 |
Forum.Gomoku.pl
Forum Polskiego Stowarzyszenia Gomoku, Renju i Pente
|
Mistrzostwa Polski w Pente i turniej Gomoku Łódz 2006 |
Autor |
Wiadomość |
utratos
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 789 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-11-27, 22:26 Regulamin I Mistrzostw Polski w Pente - Łódź, 9-10 grudnia
|
|
|
Regulamin I Mistrzostw Polski w Pente - Łódź, 9-10 grudnia 2006
I. Wstęp
1. Wszelkie spory wynikłe w czasie turnieju rozstrzyga komisja sędziowska, składająca się z trzech osób, spośród których jedna zostaje wybrana na sędziego głównego. W przypadku, gdy członkami komisji są również uczestnicy turnieju, żaden z zawodników nie może być sędzią we własnej sprawie. Sędzia główny nie może być jednocześnie zawodnikiem grającym w turnieju.
2. Decyzje Komisji zapadają zwykłą większością głosów - w przypadku remisu decyduje głos sędziego głównego.
II. System rozgrywek i zasady gry
1. Turniej rozgrywany jest w pente w wersji pro.
2. Limit czasu wynosi 20 minut na partię na zawodnika.
3. Turniej jest rozgrywany systemem szwajcarskim, kojarzenia par będą obsługiwane programem Swiss Perfect. Gracz ustalony przez program jako pierwszy w parze, rozpoczyna pierwszą partię rundy czarnymi.
4. Na jedną rundę składają się dwie partie. Każdy z graczy gra w jednej partii czarnymi, a w drugiej białymi.
5. Za wygraną partię zawodnik otrzymuje 1p, a za przegraną 0p. W przypadku orzeczenia remisu obaj zawodnicy otrzymują po 0.5p.
6. Jeśli liczba zawodników startujących w turniejach rozgrywanych systemem szwajcarskim jest nieparzysta, w każdej rundzie jedna osoba będzie pauzować. Każdy zawodnik może pauzować tylko raz. Za pauzę zawodnik otrzymuje 2 punkty.
7. Ustalenie miejsc w razie równej liczby punktów
- punktacja Buchholza z odrzuceniem 2 skrajnych wartości,
- punktacja Buchholza bez odrzucenia skrajnych wartości,
- progresja,
- wynik bezpośredni,
- liczba wygranych partii.
8. Jeśli powyższe kryteria nie dają rozstrzygnięcia, a jest ono wymagane w celu ustalenia miejsc w pierwszej trójce, rozgrywana jest dogrywka. Czas gry wyznacza komisja sędziowska. W pozostałych przypadkach przyznaje się miejsce ex aequo.
III. Korzystanie z zegarów, wykonywanie posunięć, zapis partii
1. Przed przystąpieniem do gry obydwaj zawodnicy są obowiązani sprawdzić ustawienia zegara. Jeśli w trakcie partii okaże się, że jednemu lub obydwu grającym ustawiono mniejszą ilość czasu, niż wynika to z regulaminu, gra musi być kontynuowana. Jeśli przynajmniej jednemu z graczy ustawiono większą ilość czasu, sędzia koryguje wskazania zegara.
2. Jeśli zegar przestaje chodzić jedynie dwaj grający zawodnicy mogą to zgłosić sędziemu. Ten następnie odejmuje czas, który upłynął.
3. Zawodnik nie może uderzać w zegar (chodzi tu o bezpieczeństwo sprzętu). Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli zegar jest zbyt mocno uderzany. Sędzia może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany (odejmuje się mu 3 min. czasu lub – jeśli sam ma mniej niż 5 min. – przeciwnik otrzymuje dodatkowe 3 min.).
4. Zawodnik obowiązany jest do starannego wykonywania ruchu, tzn. do układania kamieni dokładnie na przecięciu linii. Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli kamienie układane są niestarannie. Sędzia może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany.
5. Zabronione jest notoryczne sprawdzanie przyszłej pozycji poprzez przykładanie kamienia do planszy. Zabroniona jest również symulacja kolejnych ruchów w sposób mogący rozpraszać przeciwnika, np. poprzez dotykanie planszy lub wskazywanie planowanej
sekwencji ruchów. Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli zawodnik postępuje w ten sposób. Członek komisji sędziowskiej może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany.
6. Wszystkie zbite kamienie powinny być położone w widocznym dla przeciwnika miejscu.
7. Jeśli zawodnikowi wypadnie z ręki kamień i spadnie na planszę, to może go podnieść i wykonać ruch.
8. Zawodnicy zobowiązani są do prowadzenia zapisu przebiegu partii (na specjalnych blankietach). Gdy zawodnikowi pozostanie mniej niż 3 minuty czasu do namysłu, zawodnik może przerwać zapisywanie posunięć – jest on jednak zobowiązany do podjęcia próby uzupełnienia zapisu po zakończeniu partii. Podpisane blankiety zawodnicy przekazują po zakończeniu rundy sędziemu głównemu.
9. Zawodnik zobowiązany jest do prowadzenia poprawnego zapisu przebiegu partii. W przypadku błędnego zapisu przebiegu partii w czasie gry, zawodnik musi poprawić zapis korzystając z własnego czasu.
10. W przypadku przypadkowego przestawienia kamieni (rozsypania pozycji), zawodnicy zobowiązani są do odtworzenia pozycji (zegar zostaje zatrzymany).
11. W przypadku nieumyślnego przestawienia kamieni (rozsypania pozycji) przez jednego z graczy, gracz ten zobowiązany jest do odtworzenia pozycji zgodnie z zapisem korzystając ze swojego czasu.
12. Jeśli nie można odtworzyć pozycji, sędzia orzeka remis.
13. Jeśli zawodnik umyślnie rozsypie pozycję, przegrywa natychmiast.
IV. Poddanie partii oraz propozycja remisu
1. Zawodnik w dowolnym momencie może poddać partię – zatrzymuje zegar i podaje rękę przeciwnikowi.
2. Zawodnik w partii pente nie może proponować remisu. Partia musi się zakończyć zwycięstwem jednej ze stron.
V. Zwycięstwo w partii
1. Jeśli zawodnik jest w trakcie wykonywania ostatniego posunięcia – tj. dostawia kamień tworzący natychmiastową wygraną – lecz w trakcie ruchu skończy mu się czas to mimo wszystko wygrywa. Pozycja wygrywa nad czasem.
2. Jeśli zawodnik zauważy wygraną w 1 ruchu dopiero po upłynięciu czasu, to przegrywa (np. po tym jak przeciwnik zatrzyma zegar lub po podaniu dłoni).
3. Jeśli zawodnikowi upłynie czas, to tylko przeciwnik może to zareklamować (nikt trzeci).
4. W przypadku kiedy obu zawodnikom upłynie czas przewidziany na gre wygrywa ten, który pierwszy zauważy brak czasu na zegarze przeciwnika.
VI. Rozstrzyganie sporów
1. Zawodnicy rozstrzygają spory między sobą. Jeśli podejmą jakąś decyzje (np. będą grali dalej), żadna ze stron nie może tego reklamować po wznowieniu gry.
2. Jeśli zawodnicy nie są w stanie rozstrzygnąć sporu, jeden z nich zatrzymuje zegar i wzywa do partii dowolnego członka komisji sędziowskiej. Przedstawia on zawodnikom propozycję rozwiązania problemu. Jeśli obaj gracze przystaną na propozycję gra jest kontynuowana, w przeciwnym wypadku spór rozstrzyga komisja sędziowska w pełnym składzie. W przypadku remisu w ew. głosowaniu decyzję podejmuje sędzia główny.
3. Nieuzasadnione wezwanie sędziego może być przyczyną przyznania zawodnikowi ostrzeżenia, a w dalszej kolejności ukarania zawodnika.
VII. Zachowanie zawodników
1. Zabronione jest jakiekolwiek zakłócanie porządku na turnieju, a także zachowanie mogące w jakikolwiek sposób wpłynąć na wynik innych partii. W szczególności niedozwolone jest:
- palenie papierosów i picie alkoholu na sali gry,
- głośne rozmawianie na sali gry,
- komentowanie rozgrywanych partii,
- sugerowanie wyniku partii,
- podpowiadanie,
- rozpraszanie grających,
- korzystanie z telefonów komórkowych na sali gry.
2. Zawodnicy będący pod wpływem alkoholu nie będą dopuszczani do gry.
3. Zawodnicy obowiązani są być na sali gry w momencie rozpoczęcia kolejnych rund. Nieobecność przez czas dłuższy niż połowa czasu przeznaczonego na jedną partię dla zawodnika, traktowana jest jako niestawienie się do gry i powoduje przegraną walkowerem.
4. Po dwóch przegranych walkowerem, zawodnik jest wykluczany z turnieju.
VIII. Kary
1. Zawodników nie stosujących się do Regulaminu Komisja Sędziowska może ukarać:
- upomnieniem,
- karą odjęcia czasu do namysłu,
- walkowerem,
- wykluczeniem z gry w jednej lub większej liczbie rund,
- dyskwalifikacją. |
|
|
|
 |
utratos
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 789 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-11-27, 22:27
|
|
|
Regulamin turnieju Gomoku Łódź, 9 grudnia 2006
I. Wstęp
1. Wszelkie spory wynikłe w czasie turnieju rozstrzyga komisja sędziowska, składająca się z trzech osób, spośród których jedna zostaje wybrana na sędziego głównego. W przypadku, gdy członkami komisji są również uczestnicy turnieju, żaden z zawodników nie może być sędzią we własnej sprawie. Sędzia główny nie może być jednocześnie zawodnikiem grającym w turnieju.
2. Decyzje Komisji zapadają zwykłą większością głosów - w przypadku remisu decyduje głos sędziego głównego.
II. System rozgrywek i zasady gry
1. Turniej rozgrywany jest w Gomoku w wersji swap, układem wygrywającym jest dokładnie pięć kamieni w linii.
2. Limit czasu wynosi 15 minut na partię na zawodnika.
3. Turniej jest rozgrywany systemem szwajcarskim, kojarzenia par będą obsługiwane programem Swiss Perfect. Gracz ustalony przez program jako pierwszy w parze, rozpoczyna pierwszą partię rundy czarnymi.
4. Za wygraną partię zawodnik otrzymuje 1p, a za przegraną 0p. W przypadku orzeczenia remisu obaj zawodnicy otrzymują po 0.5p.
5. Jeśli liczba zawodników startujących w turniejach rozgrywanych systemem szwajcarskim jest nieparzysta, w każdej rundzie jedna osoba będzie pauzować. Każdy zawodnik może pauzować tylko raz. Za pauzę zawodnik otrzymuje 1 punkt.
6. Ustalenie miejsc w razie równej liczby punktów
- punktacja Buchholza z odrzuceniem 2 skrajnych wartości,
- punktacja Buchholza bez odrzucenia skrajnych wartości,
- progresja,
- wynik bezpośredni,
- liczba wygranych partii.
7. Jeśli powyższe kryteria nie dają rozstrzygnięcia, a jest ono wymagane w celu ustalenia miejsc w pierwszej trójce, rozgrywana jest dogrywka. Czas gry wyznacza komisja sędziowska. W pozostałych przypadkach przyznaje się miejsce ex aequo.
III. Korzystanie z zegarów, wykonywanie posunięć
1. Przed przystąpieniem do gry obydwaj zawodnicy są obowiązani sprawdzić ustawienia zegara. Jeśli w trakcie partii okaże się, że jednemu lub obydwu grającym ustawiono mniejszą ilość czasu, niż wynika to z regulaminu, gra musi być kontynuowana. Jeśli przynajmniej jednemu z graczy ustawiono większą ilość czasu, sędzia koryguje wskazania zegara.
2. Jeśli zegar przestaje chodzić jedynie dwaj grający zawodnicy mogą to zgłosić sędziemu. Ten następnie odejmuje czas, który upłynął.
3. Zawodnik nie może uderzać w zegar (chodzi tu o bezpieczeństwo sprzętu). Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli zegar jest zbyt mocno uderzany. Sędzia może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany (odejmuje się mu 3 min. czasu lub – jeśli sam ma mniej niż 5 min. – przeciwnik otrzymuje dodatkowe 3 min.).
4. Zawodnik obowiązany jest do starannego wykonywania ruchu, tzn. do układania kamieni dokładnie na przecięciu linii. Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli kamienie układane są niestarannie. Sędzia może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany.
5. Zabronione jest notoryczne sprawdzanie przyszłej pozycji poprzez przykładanie kamienia do planszy. Zabroniona jest również symulacja kolejnych ruchów w sposób mogący rozpraszać przeciwnika, np. poprzez dotykanie planszy lub wskazywanie planowanej
sekwencji ruchów. Przeciwnik ma prawo zwrócić uwagę, jeśli zawodnik postępuje w ten sposób. Członek komisji sędziowskiej może upomnieć zawodnika. Po drugim upomnieniu zawodnik zostaje ukarany.
6. Wszystkie zbite kamienie powinny być położone w widocznym dla przeciwnika miejscu.
7. Jeśli zawodnikowi wypadnie z ręki kamień i spadnie na planszę, to może go podnieść i wykonać ruch.
8. Zawodnik nie jest zobowiązany do prowadzenia zapisu przebiegu partii.
9. W przypadku przypadkowego przestawienia kamieni (rozsypania pozycji), zawodnicy zobowiązani są do odtworzenia pozycji (zegar zostaje zatrzymany).
10. Jeśli nie można odtworzyć pozycji, sędzia orzeka remis.
11. Jeśli zawodnik umyślnie rozsypie pozycję, przegrywa natychmiast.
IV. Poddanie partii oraz propozycja remisu
1. Zawodnik w dowolnym momencie może poddać partię – zatrzymuje zegar i podaje rękę przeciwnikowi.
2. Zawodnik może zaproponować remis po wykonaniu swojego ruchu, ale jeszcze przed wciśnięciem zegara. Po wciśnięciu zegara nie można wycofać propozycji remisu.
3. Przeciwnik ma na odpowiedź czas pozostały na zegarze – jeśli go przekroczy, przegrywa.
4. Przeciwnik może przyjąć propozycję remisu – zatrzymuje zegar, podaje rękę i mówi: „zgadzam się”. (Właściwie dowolna kolejność tych czynności. Warunkiem przyjęcia propozycji jest zatrzymanie zegara).
5. Jeśli przeciwnik odrzuci propozycje remisu, powinien odpowiedzieć: „nie zgadzam się” i wykonać posunięcie. (Warunkiem odrzucenia jest wykonanie następnego ruchu).
6. Jeśli plansza jest tak zapełniona, że przeciwnik fizycznie nie może ustawić 5 kamieni w rzędzie, zawodnik może zareklamować remis. Zatrzymuje zegar i reklamuje pozycję. Jeśli nie zdąży zareklamować przed końcem czasu – przegrywa. Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, reklamujący zostaje ukarany (patrz punkt 15). Jeśli sędzia odrzuci 3 kolejną reklamację – zawodnik automatycznie przegrywa.
V. Zwycięstwo w partii
1. Jeśli zawodnik jest w trakcie wykonywania ostatniego posunięcia – tj. dostawia kamień tworzący natychmiastową wygraną – lecz w trakcie ruchu skończy mu się czas to mimo wszystko wygrywa. Pozycja wygrywa nad czasem.
2. Jeśli zawodnik zauważy wygraną w 1 ruchu dopiero po upłynięciu czasu, to przegrywa (np. po tym jak przeciwnik zatrzyma zegar lub po podaniu dłoni).
3. Jeśli zawodnikowi upłynie czas, to tylko przeciwnik może to zareklamować (nikt trzeci).
4. W przypadku kiedy obu zawodnikom upłynie czas wygrywa ten, który pierwszy zauważy brak czasu na zegarze przeciwnika.
VI. Rozstrzyganie sporów
1. Zawodnicy rozstrzygają spory między sobą. Jeśli podejmą jakąś decyzje (np. będą grali dalej), żadna ze stron nie może tego reklamować po wznowieniu gry.
2. Jeśli zawodnicy nie są w stanie rozstrzygnąć sporu, jeden z nich zatrzymuje zegar i wzywa do partii dowolnego członka komisji sędziowskiej. Przedstawia on zawodnikom propozycję rozwiązania problemu. Jeśli obaj gracze przystaną na propozycję gra jest kontynuowana, w przeciwnym wypadku spór rozstrzyga komisja sędziowska w pełnym składzie. W przypadku remisu w ew. głosowaniu decyzję podejmuje sędzia główny.
3. Nieuzasadnione wezwanie sędziego może być przyczyną przyznania zawodnikowi ostrzeżenia, a w dalszej kolejności ukarania zawodnika.
VII. Zachowanie zawodników
1. Zabronione jest jakiekolwiek zakłócanie porządku na turnieju, a także zachowanie mogące w jakikolwiek sposób wpłynąć na wynik innych partii. W szczególności niedozwolone jest:
- palenie papierosów i picie alkoholu na sali gry,
- głośne rozmawianie na sali gry,
- komentowanie rozgrywanych partii,
- sugerowanie wyniku partii,
- podpowiadanie,
- rozpraszanie grających,
- korzystanie z telefonów komórkowych na sali gry.
2. Zawodnicy będący pod wpływem alkoholu nie będą dopuszczani do gry.
3. Zawodnicy obowiązani są być na sali gry w momencie rozpoczęcia kolejnych rund. Nieobecność przez czas dłuższy niż połowa czasu przeznaczonego na jedną partię dla zawodnika, traktowana jest jako niestawienie się do gry i powoduje przegraną walkowerem.
4. Po dwóch przegranych walkowerem, zawodnik jest wykluczany z turnieju.
VIII. Kary
1. Zawodników nie stosujących się do Regulaminu Komisja Sędziowska może ukarać:
- upomnieniem,
- karą odjęcia czasu do namysłu,
- walkowerem,
- wykluczeniem z gry w jednej lub większej liczbie rund,
- dyskwalifikacją. |
Ostatnio zmieniony przez utratos 2006-11-28, 08:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Ece
Wielki Admin ;)

Dołączył: 27 Kwi 2004 Posty: 1680 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 2006-11-27, 23:47
|
|
|
W Pente remisów proponować nie można, ale w praktyce i tak można np. grać tak, żeby zapełnić całą planszę (nawet koniec czasu mogą zgłosić tylko zawodnicy). A jeśli to trudne bez bicia, to jak nikt nie zauważy że jest bicie to... No właśnie. Co?
utratos napisał/a: | 5. Zabronione jest notoryczne sprawdzanie przyszłej pozycji poprzez przykładanie kamienia do planszy. |
Notoryczne? Może warto sięgnąć z "orzecznictwa" Renju i przyjąć, że tam gdzie położyło się kamień, tam należy go postawić. |
|
|
|
 |
utratos
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 789 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-11-28, 00:19
|
|
|
Hej,
1. Przełożymy teorie na praktykę . Nie da się przewidzieć wszystkich przypadków. Tymi nietypowymi i będą zajmować się sędziowie.
W wypadku, o którym piszesz, zapełniania planszy można np. przyznać zwycięstwo zaczynającego. Nie wiem jednak czy konieczny jest taki zapis.
2. Przepis mówi o przykładaniu a nie o położeniu. Puszczenie kamienia pozostawionego na planszy to oczywiście ruch a na turach nie ma cofania. Chodzi w tym przepisie o analizowanie przyszłych pozycji poprzez przykładanie kamienii oraz inne manewry .. |
|
|
|
 |
Ece
Wielki Admin ;)

Dołączył: 27 Kwi 2004 Posty: 1680 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 2006-11-28, 01:06
|
|
|
utratos napisał/a: | 2. Przepis mówi o przykładaniu a nie o położeniu. Puszczenie kamienia pozostawionego na planszy to oczywiście ruch a na turach nie ma cofania. Chodzi w tym przepisie o analizowanie przyszłych pozycji poprzez przykładanie kamienii oraz inne manewry .. |
Jak rozumiem, przez "przyłożenie" masz na myśli dotknięcie kamieniem planszy. Akurat dokładnie to miałem na myśli (nazwałem to nieco mylnie "położenie" i "postawienie"). Po "przyłożeniu" kamienia na dane pole, należy go tam właśnie "położyć". I jak powiedziałem, nie odwołuję się tu bezpośrednio do przepisów RIFu, a do "orzecznictwa" przy okazji WC 1999.
A co do Pente... Na stronie mamy takie coś: Cytat: | Celem gry jest ułożenie pięciu lub więcej kamieni swojego koloru w ciągłej linii -- poziomej, pionowej lub ukośnej -- bądź zbicie 10 kamieni przeciwnika. Pierwszy gracz, który tego dokona, zostaje zwycięzcą; jeśli nie uda się to nikomu (plansza zostanie zapełniona), następuje remis. |
Tak więc trochę dziwne jest zmienianie na potrzeby turnieju zasad, które sami podajemy na stronie jako obowiązujące. |
|
|
|
 |
angst
Członek Zarządu Kapitan IRP
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 5000 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2006-11-28, 02:06
|
|
|
Czy w gomoku na pewno gramy po 2 partie w rundzie?
Brak remisów w regulaminie pente uważam za błąd.
Trochę martwi mnie też zapis o bye'u w pente. Zakładając perfekcyjną grę czarnymi rzez graczy, osoby, które nie będą miały bye'a, są w gorszej pozycji.
Pozdrawiam
Angst |
|
|
|
 |
utratos
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 789 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-11-28, 08:58
|
|
|
A jednak ktoś przeczytał
Dzięki za czujność, poprawione.
Co do kładzenia czy przykładania to są 3 możliwości.
1. Kamień został położony na planszy i puszczony.
2. Kamień został położony na planszy lecz nie puszczony.
3. Kamień nie został położony na planszy ani (tym bardziej ) puszczony lecz zawodnik trzyma go nad planszą w miejscu wskazującym następny potencjalny ruch .
W przypadku pierwszym został zrobiony ruch. Nie ma dyskusji.
W przypadku trzecim jest to zabroniona symulacja pozycji.
Przypadek drugi jest problematyczny lecz przychylam się do zdanie, że też należy go traktować jak ruch.
Jeśli nikt nie ma nic przeciwko tej interpretacji, być może zostaną te punkty dodane do regulaminu..
Co do remisu to jest przewidziana mozliwość remisu ale nie przez propozycję ... |
|
|
|
 |
wicherek

Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 401 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2006-11-28, 19:49
|
|
|
mam pytanie, czy jak ktos nie wyslal zgloszenia, ani grac nie bedzie w MP (zwane osobami towarzyszacymi) beda mogli wejsc do srodka? z tego co wiem, niektore internaty zabraniaja wejscia w takich przypadkach. |
_________________ http://www.bwe.biz.pl moja strona zapraszam! |
|
|
|
 |
utratos
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 789 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-11-28, 19:55
|
|
|
Najprościej będzie jak wyśle zgłoszenie i określi się jako widz. Wtedy możemy dowiedzieć się jak przedstawia się ta kwestia... |
|
|
|
 |
Ece
Wielki Admin ;)

Dołączył: 27 Kwi 2004 Posty: 1680 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 2006-11-28, 20:31
|
|
|
Co do sytuacji drugiej, to podobna właśnie opisana jest na http://www.renju.net/media/playrulescomments.php (w tej chwili mają jakiś problem z serwerem, więc skorzystałem z kopii na google).
Cytat: | * In WC 1999, the player touched the intersection of board with the stone and having not released the stone, he took the move back. According to the RIF rules "The making of a move is considered to be ended when the player has released the stone." However, specially for WC 1999, the General Assembly had approved the organizers suggestion that "It is not allowed to move a stone around the board while making a move. If you touch an intersection by the stone, you have to make your move on the intersection." It is hard to get used to such temporary rules, and therefore such mistakes may easily happen. As a result, the referee ruled that the player has to keep the stone in the place where it touched the board, and that caused the loss to a player. |
A co do tego remisu... Raczej zgadzamy się, że w Pente trudno o remis z powodu zapełnienia planszy Jednak z tego co kojarzę, remisy taktyczne nie są czymś specjalnie dziwnym na turniejach (standardowo chodzi mi o turnieje Renju). |
|
|
|
 |
vilumisiek

Dołączył: 04 Gru 2005 Posty: 1604 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-12-02, 22:13
|
|
|
utratos napisał/a: |
Przypadek drugi jest problematyczny lecz przychylam się do zdanie, że też należy go traktować jak ruch.
|
Powinniśmy się chyba wzorować na szachach skoro nie ma nic na ten temat w regulaminie.
Będą MOŻE 3 osoby z Rzeszowa. Znajdzie się nocleg? (2 nie zgłoszone) |
|
|
|
 |
Ece
Wielki Admin ;)

Dołączył: 27 Kwi 2004 Posty: 1680 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 2006-12-03, 14:28
|
|
|
vilumisiek napisał/a: | Powinniśmy się chyba wzorować na szachach skoro nie ma nic na ten temat w regulaminie. |
A dlaczego nie wzorować się na Renju, skoro taka sytuacja została już opisana i podano jej rozwiązanie? |
|
|
|
 |
Chaosu

Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 1229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-12-03, 17:46
|
|
|
. . .Jak to będzie z noclegiem (ponawiam pytanie Vilu) dla osób które się nie zgłosiły? Będą miejsca takie za 27zł? Czy należy się spodziewać, że ich liczba też jest znacznie ograniczona? |
_________________ now back to the Gene Krupa syncopated style |
|
|
|
 |
konrad

Dołączył: 01 Maj 2004 Posty: 50 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2006-12-03, 21:04
|
|
|
Witam, mam pytanie, czy jedzie ktos samochodem z Rzeszowa albo Tarnowa na mistrzostwa? Bo jedynym problemem dla mnie jest dojazd i powrot. Moge jechać pociągiem z Rzeszowa, ale najpierw musiałbym dojechać tam z Dębicy, albo autobusem z Dębicy ale to tylko w 1 stronę Gdybym jechał autobusem to bylibyśmy ze Spavaczem w Łodzi już w piątek wieczorem. Z pociągiem to jeszcze dokładnie nie wiem.
Ponawiam pytanie: czy jest jakiś prywatny transport z Rzeszowa, Tarnowa albo okolic Dębicy? Zobowiązujemy się ze Spavaczem "zrzucić" na paliwo. |
|
|
|
 |
utratos
Dołączył: 28 Kwi 2004 Posty: 789 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-12-03, 23:24
|
|
|
Hej,
1. Konrad, z Rzeszowa jedzie Vilu a z Tarnowa być może Dein. Nie wiem czy będą się poruszać samochodami, musisz się ich o to spytać. Z Krakowa natomiast samochodem podąża Soul a z Katowic Dragon i może mają wolne miejsca.
2. Osoba, która nie wysłała zgłoszenia może mieć problem z noclegami. W tej chwili mamy zarezerwowanych 19 miejsc na dwie noce w schronisku i 9 w pobliskim hotelu na noc z soboty na niedzielę. Jeśli będzie zapotrzebowanie na kolejne noclegi zarezerwujemy miejsca w hotelu jeśli jeszcze będą wolne.
Natomiast oczywiście trzeba wysłać zgłoszenie i to jak najszybciej!
3. Przypominam osobą, które nie wysłały potwierdzenia zgłoszenia, o konieczności zrobienia tego najpózniej do 10 w środę . W przeciwnym przypadku mogą ich spotkać niemiłe noclegowe konsekwencje
P.S Aaru zapewne będziesz nocował jedną noc w schronisku a jedną w hotelu. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|