiana poof pente wiec nie wiem jak z nia jest:) Dobrze byloby jakby maf wprowadzil nowe odmiany na kurnik. Jednakze po pierwsze potrwa to pewnie baaardzo dlugo jesli sie w ogole zgodzi. Podrugie rodzi to niebezpiczenstwo oszukiwania przez graczy ktorzy znaja nowe odmiany graczy zielonych(szarych na kurniku) i nabiajnie sobie ich kosztem punktow. Odmiana podstawowa jest najprostsza jesli chodzi o reguly wiec ja narazie trzeba promowac. Mam nadzieje ze federacja w przyszlosci bedzie miala wlasny serwer na ktorym bedzie mozna eksperymentowac z nowymi odmianami:)
UTRATOS! |
|
|
|
|
Chaosu
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 1229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2004-04-30, 12:53
|
|
|
Poof pente polega na tym, że:
Jeżeli mamy sytuację XO_X i gracz O postawi na XOOX to OO znika i zaliczone jest zbicie na konto X ! w ten sposób można zbić więcej niż 2 pionki w jednym ruchu (do 5!). |
|
|
|
|
utratos
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 789 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2004-04-30, 12:56
|
|
|
wydaje mi sie ze to niewiele zmienia:) Chaos wymysl lepsze zasady |
|
|
|
|
Chaosu
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 1229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2004-04-30, 13:06
|
|
|
G pente polega na tym że:
Zaczynające w swoim drugim ruchu nie mogą postawić (jest pro) w linii prostej od środkowego kamienia w odległości 4 lub pięciu od niego.
Skaner, nie lekceważ Poof pente, ta odmiana jest naprawdę ciekawa i warta uwagi, poza tym że nie nadaje się na ulepszenie zwykłego pente jako że dosyć mocno zmienia postać gry. |
|
|
|
|
s3v3n
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 686 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2004-04-30, 14:08
|
|
|
w celu wyrownania szans powstalo keryo, a i tak na kurniku nikt w nie nie gra |
|
|
|
|
Chaosu
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 1229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2004-04-30, 14:17
|
|
|
D Pente polega na tym że:
Pierwszy gracz stawia 4 pionki (2 białe i 2 czarne) po czym gracz drugi wybiera swój kolor (nie ma pro)
Tak s3v3n, ale mówimy tutaj o rozwiązaniu problemu w klasycznym pente, gdzie zbija się po dwa : ) |
|
|
|
|
s3v3n
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 686 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2004-04-30, 14:23
|
|
|
poof pente ma tyle samo wspolnego ze zwyklym , co keryo, zupelnie inne zasady i taktyki |
|
|
|
|
Chaosu
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 1229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2004-04-30, 14:34
|
|
|
Tak, wymieniłem zasady Poof Pente ponieważ Utratos powiedział, że ich nie zna. Tak wszyscy mogą je poznać : ) Poza tym powiedziałem Skanerowi żeby nie lekceważył Poof Pente bo gra ta ma inne reguły i jego "pierwszy rzut oka" jest błędny.
Myślę że można poprosić Ece o skasowanie tych dwóch postów (mój i jeden wyżej (s3v3na)) Jesli nie masz nic przeciwko s3v3n. |
|
|
|
|
s3v3n
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 686 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2004-04-30, 14:43
|
|
|
w ogole nie rozumiem o co ci chodzi i komu odpowiadasz (?), no i czemu chcesz kasowac posty - nie jestem do nich jakos szczegolnie przywiazany , po prostu mnie to ciekawi |
|
|
|
|
Chaosu
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 1229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2004-04-30, 14:49
|
|
|
S3v3n, mówię do Ciebie, jako sposób na zmiejszenie przewagi czarnych wynaleziono D Pente i G Pente, natomiast (ponieważ na pente.org jest również taka odmiana pente) opisałem przy okazji zasady Poof Pente. Jeżeli uważasz że to miejsce się do tego nie nadaje Ece skasuje post o poof pente a ja napiszę te zasady w osobnym temacie.
Chchciałem skasować posty ponieważ one kompletnie nic do tematu nie wprowadzały.
Wasz Chaosu kochający pente : ) |
|
|
|
|
utratos
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 789 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2004-04-30, 14:53
|
|
|
Chlopaki te forum mialo sie roznic od misia. Piszcieo o d g poof czy keyro pente nie ma znaczenia byle merytorycznie. proponuje aby pomyslec nad nowa wersja bardzie wyrownujaca szanse... Osobiscie uwazam ze keyro nie wyrownuje ich do konca.
UTRATOS! |
|
|
|
|
|